Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9341 til 9360 af 176851
  • Bestem a

    Forumindlæg
    Hey. Der er givet en parabel med ligningen: y=2x^2-3x+5 og en anden linje med ligningen y=2x+a, hvor a er en konstant. Bestem a, så parabel og linje har ét skæringspunkt.. er der nogen der gider hjælpe.. uden at regne den ud, men bare fortælle hva jeg skal gøre... tak..
  • Kemi: syre-base reaktion

    Forumindlæg
    Jeg har nogle små problemer med en kemi opgave, som jeg skal aflevere, og jeg håber, at der er nogen som kan hjælpe mig!!Jeg har beregnet nogle stofmængder. Nemlig: OH = 0,0121 mol og HCO3- = 0,0208Der er overskud af HCO3-, er systemet så en pufferopløsning?Jeg skal finde pH for opløsningen, og j...
  • Farmaceut eller kemi og teknologi ingeniør

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til at vælge uddannelse, og jeg står i et dilemma, hvor valget står mellem at læse farmaceut på SDU eller ingeniør i kemi og teknologi på DTU. Jeg synes begge uddannelse er meget ens på mange punkter. Er der nogen som kan forklare hvad forskellen er, hvordan fremtidsmulighederne er...
  • bestem a

    Forumindlæg
    En funktion er givet ved f(x)=ax+sin(x) oplyses at f´(0)=7 bestem tallet a Er der en som kan hjælpe??
  • Kemi C,Viborg m. løn

    Forumindlæg
    Hejsa jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op på kemi på c-niveau. Jeg bor i Viborg, lønnen kan vi lige aftale nærmere, men selvfølgelig får du løn. Skriv endelig! så kan vi snakke nærmere :) V.H.
  • Kemi : pH-opgave

    Forumindlæg
    Ved forsigtig oxidation kan kanelaldehyd omdannes til kanelsyre. Kanelsyre er et fast stof, der har en begrænset opløselighed i vand. Syrens pKs er 4,43 ved 25oC. 1,00 mmol kanelsyre opslemmes i 100 mL vand ved 25oC, hvorefter der tilsættes 80 mL 0,0025 M NaOH-opløsning. Ved beregn af opløsningen...
  • Hvad vil det sige hvis noget er koncentreret i kemi/fysik

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige hvis noget er koncentreret i kemi/fysik. Fx stærkt koncentreret
  • Kemi opgaver om mol og masse

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder lige med nogle kemi opgaver, og jeg har brug for lidt hjælp. Håber nogle kan hjælpe mig med dem :) Spørgsmålene lyder: 1) Bestem massen af natriumhydroxid, der skal til for at fremstille 25,3 mL 4,03 M natriumhydroxidopløsning. 2) Man ønsker at fremstille 2,0L 0,75 M alumini...
  • Fysik kemi mundtlig

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til fysik/kemi mundtlig fsa. Jeg har ikke skrevet så mange dispositioner før, og jeg ved ikke helt hvad, der skal med. Hvor mange forsøg skal man fx have i sin disposition? Hvilke punkter skal en disposition indholde, og hvor lang skal den være? Tak på forhånd hvis der er n...
  • Fysik - suker og organisk kemi

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg står og er igang med at lave en fysik rapport. sukker og kan virkellig intet huske eller finde nogegt omkring sukkerets smeltepunkt. Eller noget omkring hvad "sakkarider" er. Organisk kemi. Hvad er biogas ? på forhånd tak :)
  • Gode forsøg til Fysik/Kemi

    Forumindlæg
    God dag :) Er der nogen af jer, der har lidt noter eller eventuelt nogle brugbare forsøg til Fysik/Kemi afgangsprøven i 9. klasse? Og kan nogen af jer besvare dette: Hvorfor bliver en magnets kraft ikke påvirket, af at være i vand? - På forhånd, tak.
  • Små kemi opgaver

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg står her med nogle små opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Er der en kemi specialist, der kan hjælpe mig med dem? :-)
  • isoler a

    Forumindlæg
    f(x)=(x/a)+(a/x^2)\n\nEn smule hjælp søges :)
  • SRP | Biotek A og engelsk A

    Forumindlæg
    Hvad kan man skrive om i biotek A og engelsk A i SRP?
  • Færdighedsregning eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tænkte på om der er nogle der ved, hvor jeg kan downloade en færdighedsregning som jeg kan printe ud, og øve mig lidt inden her på tirsdag (eksamen)? tak :)
  • Vinkel A = ??

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant hvor b=1,4 og a=1,92.. Hvordan finder jeg ud af hvad vinkel A er i grader??
  • Isolere A

    Forumindlæg
    Hey alle. Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med at isolere A i denne ligning. a*a+b*b=c*c Tak på forhånd :)
  • as/ a ?

    Forumindlæg
    Art isn't as safe a career as a career in science. eller art isn't a safe career as a career in science Jeg kan simpelthen ikke høre hvilken en der er rigtig? hjælp?
  • Tysk

    Forumindlæg
    Er tysk skriftligt obliatorisk? 9-10 klasse
  • Isoler a?

    Forumindlæg
    Hvordan isolere man a i følgende: 23=2a ???