Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9141 til 9160 af 95433
  • Harmoniske svingninger

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen som ligger med nogle noter omkring Harmoniske svingninger. Håber nogle kan hjælpe mig. I kan sende dem over mail hvis der er nogen som har. Mail. kohistani97@hotmail.com
  • fremstilling af ester

    Forumindlæg
    har lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ...
  • eksperimentelt bestemte c-værdi - hvilken betydning har det? - udæmpede svingninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at skrive om "udæmpede svingninger". Jeg er på nuværende tidspunkt igang med, at sammenligne min eksperimentelt bestemte og teoretiske stedfunktion. Jeg har indtil videre sammenlignet vinkelfrekvensen ved brug af fjederkonstanten. Nu vil jeg gerne sammenlign...
  • standardomregningsskala i Fysik A skriftlig eksamenen karakter

    Forumindlæg
    hvordan er standardomregningsskala i Fysik A skriftlig eksamenen? Tænker at det i sidste ende er et helhedsindtryk og der ikke er en officiel skala, men er der nogle grove linjer til karakterfordelingen?
  • EP-projekt Matematik A og Fysik B

    Forumindlæg
    Nogle fagkyndige inden for matematik og fysik, der kan hjælpe friviligt over mail med mit EP-projekt?
  • Hjælp til valg af studieretning

    Forumindlæg
    Hej Jeg står i en mere problematik sitiaution. Jeg går i 1.g og skal snart vælge endelig studieretning. Jeg vil gerne have MatA og enten Kemi/FysB eller BiotekA, men hvad skal jeg vælge? Fordi ved jo ikke hvad biotek er, da det ikke er et fag man som sådan har haft. Men som jeg har forstået det ...
  • c) Hvilken betydning har de to typer af celledeling for genetisk variation og derved for evolutionen?

    Forumindlæg
    hvad menes der
  • Om andengradspolynomiet f(x) = a * x^2 + b*x + c

    Forumindlæg
    oplyses, at c<0, samt at grafen for f har toppunkt i T(3, 4) Skitser en mulig graf for f Nogen der kan hjælpe med at løse den?
  • Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???

    Forumindlæg
    Hej folkens! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5?
  • SRO i doping (anabole steroider) bioteknologi A og idræt c

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRO om anabole steroider, men jeg kan ikke rigtigt finde nogle hjemmesider der går helt ned i dybden på anabole steroider og deres virkning. Derfor ville jeg høre om i kender nogle hjemmesider eller bøger der gør det:))
  • c) Foreslå mindst tre mulige stoffer, der passer med informationerne

    Forumindlæg
    Hej Alle Håber at der nogle venlige sjæle som vil hjælpe mig med at besvare spg) 1c) (de øvrige spørgsmål er besvaret).
  • Bestem en ligning for parablen gennem de tre punkter A, B og C

    Forumindlæg
    Jeg har fået punkterne (-5,5.78) (0.28,7.84) og (6.58,5.96) til rådighed. Jeg så spørge om en metode til at finde foreskriften for parablen. Meget gerne med udregninger da jeg skal lære det. :-)
  • Hvilke tekster kan man perspektivere H. C. Andersens "Fyrtøjet" med?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg har en opgave or og ville høre om hvilke tekster man kan perspektivere "Fyrtøjet" med.
  • Spørgsmål angående formlen f(x)=c*e^kx

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver blot for at hører hvorvidt der var nogen som kunne klargøre en enkelt ting angående denne formel for mig. Hvis vi kigger på to differentialligninger, først dy/dx = y og dernæst dy/dx = e^-y I den første opgave skal jeg iflg. min bog aflæse konstanten k til værende = 0 (da...
  • Jeg har en hhx matematik eksamen på c og er igang med en fuld hf nu..

    Forumindlæg
    Mit sp&#248;rgsm&#229;l er om jeg beh&#248;ves at tage matematik p&#229; hf hvis jeg allerede har det p&#229; hhx.. Kan de sammens&#230;ttes?
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t...
  • Find side c, når man kender b,a og <A

    Forumindlæg
    Hej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :)
  • Bestem en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder fast i min matematik aflevering. Jeg får at vide at jeg skal bestemme en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling (den er vehæftet som billede) Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk

    Forumindlæg
    Plejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser?
  • Skr. Eksamen HF Mat C - 31.05.2013 - Opg. 6

    Forumindlæg
    Hej Jeg har været til skriftlig eksamen i går, og jeg vil i den anledning høre om jeg har regnet en opgave forkert ud, fordi jeg er meget usikker på opgaven er løst rigtigt.