Søgning på: tysk notater. Resultater: 8061 til 8080 af 18469
-
Oversættelse
ForumindlægHejj er der ik en tysk -studerende, som kunne tænke sig at rette mine fejl i en lille oversættelse på 16 linier ? -
Navneord i flertal med stort forbogstav?
ForumindlægHej, er igang med en personbeskrivelse af Rainer fra filmen "die welle", og jeg har lige glemt om navneord på tysk også skal være med stort bogstav hvis de er i flertal? På forhånd tak. -
hjælp til stil HASTER
Forumindlæghej jeg søger hjælp til at rette en tysk stil på 256 ord den skal afleveres i aften sender den over mail tak på forhånd -
Investiturstriden?
ForumindlægHej, jeg skriver om korstogene i AT. Er der nogen, der kender noget til investiturstriden (magtkampen mellem paven og den tyske kejser)? På forhånd tak -
gibt's
ForumindlægHvad vil det sige, når der står: "gibt's" på tysk. Og: "hab'" -
egenavne
Forumindlæghej Skriver man egenavne, som fx solrød strand, som man skriver det i Dk eller skal man lave "strand" om til tysk? -
stil
ForumindlægHej er der nogle af jer der har tid til at rette min tysk stil der er på ca. 200 ord. Det vil være en stor hjælp hvis en der kunne hjælpe. -
"erne"
ForumindlægHvordan er det man makere "erne" på tysk, altså hvis man nu skulle skrive " menneskerne" "gæsterne" osv. ? -
Partiprogrammer
ForumindlægHvor strider Enhedslistens og Dansk Folkepartis partiprogrammer med den tyske grundlov? Jeg vil gerne have en uddybet forklaring. -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har brug for en tysk tekst til eksamen som skal handle om Freizeit und Freunde. Håber virkelig i kan hjelpe mig :) -
rettelse??
ForumindlægHej er der nogen der vil være sød at rette mine tysk sætn.?? pllzzz. ps. Skriv til mig! tak Sana -
Skoleskyderi!
ForumindlægNogle som vil skrive lidt om skoleskyderi i tyskland på tysk selvfølgelig? Om I kender nogle episoder, om hvorfor de gør det, om hvordan samfundet reagerer på det? -
Oversættelse
ForumindlægHej med jer, når man skal tjekke sine oversættelser i tysk hvor er det bedst at gøre. Synes nogen gange når man skriver hele sætninger at det kan lyde som volapyk på translate. -
Oversættelse af sætning
ForumindlægJeg skal oversætte følgende sætning fra dansk til tysk: Rør ikke mit bord - så rører jeg ikke dit! Jeg har oversat den til: Berühre nicht meinen Tisch - dann berühre ich nicht deinen! Berühre = imperativform af "berühren" (udgør subjekt+verballed) Nicht = negation placeret efter su... -
Hvilken studieretning????
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 1.g og er derfor i grundforløbet. Jeg skal snart til at vælge studieretning, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Valget står mellem samf a engelsk a og tysk a engelsk a og samf b. Jeg er god til tysk og derfor vil tysk på a give mig en kæmpe fordel. Jeg overvejer også... -
Paulus og hans betydning for kristendommen?
ForumindlægHej! Kan nogen forklare mig, hvorfor Paulus er så vigtig for kristendommen? (jeg ved allerede dét med omvendelsen i Damaskus) Så vidt jeg har forstået fokuserer Paulus på selve Jesu sonoffer på korset, mens han ikke beskæftiger sig med Jesu gerninger og forkyndelse. Har også i mine (dårlige) ... -
rettelse af tekst
ForumindlægHej allesammen og tillykke med den nye portal. Jeg ville gerne spørge om der var nogen der gad at læse/rette de største sproglige fejl i min tyske tekst, der er skrevet udfra de første 20 sider af bogen "Oya". Jeg er nemlig ikke en ørn til tysk, så det ville være rigtig godt med noget h... -
AT-synopsis
ForumindlægHej. Næste uge har jeg 3 skrive-dage til at skrive en synopsis. Vores hovedemne er Krig, medie og teknologi og jeg vil gerne skrive i faget tysk og kemi. Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive om? Er der nogen som kan komme med nogle forslag på hvad jeg kunne skrive om? -
Er min sætning rigtig?
ForumindlægHalløj, er der nogle, som kan rette min sætning. Mennesker, som arbejder i det danske samfund, men kommer fra mindretallet (minoritet.). Eller mennesker som ikke arbejder. z.B. Menschen wie arbeiten in die Dänische Gesellschaft, aber der Minderheit gekommen. Oder Menschen wie nicht arbeiten. Er... -
DNSAP i 1942
ForumindlægFrem til 1942 er DNSAP's medlemstal stigende, men herefter falder det. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor det er i netop 1942, at kurven vender? Danmark blev jo erobret af tyskerne i 1940, så jeg har svært ved at se, at det er her "lorten" ligger.
