Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8301 til 8320 af 176851
-
org. kemi
Forumindlæger ved at skrive 3.g's opgave og er ramlet ind i problemer...\n\nnogen som ved hvad superoxid er, og evt. kan give et eksempel på det?\n\nnogen som ved hvad hydroxylradikaler er og evt kan give eksempler på det?\n\npå forhånd tak for hjælpen -
kemi pH
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe mig med nogle spørgsmål da det haster, tak på forhånd 1. spørgsmål hvad er ph hvordan begregner man pH pH af 0,1 M af Ammonaik pH af fortyndet Ammoniak . -
spørgsmål kemi
Forumindlæghvad vil det sige at stoffer er chirale -
Kemi.. - Haster pleeas hjælp!!
ForumindlægHeeeeij,, Nogen der kan give mig en difinition på kvalitativ analyse & Kvantitativ analyse...`??????????????????????????????????!!!! Det haster! på Forhånd tak:D -
Kemi lommeregner
ForumindlægHej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe? -
organisk kemi
Forumindlæghjælp til Navngivning -
Hjææææææææææææælp kemi
ForumindlægEn blanding af methan og hydrogensulfid kan ved opvarmning reagere og indstille sig i ligevægt med carbondisulfid (CS2) og hydrogen efter følgende reaktionsskema: CH4(g) + 2H2S(g) ↔ CS2(g) + 4H2(g) Begrund i hvilken retning ligevægten vil forskydes, hvis: 1. Trykket forøges 2. Reaktionsb... -
kemi - gips! HJÆLP!
ForumindlægFormål: Der skal fremstilles ca. 10 g calciumsulfat, dihydrat Udgangsstoffer. Calciumchlorid, dihydrat, og natriumsulfat: Opgave: Opskriv afstemt reaktionsligning for reaktionen mellem calciumchlorid og natriumsulfat. Problemet er, at jeg ved hvordan ligning kommer til at se ud? Så vidt jeg ved... -
hurtig sig til kemi.
ForumindlægDer står i min note, at tyrosin ikke vil være ladet ved neutral Ph, vilket jeg ikke forstår, da dne har Pks på 10? Er der en regel om at OH grupper ikke kan protoneres hvis ikke der er en anden gruppe tilstede eller? Derudover er histidin vidst også uladet ved neutral pH, selvom den har pKs 6. al... -
kemi opgave
ForumindlægHej folkens er der en der kan hjælpe mig med denne her opgave? Hanne er ved at ma°le koncentrationen af en ammoniakopløsning og en husholdningseddike. I laboratoriet sta°r buretter med saltsyre og med natriumhydroxid, og der sta°r tre flasker syre- baseindikator: methylrødt, lakmus og phenolph... -
Kemi - grænseværdi
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Det drejer sig om b) i opgaven. Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Rumfang af kemilokale: 12 m * 9 m * 3 m = 324 m3 Densiteten af Hexan = 0,659 g/ml Tak på forhånd! :-) -
kemi spg.
ForumindlægHej jeg har om carbonhydrider og flg. spg. du skal kort gøre rede for hvilke informationer, der kan hentes i et H-NMR-spektrum for et carbonhydrid ud fra integralet, det kemiske skift og opsplitningen forstår ikke helt hvad der menes og kan i hjælpe mig med at finde ud af det da jeg har svær... -
Organisk kemi
Forumindlæg"Du skal komme ind på opbygningen af organiske forbindelser samt organiske forbindelsers fysiske og kemiske egenskaber". Hvad skal jeg have fat i her? Stikord please? Opbygningen er jo bare carbon og hydrogen atomer (alkaner, alkener, alkyner). Fysiske og kemiske egenskaber? Hmm -
Kemi Afl
Forumindlæghej.. der er lige en opgave jeg ikke kan finde ud af i min kemi aflevering.. hvis der er nogen der vil hjælpe mig, vil jeg blive meget glad..OPG.5.16 (i den lyserøde kemibog)Der fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,30 g Ba(OH)2 * 5H2O i vand i en 250 mL målekolbe og fylde op... -
Forberedelse til Engelsk Mundtlig Eksamen (B-niveau)
ForumindlægJeg har en engelsk mundtlig eksamen her på fredag (b-niveau) skal der snakkes om en ukendt tekst som vi trækker. Jeg undrer mig kraftigt, om hvordan jeg bedst ville kunne forberede mig til denne eksamen, for jeg har ingen ide. For det første er alle hjælpemidler tilladt, så mht. dette v... -
Kemi oxidationstal
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at læse op på kemi, og har et spørgsmål omkring oxidationstal, som jeg er meget i tvivl omkring. Fe (s) + H2SO4 (aq) -> FeSO4 (aq)+ H2 (g) Jeg er med på at Fe og H2 har oxidationstallet 0 efter reglen om, at hvert grundstof har oxidationstallet 0. Jeg er også med på... -
kemi: PARACETAMOL
Forumindlæghejsa folkens 4-aminophenol og eddikesyreanhydrid reagerer med hinanden og danner N-(4-hydroxyphenyl)ethanamid (altså paracetamol) og eddikesyre* så står der at reaktionen er en SN2 reaktion efterfulgt af en syrebase reaktionopgaven er at jeg skal tegne en skitse af reaktionsmekanismen og derved ... -
SSO Kemi
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SSO om acetylsalisylsyre . OG - Jeg vil gerne vide hvordan den skal bygges op. Er det bare en stor rapport ? Hvis i også har nogle ideer til, hvad jeg kunne undersøge eller putte ind i min opgave, så bring det gerne på banen (: . Jeg har brug for alt den hjælp je... -
Kemi højniveau
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man kan forudsige antallet af isomere? En opgave lyder: Hvor mange isomere alkoholer har formlen C4H10O ? 1, 2, 3, 4 eller 5? -
Kemi prøve !
Forumindlæghej.. da jeg skal snart have kemi prøve. vil gerne spørg om der er nogen der har en eksempler til kemi prøve. Kemi B. 1000 tak
