Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9421 til 9440 af 127115
-
Bestem en regneforskrift for den rette linje i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem??
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en matematik-aflevering, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave: Bestem en regneforskrift for den funktion f, hvis graf i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem er den rette linje gennem punkterne P(3,90) og Q(70,200). Er der nogen, der har tjek på den ... -
optisk gitter - 2a1 og 2a2?
ForumindlægSpørgsmålet omhandler et diagram af, hvad der sker når man sender lys gennem et optisk gitter. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvorfor afstanden fra 0.orden til 1. og 2. orden er angivet som 2a1 og 2a2 - altså hvorfor ganget med 2? På forhånd tak. -
Hjælp til rettelse af spanskstil
ForumindlægHej derude :-) Jeg vil bare lige høre om der er en der har lyst til at læse min spansk stil og rette for eventuelle fejl? Har selv læst den i gennem en masse gange, men kan simpelhent ikke se om der er fejl i den, så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse den igennem :-)... -
depleteret del
Forumindlæghejsa hvad menes der med en depleteret del? det er når der opstår to fraktioner når uran235 diffunderer gennem membraner flere tusinde gange . den ene del er en briget del og den anden er en depleteret del ? hvad en beriget og en depleteret del ? når der er tale om berigelse af uran235 -
Rettelse af essay (1200 ord)
ForumindlægHejsa Jeg har nu læst mit essay igennem flere gange og kan ikke længere selv få øje på nogle fejl. Er der nogle, som vil læse det i gennem og se om der skulle være nogle fejl? Skriv, så sender jeg teksten i en privat besked. Kh -
Rettelser af Essay 1200 ord
ForumindlægHejsa Jeg har nu læst mit essay igennem flere gange og kan ikke længere selv få øje på nogle fejl. Er der nogle, som vil læse det i gennem og se om der skulle være nogle fejl? Skriv, så sender jeg teksten i en privat besked. Kh -
lektiehjælp
Forumindlægjeg ville hører om nogle ville være friske på at hjælpe mig gennem mat-intro forløbet efter sommerferien,det er på videregående niveau men har lidt svært ved det. det er på videregående niveau jeg betaler det beløb som der aftales, hjælp kræves en gang om ugen. -
Epidemimodeller
ForumindlægHej alle er i gang med at redegøre for SIR-modellen og jeg skal i denne forbindelse forklarer hvordan man opstiller epidemimodeller generelt. jeg ved det er gennem koblede differentialigninger, men er ikke helt sikker på hvordan? nogen som kan forklare det overordnet, så jeg ved hvad skal komme... -
Niels Bohr Atommodel - Linjespektrum fra en spektrallampe
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering, da jeg støder på dette spørgsmål; Hvorfor ser vi et linjespektrum når lyset fra en spektrallampe sendes gennem et gitter? I skal ikke komme nærmere ind på gitterligningen, men I skal beskrive linjespektret ud fra Bohrs atommodel. Nogen der har et godt svar... -
lineært inhomogent differentialligningssystem
ForumindlægHey folkens. Jeg er i gang med en opgave hvor jeg har et spørgsmål som lyder. "Vis, at ligningerne kan omskrives til et lineært inhomogent differentialligningssystem" Er der nogle der er i stand til at forklare mig hvordan man gør der. Har set i gennem min bog men kan ikke finde ud ... -
Fosfat- og nitratindholdet i en sø i løbet af et år
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om undersøgelse af en sø, hvor et af diskussionsspørgsmålene lyder således: "Beskriv udviklingen i fosfat- og nitratindholdet i en sø gennem året, og gør her rede for årsager til årsvariationen". Tak på forhånd (Y) -
Grafteori
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at forstå følgende Lukket euler tur; Hvis der ingen isoleret knuder er (fx en trekant ?) Åben euler tur; hvis der er isoleret knuder Hamilton-kreds; Hvis en kreds kun går gennem hver knude én gang Hamilton vej; er det ikke det samme som kred sammenhængdend... -
Lineære funktioner
ForumindlægOpgaven lyder på: I de følgende opgaver skal man hver gang forestille sig en lineær funktion med en forskrift af typen f(x) = ax + b. I hver opgave skal man bestemme forskriften ud fra de give oplysninger. a) a= 6 og grafen går igennem P(6,29) b) Grafen er parallel med linjen med ligningen ... -
RETTELSE AF DANSK STIL HURTIGT.
ForumindlægNogen der har tid til at rette en dansk stil? den varer kun 1 side, men skal afl. i morgen. -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
essay om vinter
Forumindlæghvad synes i, er den god nok? er der noget jeg kan tilføje til? synes i jeg mangler noget? Vinter Vinter er en sjov og mærkelig årstid, hvorfor det er mærkeligt ved jeg ikke? Måske kunne det være fordi, jeg føler at jeg bliver mindre, og vender tilbage til barndommen. Vinter er den kolde... -
HASTER !!!!!!!!!!1
ForumindlægHej alle. Hvordan bestemme eksponential og pontens forskrift vha. 2 punkter uden hjælpe midler ? -
Mappeinstillinger
ForumindlægHej!\n\nJeg har det problem, at hver gang jeg åbner en mappe, starter windows-søgeprogrammet istedet? \n\nNogen der ved hvad jeg kan gøre for at ændre det tilbage til normalt?\n\nPå forhånd tak!\nSicma
