Matematik
Regneprogram
Hej! ) Er der nogen herinde, som kender et gratis (eller forholdsvist billigt regneprogram), hvor mange kan skrive hele ligninger op. Man skal kunne copypaste, således at man kan flytte rundt på det, man har skrevet, og desuden skal man kunne have flere udregninger i gang på samme tid eller kunne se historik.
Da jeg skal bruge det til eksamen, skal det være offline.
Svar #1
28. september 2017 af swpply (Slettet)
Har universitet eller skolen du studere ved ikke et softwear bibliotek hvorfra du kan hente Maple, MatLab eller lignende med tilhørende licens ??
Svar #2
28. september 2017 af Smut1
De har ikke Maple :( Men kun Matlab som skal installeres på en 64 bit computer, og da min er 32 bit kan installationen ikke fuldføres. (Eller jeg tror, det er derfor).
Svar #3
28. september 2017 af StoreNord
I Lyx kan man skrive fine ligninger og copy paste. Jeg tror også det er muligt at udvide det, så man kan lave beregninger. Og Lyx er gratis.
Svar #4
28. september 2017 af Smut1
Jeg kunne ikke få Lyx til at fungere, men tak! Køber bare Maple. Licensen koster 700 kr., så så galt er det ikke.
Svar #5
28. september 2017 af anjakorsager (Slettet)
Jeg kan se du har været knyttet til hf og vuc fyn, de har maple til alle comptere :) Har du tilfældigvis en fast lære eller kører du fjernstudie?
Skriv et svar til: Regneprogram
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.