Matematik

Mat A eksamen re-test

26. juni 2017 af Urgent (Slettet) - Niveau: A-niveau
Jeg har været til matematik a eksamen men er siden blevet anklaget for snyd pga en formodning.

Nu vil de gerne have at jeg skal til en test der skal afgøre om jeg har snydt.

Er der andre der har prøvet det? Hvordan gik det?

Kan skolen kræve såden noget når de ingen beviser udover formodning?

Det mener at jeg har snydt fordi jeg var dårlig hele skole året men gjorde det meget godt til eksamen. Altså, man får jo ikke års karaktere på HF. Desuden så husker jeg ikke ret meget af det, da eksamen er over to måneder siden og det er viden som jeg aldrig vil komme til at bruge.

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2017 af Mathias7878

Er det dig, der har været anklaget i den der artikel? :D

- - -

 

 


Svar #2
26. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Hvilke artikel?

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. juni 2017 af fosfor

Må næsten være denne der menes

https://www.b.dk/nationalt/frustreret-laerer-mistaenker-elev-for-eksamensfusk-jeg-er-100-procent-sikker-paa


Svar #4
26. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Nej :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
27. juni 2017 af JohnDoe1990

Jeg har meget svært ved at se, hvordan de kan bevise du har snydt pga. en formodning, også selvom du klarer testen dårligt. Kan du ikke nægte at tage testen? De kan vel ikke tvinge dig til at tage den? Ved du hvad konsekvenserne er hvis du ikke tager testen eller klarer den dårligt? 


Svar #6
27. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Skolen mener at de har dokumentation nok til at bortvise mig fra eksamen hvis jeg ikke deltager.

Derudover bliver jeg presset til at deltage nu her om to dage.

Deres dokumentation består udelukkende af censorernes formodning om snyd samt min lærers mening at jeg er på et langt lavere faglig niveau.

Svar #7
27. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Jeg tror de fisker efter beviser, hvis jeg ikke kan huske nok eller klarer det dårligt kan det bruge det som argument mod mig.

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. juni 2017 af JohnDoe1990

Ja, det tror jeg også. Hvis de havde dokumentation nok allerede, så vil de jo have anklaget og bortvist dig allerede. De vil nok være helt sikre på, at det virkelig er dig som har gennemført eksamen. Men hvis det kun er eksamen som du bliver bortvist fra, hvilket jeg forstår som om, at dit eksamensresultat bliver annulleret (?), så er det vel ikke den store skade der er sket; du kan tage eksamen igen på et senere tidspunkt. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. juni 2017 af JohnDoe1990

Men hvis du afslutter 2. år og du risikerer at få et -3 på din HF eller lign., så skal du nok bede skolen om ikke at "lukke" dit eksamenbevis, så du kan tage eksamen et andet sted. Eks. på HF-enkeltfag på VUC et sted. Mange videregående uddannelser kræver nemlig at alle fag skal være bestået. 


Svar #10
27. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Jeg har ansøgt i kvote 2 til en IT uddannelse hvor jeg blot mangler mat a.

Derfor er det problematisk for mig at tage eksamen om.

Skolen har allerede bortvist mig på baggrund af deres formodning. Det har jeg klaget over, så har det bortvist mig igen, så har jeg klaget igen, så har de ringet og sagt at de ingen beviser har men en stærk formodning og medmindre jeg deltager i et møde med en matematik lærer og en fra ledelsen hvor jeg skal bevise at jeg er på et fagligt niveau tilsvarende til min aflevering, så vil de bortvise mig fra eksamen.

Fatter bare ikke hvordan de kan behandle en kursist på den måde.

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. juni 2017 af JohnDoe1990

Okay. Ja, det er en nederen situation. Har du fået dit eksamensbevis? 


Svar #12
27. juni 2017 af Urgent (Slettet)

Nej :( jeg har ikke fået den. I nu.

Jeg forstår bare ikke hvordan en skole kan bortvise uden beviser.

Skriv et svar til: Mat A eksamen re-test

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.