Tysk
Gode råd til eksamen
Hejsa,
Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre?
Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-)
Mvh.
Svar #1
15. juni 2015 af kongkylie (Slettet)
Jeg har gennemført Tysk-B 24-timers og fik 12, så jeg vil give dig disse råd:
Tving dig selv til at tale og tænke på tysk hele dagen.
Øv dig på din tekst og læs op til emnet godt og grundigt så du er forberedt.
Det er vigtigt du kan opbygge dine sætninger ordentligt og har et basalt ordforråd. Hvis der er ord du ikke kender på tysk og du vil bruge dem i en sætning kan du prøve at bruge nemmere ord til at forklare det samme på en forståelig måde. På tysk B forventes det ikke at du er flydende og har et stort ordforråd, men du kan finde ud af grammatikken og sætningsopbygningerne samt at forstå teksten.
Håber det hjalp :-)
Svar #2
15. juni 2015 af Uddannelse2016 (Slettet)
Hej Kongkylie,
Det var nogle super gode råd! Jeg har tænkt på det med at tvinge mig til at tænke tysk. Det er bare som om, at jeg hele tiden kommer ud af det ubevidst. Har du nogle tricks til at 'holde det kørende'? :-)
Jeg fik selv 12 i mundtlig tysk årskarakter, så jeg vil mene, at ordforrådet er tilstrækkeligt. Jeg vil bare gerne gøre en ekstra indsats her det sidste stykke tid så jeg, forhåbentlig, kan score et 12-tal.
Mvh.
Svar #3
15. juni 2015 af kongkylie (Slettet)
Hvis du fik 12 i årskarakter burde det ikke være noget problem med at holde en samtale kørende. Bare det at du er i stand til det giver gode point. Mht. at tvinge sig selv til at tænke på tysk: altså jeg ved ikke helt om jeg kan give dig et råd omkring det, men bare fokusér på at du skal slå over i tysk i stedet for dansk når du kommer til det. F.eks. ligesom det er uhøfligt at bande er det "uhøfligt" at tænke på dansk. Ellers kan du prøve at forbinde det at tænke på tysk med din eksamen, så når tænker på din eksamen husker du på at du skal tænke på tysk.. Jeg ved ikke om det er helt volapyk, men jeg håber det hjælper :P
Svar #4
15. juni 2015 af Uddannelse2016 (Slettet)
Hej igen,
Det hjælper helt sikker. Tusind tak! :-)
Mvh.
Skriv et svar til: Gode råd til eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.