Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 8981 til 9000 af 57177
-
to sætninger som skal oversættes?
ForumindlægEr der nogen der vil forklare mig hvad "kvinder kune ikke ses gå uden hat" og "børn skulle ses, ikke høres" oversættes til på engelsk og hvorfor det er at det bliver oversat således?. Mvh. Sarah-Sofie -
diskutér i hvor høj grad den danske velfærdsmodel skaber muligheder eller begrænsninger for den enkelte borgers stræben efter lykke.
ForumindlægBent Greve: ”Et lykkeligt land? – hvad skal der til og kan velfærdssamfundet bidrage?” Nyt fra Samfundsvidenskaberne 2010, side 93-94. Lykke anskues især som et individuelt projekt, men kan også vurderes som et samfundsprojekt, da eksempelvis lykkelige personer er mere ... -
Idéer til mit dansk emne: At leve sit liv gennem en "en anden verden"
ForumindlægJeg har valgt dansk, og jeg vil rigtig gerne skrive om noget, hvor jeg kan inddrage simulations-computerspil og rollespils-computerspil - The Sims og World of Warcraft. I started ville jeg gerne have brugt computerspillene som mine hovedværker (primær litteratur) og evt. den franske fiosof Baudri... -
Erfaringer: Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til mundtlig engelsk(B) eksamen her på onsdag, men er allerede ret nervøs. Jeg har læst alle teksterne fra vores kompendium igennem, og er nu ved at kigge på de noter jeg har skrevet til hver og en igennem årene. Egentlig vil jeg bare gøre høre jeres erfaringer med mund... -
Rettelse af tysk oversættelse. Omkring små 100 ord. Både dansk og tysk tekst.
ForumindlægHej :) Håber meget på en venlig sjæl vil tage et kig på mit forsøg på at oversætte en dansk tekst til tysk. Mange tak på forhånd. Dansk tekst: Tæt ved byen Ulm i Tyskland lever (der) en hund Max; den er meget berømt, fordi den engang har rettet en mands liv. Da manden en dag var ude på marken, b... -
En sætning
ForumindlægEr denne sætning korrekt? The sociologist ends up saying that a society like that are not having much to offer for those who actually wants to live. -
Novellen: Roll of Thunder, Hear my Cry (På dansk kaldet: "stærke bånd")
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en analyse af denne roman, og jeg kan simpelthen ikke se nogen mening med navnet i forhold til handlingen. Roll of thunder betyder larmen af torden, og hear my cry, ja det giver sig selv, men hele bogen handler om en afro amerikansk familie som bliver hånet pga. ra... -
engelsk
ForumindlægNogen der kan se hvad fejlen er her og forklaring. Peter´s mother gave her son a good advice, but he did not take it. -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
Rettelse af opgave..
ForumindlægHej.. Håber der er nogen som har lyst til at læse min opgave, og rette den for diverse fejl..In the town Pond Inlet is their a local library but there are only 100 titles. The books got only changed two times in the year because the library does not have any budget. The new books got gathered by ... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
-ismer
Forumindlægnogen her der har noter til de forskellige ismer som man bør kunne til mundtlig dansk?mail me at [email protected] -
24 timers historie eksamen
ForumindlægEr der nogle derkan hjælpe mig med en 24 timers historie eksamen? Det kunne hjælpe en hel del! Tak på forhånd. -
Tjek lige den her ud
Forumindlæghey..ville blive rigtig glad, hvis der var nogle, der havde noter til følgende tekster - three shots - indian camp - the short happy life of Francis Macomber - Fated attraction - They're not your husband - Gabby, you're sooo skinny - A peep into a slavemart - message to the grass roots (t... -
kort oversættelse
Forumindlægrettelse af en kort oversættelse, tak på forhånd :) One day in 1660 right after New Year a youthful man in London started to keep a diary. Little did he know, that thanks to his nosiness and interest in nearly everything in his surroundings, we have today a detailed information of daily life in ... -
hjælp til SRP
ForumindlægHej alle!!! jeg har valgt at skrive min SRP i fagene Fysik A og Dansk A.....jeg havde faktisk en idé om hvad jeg kunne skrive om inden for de to fag, men efter en snak med min vejlder fik jeg at vide at jeg skulle finde på et nyt emne "område" i løbet af denne her uge, da min første idé... -
Almen studieforberedelse (AT) lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du stille generelle spørgsmål faget AT på STX. -
Så mange muligheder
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 16 år, går på efterskole i tiende klasse lige nu. Her inden for kort tid, skal jeg vælge hvad jeg vil næste år. Jeg er dog meget itvivl. Jeg står i den situation, at jeg rigtig gerne vil på high school. helst om halvandet år(17/18), hvor jeg så vil være senior. Jeg tænker... -
Til alle jer der går/har gået på IB!
ForumindlægHeej alle sammen! :) Ved ikke om jeg er havnet i den rigtige kategori men her kommer mine spørgsmål altså, er en smule desperat! :) Det er spørgsmål til folk som har eller går på IB eller ved meget om det! :) Jeg er en pige der har gode gennemsnitskaraktere, jeg går i 9 klasse, men jeg ... -
eksamen
ForumindlægEr der andre ligesom mig der skal til mdt. eksamen i dansk 3.g og ikke har den store interesse indenfor faget. Mit spørgsmål til jer er hvordan forbereder I jer til dansk eksamen. Og hvad er vigtigst hvis man ikke kan nå det hele?
