Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 8161 til 8180 af 160039
-
bestem a
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med en opgave, der umiddelbart virker let. Om en funktion med regneforskrift f(x) = ax+sin(x) oplyses at f'(0) = 7. Bestem tallet a. Hvordan griber jeg denne an, umiddelbart havde jeg troet at 7 var hældningen, men jeg skal jo bestemme a - så må være en anden løsning? -
Isolering af a
ForumindlægHvad gør jeg her? A = π⋅c⋅(a+b) -
matematik modellering
Forumindlæghvad er matematik modellering? -
Bestemmelse af a
Forumindlægf(x) = x^a . Bestem a, når det oplyses at f(x) vokser med 5%, når x vokser med 20 % . Nogen der kan lede mig på rette vej? -
Egyptisk matematik
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål om, egypterne havde en forbindelse mellem deres konstruktioner(eks. pyramider) og astronomi. Det skal være i et matematisk perspektiv Jeg vil derfor spørger om der er nogle der har nogle links, har søgt på google, men har ikke rigtig fundet noget der svarer på dette. :... -
Til dig som ønsker lidt hjælp til matematik!
ForumindlægBøh bag skærmen! En helt fantastisk hjemmeside kan være en god hjælp til dig, hvis du er i gang med at løse nogle matematikopgaver. En del bruger spørge ofte til reducerings- faktoriseringsopgaver og meget andet. Her kan jeg varmt anbefale http://www.quickmath.com/ , som er en utrolig god støtt... -
HJÆLP TIL MATEMATIK AFLEVERING
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave.. en funktion f er bestemt ved f(x)= (0,12x^2)- (0,01x^3) grafen for f har netop 2 tangenter med hældningskoefficient 0,45 beregn koordinatsættet til røringspunktet for hver af tangenterne og bestem en ligning for hver af tangenterne... håber d... -
Hjælp til matematik opg.
ForumindlægEn nedslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. Sammenhængen beskrives ved formlen: Y= K * x^(1/3) En forsker studerer to forskellige kratere. Det ene krater har en diameter, der er 20 % større end det andet. Hvor mange procent større var energien, der blev... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
a i eksponentiel
Forumindlægnår man snakker ekponentiel udvikling hvad er a så? og b for den sags skyld? a er vel hældningkoefficient? men hvordan... i en lineær er det jo: hvis vi går 1 ud af x-aksen går vi a op. men hvad med i en eksponentiel? håber i kan hjælpe :) -
Bonus A
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende bonus A. Jeg går på HF enkeltfag og har 3 A fag. Gælder reglen for at man kan gange med 1,06 så selvom det er enkeltfag eller gælder dette kun 2årig HF? Mvh -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Finansiel Regning - renter
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål i finansiel regning, som jeg har meget svært ved at løse. Håber noget hjælp. Tak Opg. Carstens mormor indbetalte 18.000 kr den 1. januar 2006, 10.000 kr. den 1. april 2007 samt 12.000 kr den 1. juli 2009 på en uddannelsesopsparing til Carsten. Renten var 1 % pr. kvar... -
Bestem a
ForumindlægJeg er løbet ind i et problem i min afleveringsopgave. Opgaven lyder: "En funktion har regneforskriften h(x)=ax+3. Bestem a når det oplyses at grafen går igennem punktet (-4,2)" Hvordan bestemmer man a i dette tilfælde? Jeg troede egentlig ikke, at man kunne det, når man kun har et st... -
A og an
ForumindlægHvornår bruges A og an i en engelsk sætning? -
Bedste tips til en mundtlig SO eksamen på HTX 3. G?
ForumindlægHvordan sikrer man den bedste karakter indenfor SO, og er der nogle ting som er gode at have med? -
fik stillet en matematik opg håber der er nogen der kan hjælpe
ForumindlægI en trekant ABC er vinkelspidserne A(6;2), B(-3;5) og C(-1;-2) a. Du skal bestemme koordinaterne til midtpunkterne på trekantens sider. b. Du skal bestemme arealet af trekant håber der nogen der kan hjælpe tak -
Isoler a
ForumindlægHvordan isolere jeg a i formlen T½=log(½)/log(a)? -
fys a
Forumindlægnogen der kan hjælpe med fys a opgaver ? -
Isoléring af a
ForumindlægHej, Jeg skal isolére a fra denne formel: A = π · c · (a+b) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre for at hæve parantesen, og om det overhovedet er nødvendigt for at isolére a? På forhånd tak! /Julie
