Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8581 til 8600 af 127115
-
Beregning af masse
ForumindlægHej :) Jeg skal beregne massen af methanal der dannes i 50 g creme, når der er tilsat den maksimalt tilladte mængde af diazolidinyl urea. – se vedhæft af opgave 2. Jeg har beregnet stofmængden af diazolidinyl urea, men er gået i stå. Hvordan skal jeg bestemme massen af methanal? Tak på f... -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Koordinater.
ForumindlægHJÆLLLP til opgavvvve? Find koordinaterne til skæringspunkterne med koordinatplanerne for linjen gennem A og B, når A (-4,6,0) og B (3,-1,-4).. Hvordan gør man? Hilfe! -
Isolering af x
ForumindlægHvordan isolerer jeg x i følgende ligning: 5x+20=2-4(x+9) Ved godt at jeg skal gange ind i parantesen, men på det punkt, er jeg også rimelig blank.. Håber der er nogen der kan hjælpe :-) -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har fået følgende to opgaver, som jeg ikke kan finde ud af.. Byen Marstal på Ærø har et solvarmeanlæg. Solfangerpanelerne på dette anlæg har et samlet areal på 9040 m2. En sommerdag skinner solen i 8,5 timer. Solfangerpanelerne modtager herved i gennemsnit energi med effekten 870 W pr m... -
reducér
Forumindlæghej jeg sidder med dette stykke... reducér (x-1)(x+2)-x^2+2 HJÆLP?! -
Reducéring :p Help fast please :p!
ForumindlægHey! :p Nogen der gad hjælpe mig hurtigt med en reducérings opgave? Hvad er (3x - 1)(2x + 2) + 8 (x - 2) ? Nogen der gad komme med en hurtig forklaring af det? :p Tak på forhånd :p -
HJÆLP! cosinus og sinus i trekant!
ForumindlægDer er en trekant BCE. BE = 4,07 meter CE = 4,47 meter Andre oplysninger har jeg ikke. Hvordan finder jeg den sidste sidelængde (BC) og vinklerne B, C og E ?????!?!?!?!? På forhånd TAK!... -
Giver denne sætning mening ?
ForumindlægDet var fredag, jeg var i godt humør. Dagen før havde jeg nemlig fået en god nattesøvn. Kan jeg oversætte den sidste del med dette: Das Tag vorher, hatte ich nämlich einen guten Nachtschlaf gekreigt. Giver det mening ? -
3 trins reglen x^3?
Forumindlægspørgsmålet lyder: beregn vha. 3 trins reglen f '(2) ved funktionen x3-3x-1 har set et eks hvor x3 bliver udregnet, men kan ikke se hvordan jeg får den sidste del med. har brug for detaljeret hjælp :( håber der er nogle der vil hjælpe mig -
Bedre til Engelsk (Stavning)
ForumindlægHej Jeg synes ikke helt jeg er god nok til engelsk. Selvom jeg fik 10/10 i sidste standpunktskarakter, er jeg bange for at min karakter falder næste gang, især den skriftlige (Pga. dårlige prøve resultater). Mit ordforråd er rimelig stor,t men det er også næsten det eneste plus. Jeg er (synes ... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
Danskopgaven 1.g
ForumindlægJeg går i 1.g og skal snart lave danskopgave.Er der nogen som har nogle gode råd med hensyn til dette?Og er der nogen som har et forslag til et emne, en god roman eller lignende?Mvh. Maria -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
Odysseen's første sang
ForumindlægJeg har et spørgsmål om Homers Odysseen. I første sang forklæder Athene sig som Mentes da hun skal møde Telemachis, men hvorfor? Er der nogen speciel grund?Jeg tænker selv at det kunne have noget at gøre med at Telemachos er vrede på guderne, idet det er gået ham så dårligt.Med andre ord, har Ath... -
Fysik på universitetet
ForumindlægHej Er der nogle der har læst eller læser fysik 1 på DTU? For jeg har fået min første hjemmeopgave for, og har åbentbart lidt svært ved den. For opgaverne ser noget anderledes ud for mig end de gjorde i gymnasiet. Hvis der er nogle der kan hjælpe mig lidt med fysikken eller eventuelt sende nog... -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
Opgave om skråt kast
ForumindlægDa det er lang tid siden vi har haft om skråt kast, har jeg endnu en opgave endnu en opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Dette ligger godt nok langt tilbage i mit hovede, og jeg ville derfor sætte pris på hvis I kunne hjælpe mig med at komme i gang :) En luftværnskanon vil nedsk... -
Kvote 1 og 2?
ForumindlægHey Hvad menes der med kvote 1 og kvote 2 -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik...
