Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 9581 til 9600 af 181598
-
HASTER! MATEMATIK
Forumindlægjeg forstår ikke, hvad jeg skal . er der ikke nogle der vil hjælpe mig! det er til imorgen! Bestem den mindste y-værdi for andengradspolynomiet y= x^2-20x+51 . tegn er der ikke nogle der vil forklar mig hvad jeg skal gør.! plzz.. -
Hjælp Matematik!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle opgaver? 1) Bestem rødderne i andengradspolynomiet F(x) = x^2-x-2 og faktoriser polynomiet. 2) En funktion f er bestemt ved f(x)= 7lnx-2x^3, bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f(1)). 3) En funktion f er bestemt ved ... -
Matematik
Forumindlæg1) indsamlingen til den lokale kirke ved julegudstjeneste gav 1500 men håber næste år at der ville blive samlet 15k% mere ind. hvor meget hpbede man på at næste års indamling ville blive Hvordan regner man det ud, har helt glemt det -
Matematik
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjlp til denne opgave forstår virkelig ikke noget af det :) En tabel ser således ud: x 0 1 2 3 y 1 3 5 7 - Beskriv med en ligning sammenhængen mellem x og y i tabellen. - Hvordan kunne en beskrivelse med ord se ud? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med en opgave som volder problemer, og håber nogen herinde kan hjælpe mig! :) Jeg har vedhæftet opgaven som et billede -
Matematik
ForumindlægHvad kommer et par sko til at koste hvis produktionsprisen er 250kr -
Matematik
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder sådan her. Giv et større eksempel med pris- omkostnings-omsætnings og overskudsfunktioner håber der er en der gider at lave en for mig -
Hvornår er matematik hhx B bestået?
ForumindlægHej, Hvornår er matematik hhx B bestået? Jeg har hørt, at det er bestået, når alle ens karakterer inden for faget (årskarakterer og eksamenskarakterer) divideret med antallet af karakterer inden for faget giver 2 i snit eller derover. Fx 7, 7 (årskarakterer) og 00 (eksamenskarakter). 7+7+00/3... -
Matematik - integral-opgave
ForumindlægHejsaJeg har fået en opgave der lyder:Figuren viser graferne for to funktioner f(x) og xint f(t) dt0(integralet fra 0 til x af f(t) dt)Gør rede for hvilken graf der hører til hvilken funktion.Jeg kan jo ikke indtegne graferne her... Men der er måske nogen som kan forklare mig hvordan man kan se h... -
Matematik, rentesregning fremskrivning
ForumindlægSkive Bank tilbyder sine kunder at indsætte penge på en favoritkonto med følgende rentesatser: 1. år gives 2 % p.a. (i rente) 2. år gives 4 % p.a. 3. år gives 8 % p.a. 4. år gives 16 % p.a. a) Hvor meget vil en kunde kunne hæve, hvis kunden havde indsat 20.000 kr. på en favoritkonto? ... -
Eksamen B-niveau
ForumindlægTil jer som sidder med matematikopgaven om elforsyningen. Er der nogen som har en idé om hvordan i vil løse opgave d og e? d) Redegør for hvilken indflydelse en ændring i temperaturen har på |F ?_1 | og |F ?_2 | e) Der ligger et skur under højspændingskablet. Punktet N ligger på skurets tagryg og... -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Hjælp med dette i matematik se vedhæftet dokument
ForumindlægEn sød sjæl som kan hjælpe -
matematik
ForumindlægHej, nogle kender underemner til emnet "Matematikken i renæssancen" ? Har brug for et emne.. håber nogle kan hjælpe.. på forhånd tak -
matematik
Forumindlæghar fået den her problemregning opgavesæt4 fodbold har i svarene for den her matematik afleverings opgave skal aflever den imorgen og har ikke lavet så meget ?hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Matematik B - funktioner.
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan have lidt hjælp til nogle spørgsmål vedr. funktioner. (a) Skifter graferne for f(x) = 3x+2 og g(x) = -2x + 10. - Min lommeregner kan sagtensskitsere disse grafer for mig, men er der en måde, som man kan gøre det uden lommeregner? HVis det er nødvendigt. (b) Angiv f(x) o... -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHåber på jeres hjælp og forklaring! på forhånd tak. -
Råd til at blive bedre til matematik?
ForumindlægHej! Hej. Jeg er ikke en ørn til matematik, så jeg vil bare spørge om nogle råd, hvori jeg kan øve mig i at blive bedre til matematik/ forbedre mig selv. Bøger? Fordybe mig? Tak! -
søde mennesker der vil hjælpe mig med Matematik!
ForumindlægFindes der nogle søde mennesker derude som vil hjælpe mig med tre opgaver? opgave 2, 6 + 8? -
Matematik! Brug for hjælp til andengradsligning!
ForumindlægHej derude! :D Jeg skal løse en andengradsligning. Det ved jeg godt hvordan man gør, men problemet er at jeg ikke ved om man må pluse x i anden med x Altså x2 + x Skal man bare pluse dem normalt så det giver 2x i anden, eller er det to helt separate ting? Tak på forhånd, ha' en god aft...
