Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8281 til 8300 af 33009
-
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Dansk eksame 9.klasse.:)
ForumindlægHej :) Jeg skal op til dansk mundtlig i overmorgen men er der nogen som vil forklarer mig hvordan jeg kan starte med at perpektiveringen? tak.. -
hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig mat i morgen. Og jeg er gået i stå på nogle af opgaverne. Lineære funktioner. Gør rede for lineære funktioner. Du skal blandt andet komme ind på betydningen af a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. håber der er nogle til en hjæpemde hånd -
Samfundsfag B-niveau eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan samfundsfag mellem niveau eksamen foregår? Jeg ved godt at man får udleveret en ukendt artikel, men hvad skal man gøre med denne artikel? -
potensudviklinger
Forumindlæghvordan kan en ændring af x- værdien påvirke y- værdien?! på forhånd tak.. :) -
Karakter Vægt? - gammel skala
ForumindlægHHX 3. år - Gammel skala 03 til 13 Nu har jeg lige hørt nogen sige noget med at man skal dividere alle A-fag med 1,5 alle B-fag med 1 og alle C-fag med 0,5. Kan det virkelig passe? Og hvad skal det egentlig betyder at et fag vægter 100 % eller 75 %. Hvordan regner man lige det ud? Er der nogen ... -
religionseksamen - tid?
Forumindlæghej, vores lærer har lige 'glemt' at fortælle os hvor lang forberedelsestid, vi har. er der nogen, der ved det? det er afsluttende religionseksamen på c-niveau på ny ordning. -
Løn
ForumindlægHvad er en gymnasium-lærers timeløn, og hvad er en "freelancers-gymnasium-lærers" timeløn? -
Oversættelse af 12 små sætninger...
ForumindlægOversættelse af få linjer… De danske sætninger : 1. ”Var jeg blot blevet hjemme!” siger Martin. 2. ”Jeg var ikke rejst, hvis jeg havde kendt udviklingen,” 3. ”Havde jeg bare ikke opgivet mit job!” 4. Til tjeneren siger han : ”Kunne jeg få en øl til?” 5. ”Jeg føler mig, som om jeg var en fremme... -
Årsprøve i matematik, hvordan fungerer det?
ForumindlægHej :) Er der nogle, der ved, hvordan årsprøven i matematik på A-niveau foregår? -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
forskrift for funktion
ForumindlægI en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (målt i cm) er af typen W(L) = b * L^a a) Bestem en forskrift for W, når det oplyses, at W(7,1) = 5,5 og W(14,3) = 58,4. b) Hvilken længde vil en aborre ifølge modellen... -
Længden af en tysk stil
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne spørge hvor mange ord en tysk stil i 9-10. klasse typisk skal være på. på forhånd tak :-) -
Skriftlig eksamen
ForumindlægNogen som kan fortælle hvor mange sider der er det "normale" at skrive til dansk eksamen på A niveau? Er der ellers nogen gode råd til hvordan man bedst griber det an, jeg tænker på om man skal begynde at skrive ud fra første opgave når man har læst første opgave sæt igennem? eller ? Er... -
eksamensbevis
ForumindlægHej, jeg har hørt at årskaraktererne tæller 70% i ens eksamensbevis. Kan det passe? -
3g: Eksamen i AT i morgen?
ForumindlægKan det passe, at nogen 3g'ere allerede skal op i AT i morgen (sidste skoledag)? -
Psykologi på universitet, til psykologistuderende
ForumindlægNogle som læser psykologi, enten som sidefag eller hovedfag, som kan fortælle lidt nærmere om hvad I har beskæftiget jer med inden for social-og personlighedspsykologi, arbejds-og organisationspsykologi, kognitionspsykologi, udviklingspsykologi og pædagogisk psykologi. Hvilke emner har I været om... -
Bestem a i potensfunktion
ForumindlægFor ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved: f(x)=x^a , x > 0 Bestem a, når det oplyses, at f(2x)=5*f(x) -
Regneprogram
ForumindlægHej! ) Er der nogen herinde, som kender et gratis (eller forholdsvist billigt regneprogram), hvor mange kan skrive hele ligninger op. Man skal kunne copypaste, således at man kan flytte rundt på det, man har skrevet, og desuden skal man kunne have flere udregninger i gang på samme tid eller kunne... -
Baser og Syrer
ForumindlægCola er en syre, og ætser tænderne, men er det ikke baser der ætser??
