Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9521 til 9540 af 63055
-
Gennemsnit til gymnasie.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil sindssygt meget til gymnasiet. Men mit snit er kun på de sølle 5,4... Hvad skal jeg gøre? Kan jeg stadig komme på gymnasiet, selvom mit snit er under 7? Hvis min lære siger at jeg ikke er egnet, hvad så? Så ... -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
Hjælp!!!!!
ForumindlægHej jeg skal aflevere min stil imorgen, er nogen der evt ville rette den plz!!!! har virkelig brug for hjælp!!!!! (logger senest på ved 22.00 tiden) plz jeg ber jer hjælp. mig..... Fatima a 16 year old Muslim girl, she lives with her religious family, which are Turkish immigrants who live in a... -
Svingninger - Omvendt proportionalitet
ForumindlægHejsa Jeg forstår ikke helt omvendt proportionalitet i fysik. Nogle som kan forklare mig hvad det er, hvad det bruges og hvordan? Et eksempel ville være super. På forhånd tak! -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg ligningerne 8x + (5x - 6 - 4x + 1) = x - (x - 4) x - (5 - 2x + 3) = -2 3 + 2x + (3x - 4) = 2x + 12 - (x - 7) 2½x - (9 - 3x) = 5x + (-4) 5 • (4 + 2x) = 9 • (x + 4) 7 • (3 - x) = 5 • (3x) - 1 (11x + 11) • 2 = (2x + 12) • 6 (7 - 5x) &bul... -
Iliaden 3., 6. og 24. sang
Forumindlæger der nogen, som lægger inde med nogle noter til disse to sange. Jeg har selv nogen - men der er enkelte ting jeg er lidt i tvivl om, så hvis nogen kan hjælpe med det, ville det også være dejligt: I 3. sang v.6 nævnes Pygmaiernes Puslingeslægter - er der nogen der ved, hvad der menes med dette?... -
Die schlaufe
ForumindlægHej derude... Jeg har netop trukket en tekst og jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket en tekst som hedder "Die Schlaufe" fra Hans Peter Richter: "Damals war es friedrich" Er der nogle derude som har nogle noter eller noget... jeg har virkelig brug for noget inspirat... -
mellemøsten 1950+
ForumindlægHej jeg sidder i den, for mit vedkomne, uheldige situation at jeg skal op i Historie. ikke just mit yndlingsfag, og har lige fundet ud af at jeg mangler noget af pensum. det drejer sig om mellemøsten (palæstina - israel) fra ca 1950 og frem efter.. hvis der er nogle der har nogle noter til dette... -
ok-karakter HJÆLP
ForumindlægI betragtning af at jeg fik 3 12-taller i henholdsvis mundtlig dansk, mundltig samfundsfag og mundtlig historie 7 10-taller i henholdsvis læsning dansk, skriftlig fremstilling dansk, retskrivning dansk, problemregning matematik, færdigheder matematik, skriftlig engelsk, mundtlig fysik-kemi 6 7... -
Hvad hedder Kobber ionen?
ForumindlægHejsa Hvad hedder kobberionen? I fysik-bogen står der at Cu++, men hvordan kan det være? For kobber har jo 1 elektron i yderste skal, og så mangler den jo 7 elektorner for at opfylde oktetreglen? Jeg forstår det ikke. Tak på forhånd. -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Tryk i dykkerklokke
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik opgave som lyder følgende; En dykkerklokke er cylinderformet med diameter 3 m og højde 2,5 og åbne ned til. Dykkerklokken nedsænkes på 15 m9;s vanddybde, hvorefter vandet presses ud af et luftovertryk. Hvor stort er trykket i dykkerklokken??? Jeg ved at sva... -
Daltonbræt sandsynlighed?
ForumindlægPå figuren ses et Daltonbræt, der består af en træplade med 36 søm. Når man lader en kugle falde, rammer den det første søm og falder til højre eller venstre, hver med en sandsynlighed på 0,5. (jeg kunne ikke indsætte billedet men håber I forstår det ud fra beskrivelsen) Derefter rammer kuglen d... -
Studieteknik på uni?
ForumindlægHvad er den bedste studieteknik på uni ang. noter - hvordan kan man lave nogle gode noter, da der er meget, der skal læses? Og hvad er den bedste læseteknik - er det bedst hvis man skimmer siderne igennem, da der er meget læsestof? -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
FSA
Forumindlægjeg skal til fysik/kemi prøve imorgen og tænkte på at lave disposition over hvad jeg kunne fortælle og hvad jeg kunne vise, ved de forskellige emner. De ting jeg kan komme op i er : Radioaktivitet Strøm Alkohol salt lys lyd radiobølger jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at lave en ? -
HF efter 1.g?
ForumindlægHej! Jeg gik ud af norsk folkeskole, der svarer til dansk 9. klasse, foråret 07. Derefter har jeg gået i gymnasiet, grundforløbet med naturvidenskabelig studieretning, men skiftede efter jul til klassisk med græsk/latin A. Grunden til at jeg skiftede fra nat. til klassisk var, at jeg simpelthen... -
Fra folkeskole til gym
ForumindlægHej alle jeg er en elven som skal til at starte på gym efter ferien. Jeg er meget spændt men også en del nervøs. Mit gennemsnit i niende klasse var lige op omkring de 9 stykker. Min spørgsmål er nu: Bliver det meget sværer når man starter på gym og kommer et karakter til at falde er det første... -
Eksamen i morgen .. xD
ForumindlægHejsa .. jeg skal til 9. klasse mdt. matematik i morgen ... (Fuck >.Jeg ved at der vil være nogle opgaver med f.eks. bygninger, måske et slot ... mit spørgsmål er så, hvad kan jeg komme ind på hvis jeg nu trækker noget med et slot eller noget lignende - udover det oplagte .. ?
