Søgning på: tysk notater. Resultater: 8921 til 8940 af 18469
-
Perspektivering
ForumindlægHar ledt efter noget jeg kan perspektivere til, hvis jeg kommer op i Iliaden, men synes ikke jeg kan finde så meget..Jeg kan snakke om ære, stolthed og forholdet mellem guder og mennesker.. men hvilke andre værker kan jeg perspektivere til?Vi har opgivet:ØdipusHulebilledetSymposionStatenOg selvfø... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHejsa.Håber i kan hjælpe med med mit lille problem her.Jeg skal løse denne ligning, men kan ikke få mit resultat til at stemme overens med resultatet på min lommeregner:-x^2- 2x + 3 = 0d = (-2)^2-(4*-1*3) = 16x = (2+/-4)/(2*-1)x = 2 v x = 2/3Lommeregneren siger:x = -3 v x = 1Hvad gør jeg fo... -
Inddragelse af nyt stof?
ForumindlægHey alle herinde. Jeg står og skal op i AT i næste uge, og jeg er kommet i lidt af et dillema som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er godt klar over at man kort skal præsentere sin synopsis kort, og læse ens konklusion op osv., jeg er også godt klar over at man skal inddrage metoder, på en såd... -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej folkens!:) Jeg vil godt spørger jer om hvilken nogen opgaver man kommer op i ( maj-2012) fsa dansk skriftlig fremstlling altså hvad opgaverne hedder, for skal nemlig op til dansk skriflig fremstilling imorgen..Håber i vil svare på det. Tak på forhånd!:) -
Engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og jeg skal til en engelsk årsprøve i slutningen af juni måned, men ved ikke helt hvordan man skal læse op til prøven. Skal jeg genlæse alle de tekster vi har brugt eller? -
Regler om noter?
ForumindlægHejsa. jeg skal op i eksamen i morgen, og er kommet i tvivl om noget. For min lærer siger at vi kun må have noter med til de 40 minutters forberedelse, men jeg kan ikke forstå at vi skal have noter til 180 sider pensum? Er der nogen der ved præcis hvordan det er? Hilsen Signe. -
Atter SSO
ForumindlægHejsa.. :) Nu kommer der endnu en der vil spørge om SSO.. - Jeg skal skrive i spansk om "El Bola", "Kuglen", som handler om en dreng der bliver mishandlet af sin far.. - Er der nogen der evt. har noget psykologisk man kan inddrage, så som hvorfor faren har disse agressioner,... -
Studieportalen under FSA 2016 - Snyd eller ej?
ForumindlægHej studieportalen jeg skal til FSA 2016 for 9. Klasse i næste uge. I anledning af dette, vil jeg bare spørger om i ved, om det er "lovligt", at bruge Studieportalen.dk under problemregning? På forhånd, tusind tak. -
hitlers udenrigspolitik
ForumindlægNogen der kan forklare mig den, med egne ord, bare kort.. -
Realisme og Idealisme
ForumindlægHey... I forbindelse med den amerikanske økonom Francis Fukuyama, teorien om realisme og idealisme. I der nogen der kan hjælpe mig, hvad var de overordnede elementer for realisterne, at USA invaderede Irak, og hvad idealisterne holdningerne før og efter invasionen. -
ferie fra gym?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget fravær man kan få på en hel uge? jeg har ca. 37 timer om ugen.. jeg er blevet tilbudt at komme ud og rejse i en uge, og det giver som bekendt fravær, men kan man på nogen måde undgå dette fravær? med en lægeerklæring eller lign.? På forhånd tak -
Psykologi
ForumindlægKære medstuderende Jeg sidder her og mangler materiale om Frederick Herzberg og hans mativations og vedligeholdelses teori er der nogen der kan sende mig et link til relevante hjemme sider? TAK -
eksponetiel forskrift??
Forumindlægopg: om en eksponentialfunktion f oplyses at f(10) = 20 og at fordoblingskonstanten er 5. a) bestem en forskrift for funktionen f? hvordan gør man det?? -
råd
Forumindlæghej..er der nogen der kan give nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig til rel. mndt eksame.. -
hm, at læse biologi?
ForumindlægJeg står desværre og skal op til eksamen i mundtlig biologi (A-niveau), og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal starte at læse, bliver nemlig nødt til at læde hele pensum igennem. Når jeg går til eksamen plejer jeg egentlig at lære det hele uden ad, men det kan jeg jo desværre ikke benytte mig... -
Ødipus og Symposion
ForumindlægHej Tænkte på hvad der er godt at fokusere på når man gennemgår ødipus og symposion. Altså ødipus er jo en tragedie, så der kender jeg til tragisk ironi og tragediens opbygning etc., men hvad med symposion? -
Vinkel mellem en linie og en plan
ForumindlægHej Alle Her sidder jeg og øver til matematikeksamen i morgen, og er stødt på en irriterende opgave hvor det største problem er nok at jeg ikke kan forestille mig det i hovedet, fordi det har noget med vektorer i rummet..ikke altid så overskueligt billede jeg kan danne af det.. Jeg har en plan... -
Gældsrente
ForumindlægNogen der kan hjælpe med gældsrente? Bliver det sammenlignet med noget udover afkastningsgraden? og er det korrekt hvis jeg siger, at jo lavere gældsrenten er jo bedre? -
Hjælpemidler ved mundtlig eksamen samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og i morgen skal jeg til mundtlig eksamen i samfundsfag, og jeg vil bare lige sikre mig, at det er tilladt at have alle sine noter fra undervisningen med ind til selve eksiminationen også selvom jeg er på den gamle ordning. Jeg skriver fordi, der var en censor i dag, som åbentb...
