Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5841 til 5860 af 160716
-
bevis formlen for a i eksponentiel udvikling
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal bevise, at formlen for at finde a i en eksponentiel udvikling, er a = x2-x2 kvadratrod af y2/y1 Jeg har så fundet i et anden indlæg at jeg skal: Indsætte punkterne (x1, y1) og (x2, y2) i forskriften for en eksponentiel udvikling f(x) = b * a^x Så får jeg følgende ... -
Hvordan bliver jeg bedre til tysk og matematik
ForumindlægHej, Jeg skal have tysk og matematik på sidste år nu her. Er der ikke nogle steder hvor jeg kan lære fagene? Jeg vil gerne al pensum igennem. -
9. klasse matematik
ForumindlægHej, Jeg skal i 9. klasse snart, og ville gerne vide, hvilke ting man lærer i 9. klasse i matematik. Jeg ville gerne lære det på forhånd, da jeg ikke ville falde så meget bag ud, og så ville det ikke være nyt stof for mig. tak -
Lektiehjælp i matematik tilbydes, Århus
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på gymnasieniveau. Lektiehjælpen tilbydes i Århusområdet. Jeg er 27 år og idræt- og matematikstuderende på Århus Universitet. Jeg har halvandet års erfaring med lektiehjælp i matematik. Prisen vil være 150-200 kr. i timen alt efter om jeg skal komme til dig/je... -
Matematik vektorer hjææælp!
ForumindlægHej har brug for hjælp til en matematikopgave om vektorer. Opgaven lyder: Undersøg om vektorerne a og b er parallelle, når, 1) vektor a = (21,33) vektor b=(-35,-55) 2) vektor a=(180,75) vektor b=(254,105) Håber nogen vil hjælpe, det haster virkelig! På fo... -
Matematikens metoder og beviser
ForumindlægDette er ikke et spørsgmål, men rettere en opklaring/ hjælp til andre der i fremtiden skal beskæftige sig med matematik inden for AT: Metoder: I matematikken skal man kikke på induktiv og dekutive metoder. Matematik kan nemlig ikke sættes i bås med andre naturvidenskabelige fag, da matematik b... -
facitliste mat. A august 2008
ForumindlægHej er der nogen, der har en facitliste, fra sygeeksamen i skr. matematik A august 2008 eller har et link til det. Mvh. Ulrik -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Matematik - parabler og ligninger
ForumindlægI en bestemt type rektangler skal længden være 5 cm større end bredden. Kald bredden x. Bestem sammenhængen mellem x og A. Tegn grafen for x og A. Bestem x, så arealet er 150 cm^2. -
Matematik aflevrings opgave... hjælp..!!!
ForumindlægJeg har fået en matematik aflevering for til efter ferien og kan ikke finde helt ud af den her:I trekant ABC er AB=3, AC=4, BC=2Beregn vinkel C (det har jeg gjort)Beregn højden H fra b og medianen fra a.beregn den spidse vinkel mellem højden og medianen (det ved jeg godt hvordan det skal gøres)mi... -
Matematik opgave vektorregning
ForumindlægDer står at man skal bestemme koordinaterne til C for at arealet af trekant ABC er 30. Egentlig har jeg beregnet A og B's koordinater til at være A(-4,-6) og B(-1,0). Men hvad er det egentlig man skal gøre? -
Fransk Skriftlig fremstilling maj 2012
ForumindlægHej! Er der nogen, som kender overskriften/titlen til fransk fsa i 2012 maj? eller hvad den går ud på? Tak :) -
Potensudvikling i Matematik på C
ForumindlægHvad er a og b i en potensudvikling? Er med på, at de i en eksponentiel udvikling udtrykker hhv. fremskrivningsfaktoren og skæringspunktet med y-aksen. Men hvad kalder man dem i en potensudvilking? -
matematik
ForumindlægNogen der kan rette noget matematik for mig? det ville være en kæmpe hjælp :) -
Emneforslag SRP - Matematik + Samfundsfag
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Samfundsfag-Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
IB, STX eller HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har udersøgt flere gymnasier og deres fag - har endda været på brobygning til de tre studievalg. Jeg vil være læge og måske lave universitetet i udlandet. Er der nogle af jer som vil anbefale enten IB, STX eller HTX? Kunne I måske også komme med en GOD argument til hvorf... -
Matematik Niveau f
Forumindlæghjælp jeg er gået i stå :/ jeg har nogle f niveau opgaver som skal afleveres imorgen håber i kan hjælpe mig: Beregn stigningstallet for følgende 3 linjer, som er bestemt af følgende punkter: P1 (4,8) og P2 (-2,-6) P3 (7,-5) og p4 (-6,10) p5 (8,4) og p6 (-2,-6) Tak på forhånd Hjælp mig pleaseee... -
Radioaktive henfald, matematik
ForumindlægHaster! Virkelig meget brug for hjælp -
Matematik skygge på 4m?
ForumindlægMangler virkelig meget hjælp til den her opgave.. Opgave: Hvor mange grader står solen over horisonten, når du kaster en skygge på 4m? Nogle der kan finde ud af den? jeg er fuldstændig lost. -
Hvordan bliver jeg bedre til matematik?
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at blive børsmægler. Jeg vil derfor gerne blive bedre til matematik end jeg er nu. Jeg går i 8. klasse og brænder virkelig for det. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre?
