Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6161 til 6180 af 33009
-
AT - darwin og gudsopfattelsen
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
Rettelse
ForumindlægNogen gider rette et par sætninger. TAk Elly is a young girl and she has an eating disorder. She keeps her problem and wouldn`t like to tell to someone. She don´t interesting to cuntinue her life and thinks about death. Sophie is also a young girl has a good friend, she is worry about Elly`s il... -
US presidential election
ForumindlægHejsa, jeg skal skrive en 4-timers opgave omkring præsidentvalget på mandag...Jeg ved ikke lige nøjagtig, hvilken tekst vi får udleveret, men er der én af jer, der lige kunne skrive med egne ord, hvad I mener, er forskellen mellem Obama og McCain og hvorfor Obama har vundet? Desuden kommer der en... -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
Hjælp til Sagaer!...
ForumindlægHvor kan jeg finde noget om sagaer? ( - hvornår de er opstået, skrevet ned, hvad handler de mest om, hvordan de er fortalt og typiske sagatræk?) (islandske)Jeg har ledet google godt og grundigt igennem, men fandt natter... -
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
SSO for lang?!!
ForumindlægHejsa Så sidder jeg selv i det dilemma, at min SSO er alt for lang, hvad skal jeg gøre, nogen der har et forslag? Den er 3 sider længere end den "må". Jeg syntes ikke ummidelbar der er noget der kan kortes ned, har et citat jeg måske bare kunne henvise til, men er det en god ide?Håber d... -
Beroligende råd til tysk årsprøve søges med STOR glæde!
ForumindlægJeg skal op til tysk årsprøve d. 8/6, og jeg kunne VIRKELIG godt bruge nogle gode råd, til hvordan jeg kan slappe af omkring det, og udnytte min læseferie godt!Jeg sidder faktisk og er utrolig nervøs, da jeg ikke er god til tysk, og jeg vil VIRKELIG sætte pris på et par gode råd, og evt. erfaring... -
Rat Tales. Help please.
ForumindlægHey. Er der nogen herinde, som har skrevet om Rat tales? Hilsen Lord. -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
HASTER !! HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHello guys, jeg skal virkelig bruge et referat af "i modesalonen" - af Herman Bang .. Jeg forbereder til eksamen og skal op til mundtlig dansk på tirsdag om emnet det moderne gennembrud. hvis i kan give alle facs om det moderne gennembrud, og især en analyse eller bare et eller andet so... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Fight club Er da ikke overfladisk ?
ForumindlægVi kom til at snakke om Fight Club på et forum for nylig. Jeg sagde at jeg synes Fight Club var en genial bog. At den også tager fat på dybere, eksistentielle problemer i menneskets tilværelse. Og at Tyler og the narrator er interessante personer at undersøge, fordi de repræsenterer nogle af de... -
realisme og idealisme?
Forumindlæghej.. jeg har svært ved at forstå hvad de to begreber betyder? altså realisme som verden er idag og idealisme som den burde? eller.. -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
problemstilling
ForumindlægHej nogen der lige har tid til at kigge min problemstilling igennem, og se om spørgemålene virke realvante? Eller om der evt. mangler nogle andre problemstillinger jeg kunne arbejde med... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82017 -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde..
