Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9221 til 9240 af 57177
-
Hjælp - psykologieksamen
ForumindlægHej med jer! Jeg går i 3.g på en STX-uddannelse, og skal snart op til mundtlig eksamen i psykologi på C-niveau.... Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde, der har noter til oplæsning af de forskellige emner jeg kan trække: 1. Kommunikation 2. Gruppepsykologi 3. Forskellige psykol... -
Undersøgelser om ulvepopulation
ForumindlægGiv forslag til hvilke undersøgelser, der bør fortages inden man kan tage stilling til, om en ulvepopulation er ønskelig i Danmark, se uddrag af artikel ovenfor. Begrund dit svar. opgaven ses nærmere på dette link, hvor det er opgave 2, underopgave 5: http://www.uvm.dk/Uddannel... -
hjælp : Rettelse
ForumindlægHej folkens . En der gider og rette min engelsk opgave : ) ? Øvelse 3 På grund af pengemangel har jeg måttet tage ekstra arbejde. Jeg har ikke kunnet male hele huset. Efter ylykken har hun måttet bruge krykker. Hvorfor har kluben ikke villet være med I konkurrencen? Flytningene har ikke mått... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
Citat fra Platon, Ideernes Verden (Jean)
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal bruge et citat fra en af de opgaver, der ligger i opgavebasen. Det lyder således:"Han er et geni med de særlige opgaver. Fantasi og intuition. Han er et spejl-en kanal, der modtager den guddommelige inspiration fra oven."Min dansklære vil have jeg skal skriv... -
Oversigt til de forskellige perioder
ForumindlægHej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder. -
Overblik over litteraturperioder
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig et kort overblik over de forskellige litteraturperioder, så jeg kunne have dem på skrift. Det ville virkelig hjælpe mig meget :) -
Glæden ved strandkanter
ForumindlægTil min eksamen har jeg valgt glæden ved strandkanter. Når jeg skal til at analysere budskabet, hvor kan jeg da gøre det? Hvad kunne budskabet være? -
Eng.oversættelse - fejlretning
ForumindlægHej alle.Jeg har skrevet en oversættelse af nedenstående danske tekst:For fem hundrede år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der ... -
Dårligt snit ? Drop ud.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i øjeblikekt på en stx uddanelsen og er i gang med mit 3 år, jeg er indstilelt til eksaminerne, osv. Mit problem er at jeg har fået nogle meget dårlige årskarrakterer, blandt andet nogle -3 og et par 00 og 02. Jeg valgte så at søge ind på et studenterkursus, hvor... -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par... -
Grammatik
ForumindlægHejsa!Har lige noget grammatik jeg er usikker på...Hvad er forkert i sætningen:"They want to control every little thing they do or not do" - skal man bare slette 'or not do', for at det bliver korrekt engelsk?Følgende sætninger har jeg oversat fra engelsk til dansk:1.(eng) She... -
skriftlig
ForumindlægHej derude, Hvilke faktorer får ens karakter i skriftlig dansk til mest at falde? - kommateringsfejl, stavefejl, ordforråd? - eller ? mvh -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej Har jeg oversat følgende sætning korrekt fra dansk til engelsk?: At fokusere på materielle goder som tøj, køretøjer et cetera gør ikke folk lykkelige på trods af, at det er en disciplin af meget populær karakter. Min oversættelse: Focusing on material goods as clothes, vehicles et c... -
Lille engelsk oversættelse til rettelse
ForumindlægHåber nogen gider tage et kig?Klædt på til fremtiden? Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud? I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug for i det 21. århundrede, er en ’rolle’ og ikke et job. Heri er en dansk professor i øk... -
Hjælp til RStudio.
ForumindlægJeg skal udregne et 95% konfidensinterval for hannernes længde (se billede), men jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal gøre. (Opgave a) Jeg har prøvet at indtaste oplysningerne som jeg tror de skal indtastest og har fået følgende resultater, men jeg er som sagt i tvivl da jeg ikke er stærk i... -
Rettelse
Forumindlæger der en, som vil rette en sides oversættelse? (: fra dansk til engelsk. - med den danske version. Det ville være dejligt, for den skal afleveres imorgen. -
Eksamenslæsning!!!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal til 6 eksamener den kommende tid. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig, at få nogle gode fif til eksamenslæsning og repetation. Jeg skal op i Mundtlig dansk, historie, samfundsfag og oldtidskunstskab, og skriftlig matematik og samfundsfag. Jeg håber nogen kan hjælpe...
