Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8081 til 8100 af 63055
-
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en disposition til emnet radioaktivitet. Jeg har set flere eksempler på internettet osv, og alle er ret forskellige. Er der en bestemt måde, en fysik disposition skal se ud på? Skal man skrive nogle noter på til ting man vil sige? -
Dansk eksamen-talladt at have computer med til forberedelsen?
ForumindlægHej. Er der nogen der ved om man må have sin computer med til dansk mundtlig eksamens forberedelse?? Har nemlig en masse noter der og der er virkelig mange sider, så gider ikke printe dem alle sammen ud.. -
1970-1982
ForumindlægHejsa.Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg skal finde ud af hvad der skete af historiske ting mellem 1970 og 1982.. Er der nogen bestemte steder man kan søge for at finde ud af det?? -
Rapport om temperatur og formler
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig, Jeg skal skrive en rapport om brændværdien af en paranød og effektiviten af stearin - hvordan starter man og hvordan argumentere man for hvorfor man bruger de formler? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ... -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Svære opgaver til en kvik folkeskoleelev
ForumindlægJeg søger nogle svære opgaver til en folkeskoleelev, som gerne vil have lidt udfordringer. Han går på nuværende tidspunkt i 8. klasse, starter således i 9. klasse efter sommeerferien. Han kan (efter eget udsagn) op til 1.gsniveau. Alle slags henvisninger vil blive modtaget med kyshånd - links, t... -
Livet som forsker
ForumindlægHvordan ville i betegne livet som forsker indenfor naturvidenskaben? Hvor strenge er kravene/presset for at man hele tiden skal udgive papers i f.eks. journal nature/science? Hvor meget frihed har man til fuldstændig at opgive al forskning til fordel for en ny idé man tror kan blive til noget ... -
Rettelse - please hjælp!
ForumindlægVil nogle lige tjekke om de her sætninger er rigtige? Kan ikke sætte kommaer på engelsk, så hvis nogle også er gode til det, vil det være en kæmpe hjælp. Sætning 14 er skrevet op som den står i bogen, og den kan jeg virkelig ikke gennemskue hvordan skal løses. 9) I have to make sure that this u... -
spørgsmål om snefri??
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og er i erhvervspraktik på en avis. Jeg skal skrive om skoler, der holder lukket på grund af sne. Jeg har fundet på 5 spørgsmål til interviews med skoleledere: Hvor meget sne skal der til, for at skolerne holder lukket på grund af sneen? Hvornår holdt i sidst snelukket?... -
x^3 + y^3 = kxy
Forumindlæghvordan ser kurven med ligningen x^3 + y^3 = kxy, hvor k er en konstant, ud, når den indsættes i et koordinatsystem?! jeg har prøvet mig frem en x-værdi ad gangen, men ligemeget hvilken værdi jeg tillægger k, kommer det ikke til at ligne tegningen i min bog. -
Har The Amish ret til at leve som de lever?
ForumindlægJeg har om Amish people i engelsk og ville høre om i havde nogle gode råd som jeg kunne skrive om? -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN :)
ForumindlægJeg tænkte på. I folkeskolen i engelsk, skal man først ind i 5 min. hvor man snakker om en tekst man har forberedt hjemme. Derefter skal man ind i 5. min hvor man snakker om et spørgsmål man har trukket, som relaterer til nogle af de tekster som man har snakket om i løbet af året. Er der nogle s... -
Eksamensopgave
ForumindlægHej, er det muligt at jeg kan få hjælp til min opgave angående HIV? jeg har ikke selv rigtig forstået spørgsmålene, så det kunne være dejligt med hjælp :) Jeg håber jeg hører fra jer :) -
hvad er sinus cosinus og tangens?
Forumindlæghej! jeg er en 9. klasse der er virkelig dårlig til matematik og forstår ikke hvad cosinus sinus eller tangens er, forstår heller ikk pythagoras sætning og nu skal jeg bruge tangens til at udregne et eller andet men har googlet og der er ikk noget der giver mening for mig. nogen der har en klog m... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Hvad gør man efter High School?
ForumindlægEr måske lidt tideligt på den da jeg kun går i 7. klasse. Men, jeg overvejer utrolig meget at tage et år på High School, efter efterskolen eller efter 9. klasse. Så første spørgsmål er egentlig hvornår syntes i at jeg skal tage på High school? Det næste spørgsmål er, hvad gør man efter året i U...
