Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7501 til 7520 af 33650
-
emne til SRP i mat. + his.
ForumindlægHej nu skal jeg jo til snart at skrive min SRP, og jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Historie. Men jeg har problemer med at finde et emne at skrive om. håber der er nogen som kan hjælpe. -
Tysk adjektiver
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til hvordan man laver adjektiver på tysk. Hvis foreksempel jeg gerne vil skrive historien er mere handlende end fortællende. Hvordan skriver jeg det? Hvis jeg slår det op i en ordbog kommer nemlig kun handlende frem som verbum eller substantiv. -
FSA fysik/kemi. Al slags hjælp er kærkommen
ForumindlægHalløj derude - Jeg befinder mig i den situation, at jeg skal op i mundtlig fysik/kemi her på tirsdag d. 9/6. Jeg er begyndt at læse pensum op, dvs. større eller mindre uddrag af de fem bøger, som vi er blevet undervist i de seneste 3 år. (Bøgerne hedder: Luft og vand, Kemien omkring os, Magnetis... -
sproglig rettelse af en fremgangsmåde
ForumindlægEr der nogle der kan kigge sproglige fejl igennem.. det er fra min kemi-rapport. Fremgangsmåde: Dagen för vi udförte forsöget blev der afvejet cirka 0,1 g ståluld. Dette blev placeret i en konisk kolbe. Derefter blev der tilsat 50 mL 2 M svovlsyre. Blandingen blev opvarmet til forsigtig kogning.... -
Hjælp til 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, håber I vil hjælpe mig med at rette det nedenstående oversættelse. Text: Jeg kender en person der ikke gider at stå op om morgenen. Han kan ikke høre vækkeurene (han har tre), og hans mor må ikke banke på døren. Når han så endelig kommer ud af sengen, gider han ikke at tage bad eller friser... -
Rettelse af oversættelse.
ForumindlægVille blive meget glad, hvis der var nogle der gad kigge på denne lille oversættelse og påpege eventuelle fejl. På forhånd tak:) Dansk teksten: Der er sket en ufattelig teknologisk udvikling, siden telefonen blev opfundet i USA af Graham Bell i slutningen af 1800-tallet. Dengang anså man den f... -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Hvad sker der med SU hvis man skifter skole (Ungdomsuddannelse)
ForumindlægHejsa, jeg skifter muligvis skole i februar måned. Lige nu er jeg ved at tage det 2-årig HF forløb på VUC Storstrøm, men nu har jeg valgt at tage min STX i stede for. Men hvad sker der med mit SU? Skal jeg søge helt om igen, eller kan jeg tage mit SU "med"? Jeg har søgt på nettet og ka... -
Kong Ødipus
Forumindlæghey! er der nogle der ved hvilken centrale elementer, tragedien kong ødipus tager hul på, i sin tids forestillingverden? -
En lille oversættelse i engelsk
ForumindlægHovedtamaet er "Logisik flertal". Jeg vil blive glad hvis det er en der lige gider rette det igennem.....1) Der er 31/2 km ten den nærmeste benzintank.2) Lad os bytte plads (a seat), så jeg kan sidde i skyggen.3) De rystede på hovedet og opgav diskussionen.4) Børn kan ikke passe på (to ... -
nogen som vil kigge min lille stil igennem?:)
ForumindlægTank you for the competition about the futures working place. I my pleasure to give my quotation for the future working place: I mean that the working place might think a bid of the young people; because it is the first time they actual are on labour market, they shut learn the labour market fi... -
Hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en kort aflevering i går, som jeg har fået lidt feedback på fra min lærer. Der er stadig nogle fejl i den, som jeg selv skulle finde, jeg har prøvet mit bedste, men jeg ved ikke, om jeg har fundet alle fejlene. Er der en som vil hjælpe mig med at vise, hvor jeg har fejl i min afle... -
Engelsk stil!
ForumindlægHey nogen der kan rette noget i denne engelsk stil grammatisk eller sprogligt?Nike is one of the many companies in the world, which are having factories and employees all over the world. Nike has been accused by thousands of consumers, that they do not have decent working conditions for its emplo... -
socialrådgiver
ForumindlægHeej mennesker Jeg er lige blevet færdig med STX og skal til at søge ind på socialrådgiver udd., men er lidt bange for at jeg ikke bliver optaget, da mit snit ligger på 3,9 !! :( tror i det bliver et problem? og er der nogle der kan fortælle mig, hvor mange der søgt ind i nykøbing falster sidst... -
Skifte Skole
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 17 år og jeg går på HTX. Jeg er næsten lige begyndt i 1.q men her på det sidste har jeg tænkt på om det var det rigtige valg. Jeg vil gerne høre om at det var muligt at skifte fra HTX til STX og hvordan jeg skal gøre? Jeg har kun gået på skolen 3 uger.. -
tilladte hjælpemidler
Forumindlægangående hvilke hjælpemidler man må medbringe til eksamen, så har der i vores klasse været stor usikkerhed om netop dette. ministeriet siger:"Eksaminanden må medbringe alle hjælpemidler og har selv ansvaret for at medbringe udleverede kopier (oversigter, billedmateriale, artikler osv.)"... -
Hvordan skal jeg gribe læsningen an!?
ForumindlægHey. Mit pensum omfatter Medea, Symposion, Oddyseen, Teofrast's Karakteres (4 beskrivelser) og kendt kunst.Jeg har forholdsvis gode noter til det hele, dog bedst til medea og Symposion... jeg har kun ca. 3-4 dage til at læse det hele op. Hvordan ville i gribe det an, sådan at man udnyttede ti... -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
Det haster skal til mundtlig Fysik/Kemi!!!!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til Fysik/kemi eksamen, jeg er helt blank :S Jeg går i folkeskole er der nogen som kan hjælpe og eventuelt have nogen rigtig gode noter som kan hjælpe mig på vej. Jeg er dårlig til at finde ting her, I NEEEEEEDDD HELLLPPPPP!!!!!!! Tak på forhånd Tahmina
