Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8701 til 8720 af 25374
-
Nyt selvvalgt materiale
ForumindlægHej! Som de fleste nok ved, så skal man også selv finde noget nyt og relevant stof til det spg. man trækker til eksamen. Mit spørgsmål er så, om nogle kender nogle valide og godkendte hjemmesider, med historiske kilder? Nyere emner (Israel/Palæstina) kan man jo bare finde nyhedsartikler, men no... -
Start på novelle - Hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en fri stil, som novelle. Jeg vil gerne have den til at om meget gamle dage, hvor man havde bueskyttere o.s.v. Jeg vil gerne have hjælp til starten og hvis der andet kan i bare skrive. På forhånd tak. -
7 dimensioner ninian smarts til buddhisme
Forumindlæger der nogle derude som har noter til de 7 dimensioner i buddhimsen? har prøve i morgen. Stor hjælp tak -
AT2019 Havet, gerne noget med religion
ForumindlægHej, som 3.g'er sidder jeg og skal til at finde emne til AT. Det overordnede emne er 'havet'. Jeg vil gerne skrive i religion evt. noget med nogle myter, men ved ikke helt hvordan man kunne lave en problemformulering over det. Nogle der har nogle bud ? Eller bare har nogle bud til ... -
kildekritik
ForumindlægHej, jeg har lige været op i At-eksamen. Jeg vil bare spørge om. Er der forskel mellem børnehistoriebøger og historiebøger for børn? Jeg tror at jeg har misforstået noget. Og må man ikke bruge "historie bøger til børn" som kilder til en historie, hvilke var bekræftet af historier fra fo... -
kunsteventyret tema
Forumindlæghvilket tema har: "det er ganske vist" af h.c. andersen? det er ekstremt vigigt! nedenunder er selve teksten hvis det kan hjælpe. tusind tak "Det er ganske vist" af h.c. andersen: "Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor His... -
SRP - Apartheid
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg skal skrive om emnet Apartheid i Sydafrika, og fået at vide at jeg i samfundsfag blandt andet skal inddrage nogle samfundsfaglige teorier, men jeg er i tvivl om hvilke samfundsfaglige teorier m... -
Tidspres...
ForumindlægOkay - jeg skal svare på tre spørgsmål i samf, men kan ikke rigtig nå at lave research.. Så det ville jo være meget nemmere hvis noegn bare lige vidste det :o)1: Hvilken rolle har England, under ledelse af Blair, spillet under Irak-krigen?2: Hvilken general holdning havde Englands borgere til den... -
Hvordan synes i at kvinderne er idag?
ForumindlægHejsa!Hvordan synes i kvinderne er idag i forhold til 100 år før? Altså er kvinderne ligeså frie som mændene?Vil hører jeres mening om det!HilsenPuk -
analyse af en billede!! har brug for jers mening om bellidet!!PLZ
Forumindlæghej vi har fået en billede i billedkunst som vi skal skrive en betydningsanalyse af den, har brug for nogens hjælp til at komme igang.. vil i ikke nok skrive jers mening om det? billedet har jeg vedhæftet! -
Landsforæddere?! HVORFOR?
ForumindlægHeeej...jeg kludrer lidt rundt i det hele. hehe.. fok snakker om en hel masse og blander alle tingene sammen..så:Hvorfor er det at Abu Laban (/eller Islamisk Trossamfund generelt)er blevet kaldt for landsforrædere og hans troværdighed er blevet svækket? -
Man er ikke lykkelig, før man er død lykkelig
Forumindlæghvor kan man bruge dette begreb til i ødipus?"Man er ikke lykkelig, før man er død lykkelig" -
Augustus Leopold Egg: analyse af billede
Forumindlæghttp://tate.org.uk/collection/N/N03/N03278_9.jpg Jeg skal analysere dette billede, men jeg kan ikke rigtig finde noget infomation omkring dette billede på nettet, så jeg tænkte at nogen herinden, der kendte noget til dette billede... Kunne også godt bare bruge en masse "guldkorn" :) ... -
Spejl (Spørgs)
ForumindlægJeg lavede tidligere et oplæg ang. dette. Men kunne godt bruge noget mere hjælp. Ok, her kommer det: Hvis jeg vil ha et spejl hvor jeg er istand til at se hele min krop. Men jeg har ikke penge nok til at købe så stort et spejl. Hvor lille kan spejlet så være, før jeg ikke kan se min krop i spejl... -
Fejl i ny version af portalen
ForumindlægNår jeg er inde og læser et indlæg og ønsker at besvare den, klikker jeg nederst på siden hvor der står at det skal man. Jeg bliver vist nok logget ind; men jeg får ikke mulighed for at besvare indlægget. Og så et lille ønske: Jeg hader mus og i den nye version af portalen skal man bruge musen m... -
Futurisme og Surrealisme.
ForumindlægJeg skal finde et futuristisk eller et surrealistisk billede på nettet, som jeg skal fremlægge for klassen imorgen. Nogen ideer om hvor jeg skal lede? Helst med lidt info omkring billedet. -
Promille, køre bil
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig ? Hvis man starter med at drikke kl. 21 og man skal kører bil kl. 23. Hvor meget må man så drikke for at kunne køre lovligt bil ? -
Rettelse af tyskoversættelse
ForumindlægHej alle sammen Ville lige høre, om der ikke var en af jer der gad rette min tysk stil? Den omfatter 175 ord og er lige til at gå til. Det vil virkelig være dejligt hvis en af jer gad. Det er følgende tekst: "Ihren Freunden in Berlin, bei dem sie oft wohnen, sind sehr gastfrei. – ... -
Kan det passe at jeg kun skal have 02???
ForumindlægI min danskterminsprøve fik jeg kun 02, på trods af at jeg selv følte at jeg havde skrevet en udemærket opgave og var meget skuffet over karakteren. Vil gerne have nogen til at læse den igennem og komme med respons! Tak :-) -
Milgrams forsøg
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål her, som jeg virkelig ville sætte pris på at få lidt hjælp/kommentarer til. : 1. Overvej hvad det er for nogle personlige egenskaber der gør, at nogle magter at sige fra i Milgrams forsøg. ...
