Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8581 til 8600 af 33009
-
AT 2010 om Heroin
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive om heroin i AT. Jeg har valgt fagene Biologi og Historie. Jeg vil i den biologiske del kigge på, hvordan heroinen påvirker kroppen og hvad der sker. Men jeg i tvivl om hvordan jeg skal få historie ind i emnet og om det overhovedet er muligt?? nogle der kan hjælpe lidt? -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
f' af (x ln x-x)
ForumindlægJeg sidder og gennemgår noter og forstår ikke hvordan vores lærer finder den afledte funktion for xlnx-1. xlnx-1= 1·lnx+x·1/x-1 Jeg er med på at x differentieret=1, men hvordan kan lxn differentieret give lnx+x·1/x? -
The second amendment
ForumindlægA well-regulated Militia being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms shall not be infringed. Er der nogen der er sød at oversætte the second amendment? -
Mekanisk energi i vand- og vindkraft
ForumindlægHey alle sammen jeg har en opgave som lyder på "hvordan kan energiforholdene for vandkraft og vindkraft forklares udfra viden om mekanisk energi? Har prøvet at kigge alle noter,bøger og goggle i gennem men kan ikke finde eller komme på nogle eksempler på mekanisk energi indenfor for vand og... -
Rettelse af eng.
ForumindlægNogen der lige kan rette mine eng. sætninger jeg har lavet?1. Many girls is not interested in soccer.2. Have you seen my parents new car.3. He often speaks german with his parents.4. The young man shouted angry at the police. -
Notetagning i IØ
ForumindlægHejza..Jeg har i dag haft mine første timer i international økonomi og er meget itvivl om hvordan jeg bedst tager noter til faget.Mit spørgsmål til jer går på hvordan I vil anbefale at jeg gør det?Hvordan laver man nogle gode overskuelige notater?I må også meget gerne komme med notetagnings-råd t... -
Sporlængde af CD
ForumindlægHej alle sammen :) Ja, jeg sidder lige og kigger mine noter igennem og forstår ikke hvad jeg selv har skrevet!? Hvordan regner man bølgelængden λ ud? Og er der nogen der kan regne ud, hvilken formel jeg har brugt her? : tan-1(114) / 241 = 25,32º Jeg har været så dum ikke at skrive fo... -
Notater mat. B stx --> fik 12
ForumindlægHej. jeg sælger 4 store ringbind med virkelig fine matematik B notater, der resulterede i et 12 tal i skriftlig eksamen. Alle emner inden for matematik B. Desuden også opgaver med svar fra matematikbutikken (printet ud og også svar i rød lille bog) Har også en stor mappe med matematik A noter du... -
Fejlsætning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fejlsætning hvori jeg ikke helt kan gennemskue fejlen. Sætningen lyder: "Studies show that boys and girls do not perform equally good in standarized tests" Jeg håber at der er nogen som har lyst til at hjælpe mig. På forhånd, tak :) -
Hjælp til international økonomi søges. Eksamen tirsdag.
ForumindlægHey.Først og fremmest - er der nogen der ligger inde med nogle noter til iø? så ville det vare super - min mail er [email protected] hvis der skulle være et venligt væsen derude :-)Hvis det ikke er muligt så har jeg virkelig svært ved at forstå DAU saldoen? nogen der helt konkret kan forklare mig hvad... -
Hjælp til rettelse af ½ side
ForumindlægI went home with a lot of thoughts in my mind. I could not believe that the man who just tried flirting with me really is my dad. I was so frustrated and unable to think clear, so I decided to go home to find out what I wanted to do about this. I thought a lot about writing him a letter which may... -
Hjælp mig mht. Kildeangivelse!
ForumindlægHej, vil lige høre.. Problemet er at jeg har afleveret en smadder god opgave omkring Vietnam krigen.. Jeg har anvendt 3 bøger som alle beskrev krigen godt! Jeg har læst alle 3 bøger og har derefter skrevet krigen efter mine egne ord og veninder.. Selvfølgelig er der nogle afsnit som kan lægge sig... -
Fatter Hat af det!
ForumindlægHej...Jegvil høre om der er nogel der forstår hvad historien her handler om...Jeg syntes den er helt henne i vejret...http://www.amazon.com/gp/reader/B0006Q1UJI/ref=sib_dp_pt/002-8980058-6361664#reader-page -
Historiebegreber
ForumindlægHej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde. -
Hjælp tak :)
ForumindlægFigur 116 er vedhæftet Spørgsmål 1. koncentreret saltsyre er en vandig opløsning af hydrogenchlorid, som indeholder 36 masse% hydrogenchlorid. Densiteten er 1,18 g/mL. a) Hvad er massen af 1 liter konc. saltsyre? b) Beregn massen af HCl i 1 liter konc. saltsyre. c) Beregn den formelle stofmæ... -
Kan man genkende en syre/base?
ForumindlægHar fået til opgave at genkede disse syre/baser og forklare hvorfor det er en syre/base. Hvordan gør jeg det? HF , Ca(OH)2 , LiOH , HCN Jeg ved at baser har et ledigt elektronpar, sålees at en binding til H+ kan ske. Men h... -
Regneforskrift - aflevering
ForumindlægHej! Sidder med en matematikaflevering der har givet mig lidt problemer, så håber i vil hjælpe! Opgave: Find regneforskriften for den lineære funktion g(x) der opfylder at g(2)=10 og g(7)=5. På forhånd tak! :D -
Differentialligninger
ForumindlægHej, hvordan finder jeg den løsning til differentialligningen: dy/dx=2y-3, hvis graf går gennem (x0,y0)=(ln(2),(-3/2)? -
En der kan hjælpe.
ForumindlægJeg skal bruge et GSK hold i sommerferien til Engelsk C --> B Niels Brock har det ikke mere, en der ved hvor det kan findes? Håber en kan hjælpe mig. Tak
