Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7901 til 7920 af 160717
-
Matematik
ForumindlægHej allesammen. jeg har lige nogle opgaver som jeg håber i kan hjælpe mig med :-) Der står følgende i bogen: Sæt mest muligt uden for parantes: 1) 3c2 - 12ca 2)8a2 - 45a 3)-15ab - 20b 4)24bc-6c2d Håber i kan forklare mig hvordan man løser opgaverne. Tak på forhånd :-) -
Matematik.
ForumindlægOkay her lyder spørgsmålet. Rasmussen køber 20 par skøjter hjem for i alt 15.500 kr. Et par skøjter koster 775 kr, men han sælger dem i forretningen for 1360. pr. par. - Hvor meget tjener han på de 20 par skøjter? -
Matematik! HJÆLP HASTER
ForumindlægHej! Har et lille problem med disse opgaver, håber i kan hjælpe! -
Matematik
Forumindlæghej har brug for lidt hjælp, da jeg er gået i står med denne opgave fra min afl. : givet y=f(x)=105 gange x^1,3 1) hvor mange procent vokser y, når x vokser med 20%? 2) hvor mange procent vokser y, når x vokser med 40%? 3) hvor mange procent falder y, når x falder med 10%? TAK PÅ FORHÅND. -
Matematik Hjælp
ForumindlægHej Alle Mit spørgsmål er: - Definér de trigonometriske funktioner cosinus, sinus og tangens. Håber der nogen der gerne vil hjælpe -
Matematikhjælp søges til A niveau/3G i Odense eller omegn
ForumindlægPige i 3G har brug for hjælp til matematik Giver god betaling/timeløn -
Matematik
ForumindlægHar brug for hjælp til at knække koden til denne matematik opgave: Om en funktion f(x) oplyses, at hvis x-værdien forøges med 5, så forøges y-værdien med 13. 1) Gør rede for hvilken type vækst der er tale om, og bestem regneforskriften for f(x), idet det yderligere oplyses, at grafen går gennem... -
Den Franske Revolution samt kvinder i matematikken
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt :s, og er ærlig talt gået lidt død. Jeg skal under historie bl.a. redegøre for den franske samfundsopbygning før og efter den franske revolution, herunder med særligt fokus på matematikuddannelsen og kvinders ligestilling. Mit problem er bare at jeg... -
SRP - Kemi og Matematik
ForumindlægHey derude... Jeg har valgt mine fag nu til at være Kemi A og Matematik A Jeg har meldt mig til et forsøg hos Århus uni om kemiluminiscens (knæklys). Jeg har ledt på nettet og det ser ud til at det kun er reaktionskinetik og differentialligninger der kan belyse dette emne... Mit spørgsmål er... -
Vejledende eksamensopgaver matematik b-niveau
ForumindlægHej.. Nu sidder jeg så her med 1000 opgaver i min matematikaflevering til mandag fjeg ikke kan finde ud af. Derfor håber jeg at der er en, der kan hjælpe mig med et par stykker. en af opgaverne uden hjælpemidler lyder således: Om et 2. gradspolynomium oplyses det, at det har rødderne 5 og 9, samt... -
matematik
Forumindlæg2t>49 hvad er svaret -
hjælp: vis hvordan grafen for andengradspolynomiet afhænger af a og d.
Forumindlæghej alle. jeg er dårlig til matematik, så hvis nogen ville hjælpe, ville det være dejligt. hjælp til: vis hvordan grafen for andengradspolynomiet afhænger af a og d .. tak på forhånden. -
STX - Fysik B. Mundt. Eksamen
ForumindlægEr der nogen der skal op til fysik B mundt? Eller har været? Ved I hvordan eksamenen forgår? Og hvad lægges der mest vægt på? Den første del af eksamen (hvor man laver forsøg) ved jeg, er gruppevis.. Hvad hvis man ikke får sagt/deltaget mege under forsøget pga. at der er så mange i gruppen.. -
Hjælp til Matematik: )
ForumindlægEr blevet stillet disse 2 spørgsmål, og efter en sommerferie fuld af druk, har jeg sku glemt alt om matematik. Håber nogle kan hjælpe Opgave 1 Om en funktion F(x) vides, at F'(x) = x. Bestem en forskrift for F(x)! Opgave 2 Om en funktion G(x) vides, at G'(x) = x^2. Bestem en forskr... -
Matematik B studentereksamen December 2009
ForumindlægHej alle, Jeg sidder i problemer da jeg efter at have lavet til og med opgave 11 nu er gået i stå. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af opgave 12 og 13, er der nogen der kan hjælpe mig med at få knækket koden på de her opgaver så jeg kan komme videre? Jeg har vedhæftet opgaverne :) Mvh Helena. -
Khi-kvadrat på matematik b niveau
ForumindlægHej, er der en der ved, hvordan man på t-89 beregner sandsynligheden til 0,974 for at få C=7,33 i en khi-kvadratfordeling med to frihedsgrader? På forhånd tak for hjælpen! -
Hjælp Matematik!
ForumindlægHej alle sammen. Please help me. Kan i godt skrive hvordan i regnede det ud. 1 Opgave) Hvor mange kilometer er forskellen cirka på den korteste og den længste afstand til Christiansø. 2 Opgave) Sejlturen med M/S Ertholm tager 55 Minutter. Med hvilken gennemsnitfart Km/t) sejler M/S Ertholm. ... -
Matematik
ForumindlægEmil vil købe et akvarium mere. Det skal have form som en kugle. Hvor meget vand kan akvariet indeholde, hvis kuglens indvendige radius er 15 cm og hvor stor skal kuglens indvendige radius være, hvis akvariet skal indeholde 60 liter vand ? På forhånd tak :-) Jeg har vedhæftet et billede hvor man... -
Matematik Hjælp plzz det haster skal ti mundtligt eksamen
ForumindlægHej er der nogen søde mennesker som der kan hjælpe mig med matematik? skal til mundtligt eksamen her snart og fatter intet om det her spørgsmål at hvordan jeg ska lave den. Håber virkeli at i kan hjælpe mig med det. spørgsmålet er om: Vækst Du skal redegøre for de tre væksttyper, line... -
Kan man efter Pre-IB tager 1g på STX
ForumindlægHej Jeg vil bare høre om jeg efter et år på Pre-IB kan tage 1.g på STX eller skal jeg tage 2.g. Det er måske et mærkeligt spørgsmål, men jeg vil gerne tage STX fra start af, og være i den klasse i 3 år. Er bange for at det vil påvirke min karaktere, hvis jeg tager 2.g efter Pre-IB.
