Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 6021 til 6040 af 174808
-
Lektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..!
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis d... -
Matematik eksamen bestået/ikke bestået ?
ForumindlægJeg sad og læste en tidligere tråd, hvor en person, spurte om eksamen for Mat B., hvor personen ville bestå, med en karakter i mundlig på 4 og 0 i skriftlig. Gælder det således at hvis man får 4 i skriftlig i Mat A. og 00 i mundlig, så har man bestået Mat A.? Jeg er på HF Flex og derfor ingen å... -
Matematik b, maj 2012
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål til opgaverne fra maj 2012, matematik b. Opgaverne kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B... -
9. klasses matematik!
ForumindlægSidder her med følgende opgave: http://peecee.dk/?id=40424 stykke3.3 og 3.4 volder mig store problemer! Er der ingen der kan hjælpe!? -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Matematik opgaver til SRP!!
ForumindlægHej allesammen, er i gang med at skrive min srp. opgave, hvor jeg også skal besvare disse opgaver (håber nogen vil hjælpe mig): Opgave 1: Udled løsningen til differentialligningen: Når der oplyses, at A(0) = 0 Opgave 2: Givet: V=42 L, k=0,3 timer-1. ka = 1,80 time-1, F= 0,89. En bestemt... -
rentesregning matematik - hjælp til formler
ForumindlægHej, jeg behøver hjælp til hvordan man udregner disse - altså, hvilke formler jeg skal bruge til udregningerne. Opgaven: Ida overvejer at købe en lejlighed i København. Hun har kigget på én der koster 2995000 kr. Boligen kan finansieres på følgende måde: 80% realkreditlån 15% banklån 5% ege... -
Idéer til Mat A/Kemi B emne SRP
ForumindlægHej, Jeg skriver på vegne af en ven der skal til at skrive SRP. Hun har studieretningsfag som Matematik A, og ønsker det andet fag som Kemi B. Generelt er hun mest interesseret i den kemiske side. Vi har brugt en del tid på at tænke, men har svært ved at komme på gode emner. Derfor leder vi nu ... -
Sinv & Cosv
ForumindlægHejI en prøve uden hjælpemidler skal man bestemme sinv og cosv.De rer tegnet en enhedscirkel med en retvinklet trekant i.Det oplyses at trekantens katete er 3/4 lang og det er på x-aksen (cos)Så står der bestem sinv og cosv..Tegningen ser således ud (næsten ;)) B / | / | / ... -
Differentialligning i Mat 1-årig -A-niveau
ForumindlægHejJeg har lige et par opgaver omkring differentialligninger jeg utroligt gerne vil have hjælp til.Opgave 3.090.I en model for rygtespredning inden for en gruppe på 500 personer er antallet af personer y, der har hørt et bestemt rygte, en funktion af tiden t. Der gælder, at den hastighed, hvormed... -
Dumpe eller bestå matematik
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik her om lidt, og er ret usikker på om jeg består... Jeg har fået 4 i min årskarakterer, og er derfor usikker på om jeg stadig kan bestå matematik hvis jeg dumper den mundtlige eksamen?? -
Matematik efter 3.g?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg blev student til sommer og er i gang med mit første ud af mange sabbatår ;) Dog ønsker jeg ikke at forsømme alt det, jeg har lært i min gymnasietid - især ikke matematik. Jeg trak det i sin tid op fra B- til A-niveau, og jeg har altid været interesseret i og god ti... -
HJÆLP , Sygt stillet matematik opgave
ForumindlægMejeriets dilemma På mejeriet Kolykke står en tappemaskine, som fylder 10000 mælkekartoner hver dag. Indholdet i en mælkekarton er normalfordelt nf(m,s) Middelværdien m indstilles med en knap på tappemaskinen. For eksempel kan indstilles m=1020 mL Spredningen s er en fast værdi. For den pågældend... -
matematik
Forumindlæger der nogen søde menneske der kan hjælpe mig.. Hvis man ganger et tal med 4 og trækker 3 fra, får man samme resultat, som hvis man ganger med 3 og lægger 4 til. kald tallet x, opstil en ligning og bestem x. -
Mundtlig Matematik FSA
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig matematik imorgen. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal læse op på. Jeg har tænkt mig at læse min formelsamling igennem et par gange. Fik at vide at jeg ville få udleveret et pensum af mine lærer, hvilket jeg ikke har fået. Hjæææælp.. -
Matematik for dummies (+lidt repetiton)
ForumindlægHej Jeg er den værste til matematik, og jeg har brug for en der kan skære alle de her opgaver ud i pap for mig, for ellers forstår jeg det ikke. Jeg er ikke så god til at spørge om hjælp i min klasse, for jeg føler mig meget dum når jeg spørger. Og jeg mener virkelig at skære det ud i pap for m... -
ønsker at klage i matematik
ForumindlægHej, jeg ønsker at klage i forbindelse med matematik skriftlig eksamenskarakter på A-niveu stx. Er der nogen der kender til det? Hvad kan man klage over? Vel indholdet, men jeg kan jo ikke decideret gå ind og sige sådan og sådan. Men jeg har skrevet og forklaret en del til hver opgave og brugt ... -
Gennemsnit med eller uden x 1,03?
ForumindlægNår man skal sige sit gennemsnit, regner man så de 1,03 med, for 3 højniveau eller er det kun når man skal søge ind på studier man bruger det? -
ONLINE lektiehjælp i matematik eller fysik
ForumindlægJeg tilbyder online undervisning og lektiehjælp til gymnasieelever eller universitetsstuderende som gerne vil hæve sit niveau i matematik eller fysik. Jeg er kandidatstuderende i fysik med over 6 års erfaring som lektiehjælper, heraf 4 år hos Mentordanmark. Ønsker du mere information, så tag ko... -
Matematik beviser fællestræk?
ForumindlægHej. Kan i komme med nogle fælles tips og træk der er for matematik b beviser? Alstå hvad skal man altid huske/gøre når man skal bevise. Jeg ved at man i alle beviser sætter noget ind fra sætningen/difenitionen og ind i en funktion/formel og ud fra nogle regneregler udfører beviset. Men ...
