Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5941 til 5960 af 33009
-
HASTER Ubestemt integrals sammenhæng med arealbestemmelse
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig MatB eksamen på mandag d.25.6, og har et eksamensspørgsmål, som jeg har haft besvær med at besvare. Eksamensspørgsmålet lyder: "Definer begrebet ubestemt integral og bevis dets sammenhæng med bestemmelse af arealer". Navnlig den sidste del er spørgsmål: ... -
manglende fag!
Forumindlæghej.. Jeg er elev i 2.g, og er altså prøvekanin på den nye reform. Jeg finder ofte inspiration herind og har også anvendt eksamensnoter herfra - tak for det! Og i den sammenhæng har jeg opdaget at faget "naturgeografi" ikke findes herind. Var det ikke en ide at oprette det også? (: -
Lån - Hjælp
ForumindlægKan I hjælpe? Et finansieringsinstitut tilbyder forskellige lån. Et lån på 30000 kr. afvikles over 48 måneder med en fast månedlig ydelse og med en månedlig rente på . Bestem den månedlige ydelse. -
Stx matematik B december 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til terminsprøve imorgen og mangler en besvarelse til eksamenssætten fra år 2009 på B niveau? Nogle som har det liggende og kan hjælpe mig? Kram -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
integralregning
Forumindlæghvad menes der med gør rede for arealberegning ved hjælp af stamfunktioner hvad skal der siges og vises præcist :(( kan ikke finde det i min bog -
2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæg(vb - 0 /0,89) + (vb - vc / 1,9) + ((vb-25) /8,2) = 0 (vc - vb) / 1,9 + (vc + 10 ) -25 / 2,7 = 0 er gået helt sort nu , :( jeg sku gerne komme frem til facit'et : vb = 4,3 og vc = 8,7 -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHar fået en opgave: 1141: Produktionen af et kemikalium udviklede sig over en række år på følgende måde: -> År: 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Produktion: 4953 5310 5676 6100 6529 7000 Afgør ved hjælp af eksponentiel regression, om produktionen udvikler sig eksponentielt eller ... -
Polynomium
Forumindlæghej igen, jeg har også følgende opgave som jeg har brug for hjælp til at lave? Lad f(t) være en funktion og betegn med f~3(t) dens 3.ordens taylorpolynomium med udviklingspunkt ½. Det oplyses yderligere at |f(4)(s)|<1+3 for alle s mellem ½ og 1. Beregn nu en øvre grænse for den ... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg sidder med følgende opgave: Opgave 7 I et eksperiment krydser en studerende lyserøde blomster med hinanden. Ifølge arvelighedslovene skulle det forventede resultat være 25 % røde, 50 % lyserøde og 25 % hvide. Resultatet af eksperimentet blev 236 blomser, der fordelte sig på far... -
nulhypotese?
Forumindlægved ikke hvordan jeg skal gribe den her opgave an? I et afgrænset område ved et rev på kysten nær Belize har to biologer undersøgt en stikprøve af ål fordelt på art og opholdssted. Ålene i stikprøven var af henholdsvis G. moringa arten og G. vicinus arten, og ålene opholdt sig enten i græs, sand... -
Hjælp til formlen
Forumindlæghvis min gæld er: 5000 kr. i et pengeinstitut, hvor n = 4 årlige terminer, med en årlig rentefod på r= 6% Jeg har min formel: y(1-(1+r)^-n) / r Hvad er renten efter 2 år? Efter flere forsøg er det stadig ikke lykkedes at indsætte de rigtige tal de rigtige steder.. Nogle som kan hjælpe -
Integrations regler
ForumindlægHej, læser en bog om elektroteknik, hvor der står at: dQ/dt = -I hvis man integrere dette får man: q = Q - I*t strømmen I er konstant, q=I*t og Q er ladningen ved starten af afladningen. Kan i forklare hvordan første ligning bliver til anden ligning? Det er noget tid siden jeg har siddet ... -
Afdrag - serielån
ForumindlægSkal lave et skema over et serielån hvor afdragene jo er faste for hver termin. Afdraget er ikke oplyst, hvordan beregner jeg den når jeg kun har disse oplysninger: "Et serielån på 24000 kr. til 4 % p.a. til et familiemedlem tilbagebetales med kvartårlige terminer over 2 år. " -
differentier!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal differentiere a^x, men er ikke helt sikker på hvordan det skal gøres? Håber at der er nogle der kan hjælp mig. -
Vibrations energi - SRP
ForumindlægHej alle derude. Der står i min bog at kvantemekanisk kan vibrationsenergien forståes ved E_vib=h*f*(v+½) hvor v=0,1,2,3... den kraftigste overgang er når \delta v =+/- 1, men at overgange når delta v er 2 eller 3 også kan ske men at de er svagere. Og andre overgange giver anledning ... -
Gode tips og råd
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! I samfundsfag på højniveau Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, b... -
Matematik B eksamen skriftlig
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan matematik b eksamen skriftlig foregår i forhold til matematik c eksamen skriftlig. Første del er selvfølgelig uden hjælpemidler, men vil det sige man ikke må aflevere på computer (som jo kan hjælpe med CAS)? -
hvornår "offentliggøres" karaktererne??
ForumindlægHey ;)Nogen der ved hvornår vi får vores karakterer for de skriftlige prøver??Mvh Eva -
fuldstændig løsningf til dif
ForumindlægJeg er helt på bar bund med hvad jeg skal med denne opgave Find den fuldstændige løsning til differentialligningen 2y’ – y = 3. ? vil blive meget glad hvis nogen viste mig beregning og forklarer dem.
