Søgning på: fysik projekt. Resultater: 9621 til 9640 af 20688
-
Henfald af radioaktivitet
ForumindlægHvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa... -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
Energi
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig på vej med denne opgave: Ω- partikel henfalder ved reaktionen: Ω- → Ξ0 +π- Vi får følgende oplysninger: Ξ0 har energien 2320 MeV, og π- har energien 313,8. Ω- partiklen i eksperimentet har bevægelsesmængden 2029 MeV/c b) Bestem &O... -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?
ForumindlægEr ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass... -
hjælp til kemi ting
ForumindlægHej! Jeg fatter absolut intet af den her opgave, vi har for. Jeg skal skrive 2-3 sider om oxygen på under 2 uger. Igen, jeg fatter ingenting! Jeg har prøvet at søge overalt, men jeg forstår det ikke:( what to do? (fx. må i gerne sætte et link til en hjemmeside jeg kan bruge) -
SOx eller SO2
ForumindlægJeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er -
STX eller HHX?
ForumindlægHej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ... -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
HJÆLP STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE!!
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Tør jeg at vælge STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige der går i en helt normal 10. klasse, for at modne mig og for at arbejde på mit gennemsnit. Da jeg startede i tiende, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle vælge en HHX, altså tre år på handelsskolen. Efter jeg har været i brobygning, er jeg begyndt at tvivle. Jeg ... -
HJÆÆÆÆÆLP- MASSEFYLDE
ForumindlægHej alle :) Nu er det sådan, at jeg har brug for hjælp. Jeg skal aflevere en opgave i fysik, og det fag interesserer mig slet ikke, så ved ikke hvordan man gør diverse ting. Jeg vil rigtig gerne, hvis en kan forklare mig disse opgaver.. Tak på forhånd!:) - 1. Massefylde for bly er 11,34 cm3 a.... -
O.D.
ForumindlægHvad er jeres holdning til operation dagsværk? nu er det jo snart, og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvad folk mener om od.! -
Erfaringer med SPRØK
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og er derfor godt i gang med overvejelserne omkring, hvad jeg skal viderehen. Jeg er stort set sikker på at tage et sabbatår i et halvt eller helt år i udlandet (sandsynligvis engelsktalende land). Herefter overvejer jeg at læse SPRØK, men jeg vil rigtig gerne hø... -
Kepler vs. Newton
ForumindlægHEjsa.\n\nHvordan skiller newtonsk fysik sig ud fra Keplersk fysik?\n \nDette er et spørgsmål fra min SSO, og er gået lidt i stå.\n\nUdover at kepler var emperisk i sin fysik og newton ikke var det, så kan jeg ikke finde på mere at skrive... hehe\n\ntak på forhånd, Isak -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik-eksamen. Jeg tænkte på om nogle: selv, eller kendte nogen der kunne hjælpe mig med mine fysik dispositioner? Det kan være en lærer, studerende, eller en der ved meget om fysik. Hvor meget i timen, kan diskuteres. Det skal være i København og ikke mere end 5 timer.... -
Fysikbøger
ForumindlægHej Jeg skal her efter sommerferien have fysik på højtniveau. Jeg kan rigtig godt lige faget, men er måske ikke den bedste til det. I den forbindelse har jeg så planer om at læse fysik i min sommerferie. Jeg vil derfor høre om der er nogle der kunne anbefale nogle gode og forståelige fysikbøger ... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ...
