Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9441 til 9460 af 127115
-
jordemoderstudiet
ForumindlægHey. Er der nogle der ved hvor stor chance der er for man kan komme ind på jordemoderskolen i år med et gennemsnit på snart 6? -
Hjælp kemisk ligevægt????
ForumindlægOpskriv udtrykket for ligevægtskonstanten for ligevægten: N2(g) + 3 H2(g) ? 2 NH3(g) Hvad bliver enheden for ligevægtskonstanten? Hvad fortæller størrelsen af en ligevægtskonstant? og til sidst Hvilken forskydning sker der, når man varmer op eller afkøler reaktionsblandingen? ... -
Er terminsprøver vigtige ?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Oversættelse
ForumindlægTysk til dansk: Im Endspiel um die Fussballweltmeisterschaft 1954 in bern wird die Mannschaft Ungarns von den Experten hoch favorisiert. Überraschend siegt die deutsche Nationalelf nach dramatischem Spielverlauf mit 3 : 2. Held des Tages ist der zweifache Torschütze Helmut Rahn. Die Rückkehr in d... -
Karaketeristik - måleusikkerhed?
Forumindlæghvad kan man skrive om måleusikkerhed i en opgave om ´ karakteristikmodstand og pære?? og hvis det er en U,I sammenhæng der er tale om og jeg har lavet grafer til den, hvad viser hældningskoefficienten så? Altså vi bruger vel ohms første lov: R= U/ I som omskrives til U= 1/R * I og grafen er en ... -
formelmassen
ForumindlægSkal lige være sikker på jeg gør denne opgave korrekt jeg skal beregne formelmassen Al(OH)3 jeg ved jeg skal kigge i det periodiske system for at finde tallene, men skal bare vide nu når der står 3 til sidst skal det plusses eller ganges? og er det kun H der skal plusses/ganges 3 gange? tak ... -
Fotosyntese/respiration
ForumindlægVi har lavet det obligatoriske (=næsten alle har lavet det) forsøg med vandpest i reagensglas blandet med danskvand osv.\n\nTil dette forsøg har vi så fået stillet et spørgsmål: Foretager planter ånding i lys?\n\nMed ånding menes respiration, planter har konstant brug for energi men er ikke sikke... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægMit spørgsmål er: Hvordan jeg kan bevise, at de to trekanter på billedet er ensvinklede ? -
Hjælp!!!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en boganmeldelse af "Sølvbroen" af Anders Johansen, og jeg kan ikke finde ud af, om den er kronologisk opbygget eller hvad den er. Man starter i nutid, og så kommer et flash-back og så er man tilbage i nutid igen, er den så kronologisk?? håber i ... -
spg. hensyn til SiO2
ForumindlægHvorfor spiller indholdet af SiO2 en vigtig rolle i dannelsen af forskellige vulkaner? og hvilke sammenhæng er der mellem SiO2 og viskositet? Kunne ikke finde oplysninger på bøger eller nettet... -
hjælp tak
ForumindlægVed fuldstændig forbræding af ethanol ch3ch2oh dannes kuldioxid og vand. Hvor stor en masse af ethanol skal der bruges til at give en vandmasse på 162,14 gram? -
Trist forelsket. :(
ForumindlægHi alle. :) Jeg har et meget stort problem, mener jeg selv. Jeg er forelsket i en "kunstner", som jeg bare ikke kan glemme. Det hele startede med at jeg var med til en koncert. Han optrådte altså til denne koncert. Jeg kendte ham ikke, jeg havde aldrig hørt om ham, men han var bare så ... -
et par nemme spørgsmål om differentialligninger
Forumindlæger stillet dette spørgsmål:\nbestem den løsning til differentialligningen, de går gennem (x0),y0), når:\n\nb) dy/dx=(yx+2y)/x og (x0,y0)=(1,1)\n\nEr kommet så langt så jeg har sepereret:\n\ndy/dx=(yx+2y)/x = dy/dx=y(x+2/x) = dy/dx=y((x/x)+(2/x))\n<=>\ndy/dx=y((x/x)+(2/x))<=>(1/y)dy=(1... -
Hvad hedder Kobber ionen?
ForumindlægHejsa Hvad hedder kobberionen? I fysik-bogen står der at Cu++, men hvordan kan det være? For kobber har jo 1 elektron i yderste skal, og så mangler den jo 7 elektorner for at opfylde oktetreglen? Jeg forstår det ikke. Tak på forhånd. -
Bestem en ligning
ForumindlægHej, Jeg har aldrig rigtig fundet ud af, hvordan man bestemmer en ligning for en linje. Jeg ved, at man skal finde hældningstallet og skæringspunktet i y-aksen, men derefter ved jeg ikke , hvad, man skal gøre? Det drejer sig kun om opgaver på folkeskole niveau, 9. klasse. Jeg håber der... -
Videregående uddannelse!!
ForumindlægHej! Jeg blev student sommeren 2007 og arbejder i øjeblikket på fuld damp, da jeg skal ud og rejse til februar. Jeg er meget i tvivl om jeg skal søge ind på et studie sommeren 2008 eller 2009, da jeg overvejer at tage et højskole ophold til efteråret 2008. Jeg er lidt i tvivl om bestemmelsern... -
Det haster plzzz
ForumindlægHej I en opgave har jeg fået masseprocent af molekylerne, og skal vise at formlen er C3H6BrNO4. masseprocenten for hvert molekyle er: C = 18.02% H = 3.02% Br = 39.95% N = 7% O = 32% Det jeg gør er, at deler masseprocenten med molarmassen for hver af de molekyler for at finde stofmængde. Jeg de... -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
Irreterende fysik opgave
ForumindlægHalløjsa :-)Sidder her og har en ret irreterende opgave som jeg har lidt svært ved, Men den lyder.Egon Olsen (HAHAHA) klipper græs. Den kræft, hvormed han skubber plæneklipperen, er 189 N og danner en vinkel på 35 grader med vandret.Hvor stort et arbejde har kraften udført, når Egon har klippet e... -
mol, lille opgave
ForumindlægFølgende reaktionsskema har jeg afstemt:4KNO3 (s) --> 2K2O (s)plus 2N2 (g) plus 5O2Den molaremasse for KNO3 har jeg bestemt til 101,11g/molOg jeg har bestemt at der er 2,47mol i 250g KNO3Hvor mange mol gas dannes der af 250g KNO3?Ville være en kæmpe hjælp!!
