Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8721 til 8740 af 119568
  • Beregning af stofmængdekoncentration - fra kemi A stx 25 maj 2012

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg er i tvivl om følgende spørgsmål fra eksamenssættet den 25 maj 2012. M = 277,19 g/mol Den tredobbelte vinder af Tour de France, Alberto Contador, blev testet positiv for clenbuterol ved Touren i 2010. Han forklarede det positive testresultat med, at han havde spist en b...
  • STX 24 timer eksamen, Strengbølger, klangfarve, strenginstrumenter osv. (Hjælp ville være fantastisk!)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige været oppe og trække "En præsentation af emnet bølger, specielt på en streng" Den faglige samtale kommer til at tage udgangspunkt i: Bølger Frekvens, bølgelængde og bølgehastighed. Forsøg med svingende streng. Strenginstrumenter og klangfarve Der var 17 opgaver og...
  • Hvilket gennemsnit tæller for at fortsætte til næste år i STX?

    Forumindlæg
    Fik nogle dårliga karakterer, specielt i eksamerne pga. Dyslexia og konsentrations problemer. Dumpede eksamerne (13-tal-skala). og 8,3 i genemsnitlig års karakter. Men hvilket gennemsnit tæller når det er for at fortsætte?
  • MAT A1 - STX (Bog, Hæftet, Dansk) - Forfatter: Jesper Frandsen

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan sende mig billeder af siderne, hvor opgaverne 641, 642 & 647 står på fra bogen der står i overskriften?
  • Matematik FSA

    Forumindlæg
    HejHvilke regnearter og fomler kom i bl.a. ind på til jeres FSA i mundtlig matematik. F.eks. (procent, areal, pytagoras, ligninger eller....?)
  • Opgave 7b eksamensæt hf matematik c maj 2020

    Forumindlæg
    Hejsa derude Jeg har problemer med opgave 7b i et eksamensæt fra maj 2020. Se opgaven hér: https://imgur.com/a/b80wSLa Jeg har lavet eksponentiel regression i opgave a, og fundet frem til, at b = 223,313 og a = 1,0276. I b'eren skal jeg så finde ud af, i hvilket år indbyggertallet overstige...
  • Regneforskriftfor B som funktion af A

    Forumindlæg
    Jeg skal omskrive udtrykket til en regneforskrift for B som funktion af A: A=7,3*B^3-5,6 Jeg forstår ikke helt hvad der menes med B som funktion af A? Skal jeg isolere B ?
  • Vis at {2}∉σ(G)=σ(H)=σ({A,B,C})

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal vise at, og konkluder at Hvor og Jeg har bestemt Har i nogle hints?
  • (a-b)^2

    Forumindlæg
    Jeg er kommet i tvivl om, hvad (a-b)^2 betyder. Jeg ved godt, at (a+b)^2 betyder a^2+2ab+b^2, men jeg kan ikke huske, hvor minustegnet skal være ved (a-b)^2, når man "regner den ud". Kan nogen give et hurtigt svar?Tak...
  • Matematik og Skizofreni

    Forumindlæg
    Nogle der har en idé til hvordan man kan skrive i fagene Biologi og Matematik med emnet "Skizofreni"? På forhånd tak
  • Eksamen i matematik

    Forumindlæg
    Der afholdes i dag den 15. december kl. 9:00 - 14:00 skriftlig eksamen i matematik. Eksaminander ønskes lykke til. Efter kl. 14:00 kan der stilles spørgsmål vedr. opgaverne.
  • HJÆLP MATEMATIK OPGAVER !!

    Forumindlæg
    Hey! Nogen som kan hjælpe mig med nogle matematik opgaver??? Har virkelig brug for hjælp, jeg har over 100 opgaver... :/ Skriv lige til mig hvis i kan :) så sender jeg jer straks opgaverne. Love you all. tak!
  • EKSAMEN Matematik..

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i Matematik og har fået spørgsmålet: Hvad er forskellen på absolut og relativ tilvækst?
  • Matricer i matematik

    Forumindlæg
    Heej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (:
  • Vinkel mellem a og b. Bestem |b|

    Forumindlæg
    Hjælp
  • Kan det passe!?

    Forumindlæg
    At matematikb bliver det mindste niveau man kan vælge i fremtiden ? Er det ved at blive vedtaget, eller er det bare en skræmmekampagne?
  • Figuren viser grafen for et andengradspolynomium f(x)=a·x^2+b·x+c

    Forumindlæg
    Hej :D - Jeg lidt svært ved at løse denne opgaver, har prøvet en masse nu, men kan simpelthen ikke forstå. Nogen der kan hjælpe? :o - Har vedlagt et billede :D
  • Prøve i matematik

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har været til prøve i matematik og jeg er utålmodig efter at høre om mine svar er rigtige. Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen, der vil rette de opgaver, som jeg har lavet? På forhånd tak.
  • bestem a og b

    Forumindlæg
    Hej hvordan er det nu man bestemmer a og b i en eksponential funktion?
  • ungdomsuddanelse

    Forumindlæg
    hey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g...