Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7041 til 7060 af 14598
-
Hjælp til valg af tekst
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har i går fået trukket: 'Når kærlighed bliver til had i fakta eller fiktion'. Det må nærmest være alt, men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg tænkte på, om i kloge hoveder kunne hjælpe mig? Det kunne være en stor hjælp. Jeg har rigtig nemt ved at analysere ... -
Statens Uddannelsessttøtte?
ForumindlægKære medstuderende Jeg er en 17 årig dreng, som vil starte på en ungdomsuddannelse (STX) efter sommer og jeg har hørt at man skal søge om SU tre måneder før man starter på sit ungdomsuddannelse. Og det er sådan at jeg ikke er rigtigt klog på hvornår jeg skal søge om det. Jeg fylder 18 år til Sep... -
Den blomstrende have - budskab
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at analysere "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt. Jeg er ved at finde frem til budskabene. Jeg er kommet frem til at det er, at kærlighed godt kan være mellem samme køn og at teenage årene er svære, men alle kommer igennem dem. Men jeg synes det er lidt bart... -
Trigonometri UHM A-Mat 2008
ForumindlægKære alle. Jeg har virkelig kæmpet med en opgave uhm som jeg ikke kan løse. Det er opgave 5 uhm i følgende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080514_opgave_stx_081_matA.ashx Jeg kan opstille to ligninger med to ubekendte vha. pythagoras, men de er for svære til at lø... -
Halveringskonstant
ForumindlægKære brugere på studieportalen. Jeg har i øjeblikket en opgave, hvor det sidste spørgsmål lyder: "Bestem ved hjælp af den fundne forskrift halveringskonstanten for holdbarheden, og bestem den procentvise ændring i holdbarheden når temperaturen øges 2 grader" Min forskrift var D = F... -
1930'erne
ForumindlægHej Folkens.. Jeg skal skrive en litterær artikel om Gustaf Munch-Petersens digt "Og Gud talte" hvor jeg i min perspektivering skal inddrage de tidstypiske træk. Digtet er skrevet ca. 1934 og er surrealistisk og er præget af drømmen om kærlighed (håb). Men jeg har altid troet af melle... -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
Projektuge uge 3
ForumindlægKære Jer derude. Der vi i klassen i uge 3 i januar skal have en projektuge til det overordnet emne: Forandring og forandringer ville jeg gerne bede om nogle forslag til emner jeg har lavet flere brainstorm til hvilke emner det kunne være og har skrevet alt ned hvad jeg kunne komme i tænke om ... -
Generation Mig - Mig - Mig skal have et spark i røven
ForumindlægHej. Vi er 4 piger, der er ved at lave et Projekt. Vores overemne er "En verden i udvikling" Vi har valgt at dykke ned i "Generation Mig - Mig - Mig. Vi tænker meget på os selv og knap så meget på andre og vi vælger for det meste vores mobil og de sociale medier frem for fodbolde... -
Film/tv - mundtlig eksamen - hvordan foregår det?
ForumindlægKære brugere!Jeg går i 3.g og har været så heldig, at jeg skal op i film/tv til eksamen! Men jeg aner ikke hvordan det foregår? Først skal vores gruppe snakke om vores eksamensprojekt - det er vel enkelt nok!? Men der, hvor vi selv skal ind og trække et filmklip el.lign. ved jeg ikke hvordan komm... -
Hvordan finder jeg terminen?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse - den lyder: En mand har et lån på -71.799.09 kr Han afdager 6000 kr pr måned Renten står til 7,978% pr måned Hvor lang tid går det før han er gældsfri? er der nogen som har en ide til hvilken formel jeg skal ... -
Spørgsmål til supplering
ForumindlægKære alle, Jeg skriver på vegne af min kæreste, som har behov for at supplere i fransk med det formål at møde det specifikke adgangskrav der forefindes ved mange humanistiske uddanelser på universiteterne i Danmark. Hun har netop fået sin studentereksamen, og er færdig med gymnasiet. Mit spørgsm... -
Likviditetsbeskrivelsen summer ikke til nul?
ForumindlægKære Alle, Jeg har en opgave i erhversøkonomi som jeg ikke kan få til at gå op. Jeg skal opstilles en likviditetsbeskrivelse, og den skal gerne summe til nul, og det kan jeg ikke få den til. Opgaven lyder som følger: Med baggrund i tal fra vedhæftede Årsrapport 2013 (2012) for Jysk Vin Aps ud... -
"at spille i mange rytmiske sammenhaenge" - oversaettelse
ForumindlægKære alle, jeg er i gang med en oversættelse fra dansk til engelsk, men da dansk ikke er mit mådersmål har jeg svært med at forstå alle udtryk. er der nogen der gider at hjælpe mig med det? :) fx har jeg en sætningen "Sideløbende med den symfoniske musik har jeg altid spillet i mange forsk... -
hf student igår.
ForumindlægHej alle!Jeg vil med dette lille indslag takke alle der har hjulpet mig med notater råd til mat..Jeg blev student igår og hold op det var det hele værd da jeg stod med huen på..Havde da aldrig drømt om at det ville være så fedt,og så afslappet man er bagefter..Held og lykke til alle jer der ikke ... -
POLTERABEND af Jan Sonnergaard
ForumindlægKære alle !! Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg skal perspektivere Polterabend til en anden tekst/novelle ???? Der skal være fokus på fortælleren i perspektiveringen, fortælleren i polterabenden er nemlig meget interessant, lidt info om fortælleren: alvidende, ved alt om figurene (tanker, føle... -
Potensfunktioner
ForumindlægGoddag kære brugere Jeg har brug for nogen hjælp i min opgave, som lyder således: Den tilladte nedrykningstid for en professionel dykker kan beskrives ed en mode af typen f(x) = b*x^a hvor x er nedrykningsdybden, målt i meter, og f (x) er den tilladte nedrykningstid, målt i minutter. Hvis nedryk... -
Substition i integraler - hjælp
ForumindlægJeg har et integrale der hedder og 2x-3 skal være t, og det skal ende med resultatet (x-(3/2))ln(2x-3) Jeg har ingen idé om hvordan man kommer videre, og jeg har virkelig, virkelig brug for en kærlig super pædagogisk hånd. Jeg har at t = 2x-3, t'=2. Derfor dx=2dt så den hedder int[ln(t)2... -
Argumentationer for topskat
ForumindlægHej alle I kære brugere på studieportalen! Jeg skal på mandag fremlægge i en argumentationsdebat, hvor min gruppe er for topskatten. Vi skal bruge argumentationsmodellen med belæg, påstand og hjemmel. Jeg har søgt på Enhedslistens hjemmeside og været på Infomedia og har bestemt også fun... -
Ændring af profilbillede kropumuligt
ForumindlægKære supportere, jeg har samme problem som min ærede medbruger Njaa i www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=673659, dvs. at det ikke kan lade sig gøre at skifte profilbillede. Jeg har prøvet at vælge 'brug standardbillede', hvorefter det gamle billede slettes, også fra profilboksen ...
