Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7581 til 7600 af 23765
-
Exciteret
ForumindlægJeg sidder lige med og ser på, hvad der gør uorganiske stoffer farvede. Så vidt jeg har forstået, så er det fordi mange metaller i de 10 undergrupper har en næstyderst skal, som ikke er fyldt op dvs. under 18 elektroner. 8 af elektronerne danner elektronpar, de resterende kan have højere ene... -
Hjælp! Spændingsrækken! Haster!
ForumindlægHej allesammen! jeg skal op til eksamen i morgen, så derfor skriver jeg lige nogle notater ned. jeg er kommet til et problem som jeg ikke kan finde ud af, og det er spændingsrækken i metallet. Jeg regner med at tage lidt guld med til eksamen, så jeg kan vise at det er et ædelmetal, også vil jeg o... -
Kemi - reaktion...
Forumindlæg"Som det fremgår af fig. 1 er der tale om en oxidation af jern, hvilket medfører at jernmassen i ståluld under reaktion med svovlsyre, vil reagere i overensstemmelse med flg. reaktionsskema:(1) Fe (s) + H2SO4 (aq) + 7H2O (aq) -> FeSO4 * 7H2O + H2Det tilbageblevne reaktionsprodukt består ... -
Varmefylde
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med en rapport om varmefylde, hvor jeg vha. et forsøg skulle 1. At bestemme aluminiums massefylde og varmefylde 2. At bestemme indholdet af et lod af ukendt metal ved at bestemme dens massefylde og varmefylde vha. et kalorimeter. Jeg er lidt i tvivl om forsøgets fr... -
Hvad bliver spændingsforskellen mellem 2 elektroder?
ForumindlægHej SP, jeg vil gerne have hjælp til en rapport som skal afleveres idag, så det ville være rigtig dejligt, hvis jeg kunne få noget hjælp hurtigt. Her er beskrivelsen af forsøget: Der startes med at lave en opløsning af 4,25g AgNO3 i vand i en 25 ml målekolbe. Tilsvarende opløsning laves med 2... -
Energi ? Hvilke ?
ForumindlægHej Alle .. Jeg skal til at skrive en rapport, og jeg vil gerne skrive om energi. Der er jo så mange energi former. Vil i ikke nævne mig alle energiformer. Altså terrminsk energi, elektirisk engergi osv. Alle energiformer. Hehe På forhånd tak :) -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
Blæk om radioaktivitet
ForumindlægHar en fysikblæk for her i ferien, hvor der er tre opgaver. Jeg har dog ingen anelse om hvordan de skal løses(tror jeg heller ikke dem fra min klasse har). Håber I kan hjælpe mig. Vi får snart prøve i det, så intresseret i hvordan man løser dem, ikke bare svaret.Skriver de to opgaver op. Den sids... -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
Redoxkemi
ForumindlægHej, Hvorfor undersøger man ikke reaktioner mellem fx Zn og Zn2+ i redoxkemi? -
NaCl
ForumindlægHej folkens! :-) Jeg har en eksame i naturvidenskab imorgen om salt. Er der nogle ting der er relevant at vide indenfor emnet salt? :-) -
Spændingsrækken
ForumindlægHej igen Jeg har et spørgsmål vedrørende spændingsrækken for at angive, hvordan reaktionerne forløber. En der kan hjælpe? Har vedhæftet. Mvh, Mogensen -
H2O polær kovalent binding? Hvorfor?
ForumindlægHej. Har lige brug for lidt hjælp:) Er H20 en kovalent binding eller en ionbinding? og hvorfor ? Håber der er en der kan hjælpe! -
Lysudsendelse fra atomer
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig, hvad lysudsendelse fra atomer er? ... På forhånd tak (: -
dihydrogen og spændingsrækken
Forumindlæghvorfor er dihydrogen med i spændingsrækken? mange tak -
Spændingsrækken
ForumindlægHvorfor er hydrogen medtaget i spændingsrækken? -
Måling af tyngdekraft
ForumindlægHej. Jeg har foretaget mig et forsøg, der gik ud på at måle tyngdekraften ud fra et bestemt lod og bestemme dens densitet for at kunne finde ud af hvilket materiale loddet tilhører. Jeg skal udforme en hypotese vedr. tyngdekraften og bestemmelse af loddet. Dog ved jeg ikke, hvad jeg skal skrive ... -
ionforbindelse
ForumindlægHej hvad er Ionforbindelse helt præcist. er det ikke når to atomer vil opfylde oktetreglen? F.eks. NaCl, hvor Na har 1 i yderste skal og CL har 7, og så er NA+ og Cl-. og så sætter de sig sammen. men hvad er ionbinding så? så hvad er ionforbindelse helt præcist, og hvad er forskellen på ionf... -
Studieskift fra medicin til andet studium
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: ... -
Dio
ForumindlægHej .. Jeg står og skal til eksamen i det internationale område nu her, og har brug for nogle gode ideer. Jeg har skrevet om globalisering og dens konsekvenser samt analyseret dokumentarfilmen "fra Thailand til Thy" sådan lyder min problemformulering: Først ønsker jeg at definere be...
