Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7421 til 7440 af 160716
-
SRP matematik fysik
ForumindlægHej allesammen Ville bare lige høre om der var nogle der har haft om emnet opmåling af jorden i matematik A fysik b i srp og om de har nytte materieller og litteratur til emnet? Ved ikke rigtig præcis hvad jeg skal skrive om så ville være glad for nogle gode hints :) -
Matematik hjælp - nogel søde mennesker
ForumindlægBevis arealformlen T= 1/2abSinc?? nogle som kan hjælpe mig? -
Søger en Mat A kyndig matunderviser (PLEASE!)
ForumindlægJeg søger en Mat A studerende eller lign. i Odense, der kan "træne" mig op til STX Mat A eksamen. Jeg er så dårlig til mat at det ligefrem er sørgeligt :-( Det er nok mit dårligeste fag og det værreste er at jeg har det på A-niveau., Jeg vil ikek have at det skal koste mig drømmeuddanne... -
Facitliste
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvor man kan finde facitlisten til "Vejledende Eksempler på Eksamensopgaver i Matematik STX A-niveau", eller er der nogen der ligger inde med den? -
Eksamensklar i fysik/matematik?
ForumindlægFøler du dig klar til at gå til eksamen i fysik eller matematik? Har du helt styr på rumlige integraler og logaritmiske vækstfunktioner eller Bohrs atommodel og Newtons love? Jeg er en meteorologistuderende ved KU, som er i gang med sit speciale. Igennem gymnasiet og universitetet har jeg bes... -
Diskret Matematik Probability
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave (vedhæftet billede). Håber nogle kan hjælpe :) -
Mundtlig matematik spørgsmål - C niveau.
ForumindlægHej :) Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til min forberedelse til den mundtlige matematik! (: Vi har fået 13 spørgsmål vi kan komme op i, men sidder lidt fast angående, beviser og hvordan jeg gør med forklaringerne.. Så håber der er en venlig sjæl derude, der vil hjælpe mig :) Spørgsmål: Variabelsa... -
Henvendelse fra en STX selvstuderende.
ForumindlægHej allesammen. For en lille uges tid siden blev jeg desværre smidt ud af mit gymnasium grundet for meget fravær. Jeg er ikke just den mest skoleglade person, og dette gik ud over mit fravær, og nu også min tilstedeværelse på gymnasiet. Dog, har jeg heldigvis fået lov til at blive selvstuder... -
Kemi b stx - mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan foregår eksamen? Jeg har kun fået af vide, at forberedelsestiden er 30 min, men hvor lang tid skal jeg har jeg til at fremlægge mit stof? -
Eksamner på HTX, STX, HHX - En forskel?
ForumindlægHejsa. Undrede mig over om der er forskel på de tre uddannelsesformers eksamen? Syntes nemlig ikke der er de såkaldte eksamens træningspakker på studienet.dk fra HTX, så det kunne godt ske at der var et eller andet specielt ved HTX? /Undskyld for fejl i overskriften ;S -
Bestem a, så grafen går gennem punktet P(-2,13)
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=ax^2+2x-3 hvor a er en konstant. Bestem a, så grafen for f går gennem punktet P(-2,13). Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig :) -
Bedømmelse af delprøve 1 - Engelsk A
ForumindlægHej Vi har lige haft terminsprøver i engelsk A. Over halvdelen af eleverne i vores, ellers normalt velfungerende, klasse fik karakteren -3 for delprøve 1. Det undrer mig meget, da klassen ellers er okay til engelsk. Karakterene for delprøve 2 var iøvrigt langt langt højere. En anden ting der u... -
Maple!!! Matematik opgave
ForumindlægEr der nogle her som er rigtig gode til maple og muligvis kan vejlede mig i hvordan man kan løse følgende opgave på maple? Er ret i tvivl.. -
matematik
Forumindlæg8<6x-4 (det den sidst opgave) -
Matematik
ForumindlægX/4+6= 4 Er svaret -2 -
Matematik
Forumindlæg3/4 ×2=... Er det ikke 1,5 -
matematik
Forumindlægjeg tror den første er 4 og den anden er 8 er det rigtigt tak på forhånd:) -
MAtematik
ForumindlægKartofler 6,5 kr pr kg Æbler 8,95 kr pr kg Hvor meget skal man betale for 2 æbler og 3,5 kg kartofler. og skriv en formel for prisen på æbler og kartofler. Sæt kg æbler til x og kg kartofler til y. Så har jeg skrevet for 2 kg æbler skal man betale 17,9 og for 3,5 kartofler skal man betale 22,7... -
Matematik hjælp!
ForumindlægHej :-) Jeg ved egentlig ikke rigtig hvor det her spørgsmål høre til henne, men nu prøver jeg alligevel at stille det! Jeg vil ikke sige at jeg klare mig dårligt i matematik som sådan, og jeg får også rimelig gode karakterer for mine hjemme regninger for eksempel, men hver eneste gang vi har p... -
Hjælp hurtigt! til flere matematik vejledende eksamensopgaver
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp og jeg må ikke bruge hjælpemidler 1) En parabel er bestemt ved ligningen y = x2 - x - 2 a) Bestem toppunktet for parablen, og skitsér parablen. 2) En funktion f er bestemt ved f (x) = 7 lnx - 2x2 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P...
