Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 8501 til 8520 af 40685
-
aaaaerg, fysik eksamen '
Forumindlæghej alle . jeg skal til folkeskolens afgangseksamen i fysik, og er lidt på bar bund, så hvis der er nogen der har tid til at hjælpe mig, ville jeg blive lykkelig .. hvad ville være nogle gode forsøg at lave, hvis man træk emnerne: (hvis man helst skal score en god karakter, 8-9-10) - vekselstrø... -
Differentialregning - Mundtlig eksamen
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til følgende eksamensspørgsmål: a) Forklar, hvad fortegnet for f'(x) fortæller om grafen for f? b) Forklar, hvad fortegnet for f''(x) fortæller om grafen for f? -
matematike eksamen imorgen pleas hjælp
Forumindlæghej alle søde mennesker, hvordan regner man med sin( ) altså skal kunne regne arealet ud af en vilkårlig trekant med formlen T: 1/2*a*b*sin(C) -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
Hjælp fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for hj... -
fysik c eksamen haster(((((:
ForumindlægHej, er der nogle venlige sjæle der kan uddybe nogle begreber? energi: nyttevirkning? ved bare det er den del af energien der ikke går tabt i omdannelsen ish, men generelt er jeg i tvivl om hvor meget jeg skal sige er energikvalitet lidt det samme som specifik varmekapacitet? bølger: interfere... -
Anatomi eksamen medicin
ForumindlægHej Jeg skal til at studere Medicin på Aathus universitet til vinter 2024 og kunne godt tænke mig at vide om selve anatomien, altså knogler, muskler osv. skal læres på latin, engelsk eller dansk? Tak på forhånd -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
Mundtlig eksamen matematik
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet Forklar hvordan man konstruerer en lineær model ud fra en vilkårlig mængde af tal-par ved hjælp af regression, definer herunder egenskaben mindste kvadratsum. Begrund den ræsonnementskæde der bruges til at vurdere en regressionsmodels anvendelighed, understøt herunder ... -
Bio eksamen HIV-vaccine
ForumindlægHej! Jeg skal i min bio eksamen diskutere chancen for at finde en effektiv vaccine og jeg er opmærksom på, at der sker mutationer som gør reverstranskriptase immun overfor medicin og derfor kan virussen stadig formere sig. + der er problemet med at virussen sidder i arvematerialet og derfor kan b... -
Mdt. eksamen - alkaner
ForumindlægJeg er lige pt. i gang med at lave dispositioner for mundtlig eksamen, kemi B. Jeg er i gang med at besvare et spørgsmål med emnet "alkaner". Heraf skal jeg komme ind på: - Opbygning - Isomeri - Navngivning - Fysiske og kemiske egenskaber - inddragelse af forsøg. Mht. isomeri er je... -
Tysk årsprøve/eksamen?
ForumindlægHeY, nu er det sådan at jeg snart skal op til tysk årsprøve (1.g)... Er ret nervøs for det :-STænkte på om der er nogen der kan give mig et eksempel på, hvordan et tysk spørgsmål kan se ud? (altså det som man trækker)og et eksempel på en god sætning man kan bruge som indledning? Hvad forlanges de... -
Psykologi C eksamen på HTX
ForumindlægHej! Skal snart op til eksamen i faget Psykologi C. Da jeg selvfølgelig går efter den bedste karakter, kunne det være fedt, hvis der var nogle (der evt. har været op før) kan forklarer mig lidt om det. Lige nu er jeg hamrende nervøs, og kan have svært ved at finde det overskueligt. Selvom ... -
Eksamen i biologi B - kulhydrater og respiration
ForumindlægHej. Skal til eksamen i biologi, men står med en figur jeg er meget i tvivl om. Er der nogen der kan hjælpe? :-) -
Mat A eksamen re-test
ForumindlægJeg har været til matematik a eksamen men er siden blevet anklaget for snyd pga en formodning. Nu vil de gerne have at jeg skal til en test der skal afgøre om jeg har snydt. Er der andre der har prøvet det? Hvordan gik det? Kan skolen kræve såden noget når de ingen beviser udover formodning? ... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre? Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-) Mvh. -
Skriftlig eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægJeg har to opgaver.Den første lyder:En cirkel har ligningen x^2-6x+y^2-16=0Bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum. (Det har jeg fået til c: (3,0) og r: 5). Herefter ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Bestem koordinatsættet til hvert af cirklens skæringspunkter med koordinatsyste... -
Eksame opgave 2003
ForumindlægEn parabel er bestemt ved y= x^2 - 8x + 15.\n\nEn familie af linjer, la, er bestemt ved ligning: y =ax - (4a+2)\n\nBestem de værdier af a, for hvilke parablen P og linjen la har netop et punkt fælles \n\n- er helt lost, nogle tips?\nMvh\njonas\n\nps. La er et navn på linjen, hvis det var svært at... -
Kronik - 2009 eksamen vurdering
ForumindlægHej, sandhedens time kronik, hvor der skulle redegøres for argumentationen også derefter diskuteres med inddragelse af en anden tekst. Håber nogen kan vurdere den her er den :): -
Eksamens noter rettelse
Forumindlæghey...jeg har skrevet noget til de emner i pensum jeg skal op I, og har tænkt mig at lægge dem ud her efter jeg er helt færdig idet andre også har spurgt efter dem...Det eneste problem er dog at de helst først skal rettes :)Og ellers kan i godt spørge eller tilføje noget hvis det er...På forhånd ...
