Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9741 til 9760 af 176852
-
Afklaring af figurer i kemi
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå, hvad disse figurerer illustrerer samt hvilke af disse er en stærk syre og hvilken er svag syre, og hvordan man kan se det. Jeg er nemlig lidt i tvivl selv. Mange tak for hjælpen på forhånd. -
hjælp til fysik-kemi opgaver
ForumindlægEt vand-molekyle er den mindste del af stoffet, vand, som kan eksistere (ja eller nej) -
isolere a?
Forumindlæghej!jeg sidde og forbereder mig til årsprøve men stødte ind i et problem: opg. 3s=½*a*t^2s=500 , t=17find a..? opgaven er fundet på dette link:http://www.emu.dk/gym/fag/ma/undervisningsministeriet/nyt/vejl_eks_opgaver.html under hf-c, opgavesæt 1.. i samme opgavesæt er der en opgave nr. 4 som jeg... -
Find a
ForumindlægJeg har en lineær graf hvor linjen går gennem punkterne (2,3) og (8,-1) - andet får jeg ikke at vide. Derefter bliver jeg bedt om at finde a. Jeg kender godt den ligning der siger at y2 - y1 divideret med x2 - x1 skulle give tallet a, men jeg kan sleeet ikke få det til at fungere! Er der en hjæl... -
Matematik A
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 2.G på HHX og har valgt matematik på A-niveau. Jeg har ikke specielt svært ved det på B-niveau, men jeg er virkelig nervøs for hvad A-niveau bringer, fordi at faget alligevel er ret krævende. Jeg ved ikke hvad jeg vil i fremtiden, derfor tænkte jeg at det ville holde fl... -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ... -
a og b
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave evt. nigle der havde lyst til at fortælle og forklarer hvordan man finder a og b? og måske hjælp med opgave b. Har brug for formel osv så jeg kan komme i gang tak på forhånd. -
isoler a?
ForumindlægNu har jeg siddet med en her i flere timer og slået op i jeg ved ikke hvor mange bøger.. Og kan ikke finde ud af det. Er der en der kan hjælpe mig? Med mellemregninger osse. For resultatet det har jeg. 5a = 10c2 Jeg skal isolere a? 2b b Lasse -
Bestemmelse af a
ForumindlægHar en opgave, som lyder : Hvis Vi ved at halveringstiden for bariumatomerne er 2,6 minutter. Hvilket a forventer vi at få ved regressionen, hvis vi måler tiden i minutter? Nogen der kan hjælpe? -
Hvilke emner har man på kemi B STX
ForumindlægHejsa:)) Hvilke emner har man på Kemi B niveau på STX? Stiller dette spørgsmål, da jeg ønsker at læse op, da jeg går i 2.G efter sommerferien. På forhånd tak! God sommerferie. -
Vinkel A
ForumindlægHej! Jeg har en opgave hvor jeg skal finde vinkel A, men det ser ud til at jeg har regnet forkert, fordi den ser ud til at være mere end 39. -
Hjælp til fysik og kemi lektier..
ForumindlægHej! Jeg skal lave en fremlæggelse om stjerner.. Så jeg har læst lidt på det og flere gange er jeg stødt på Gravitationel kollaps. Jeg ved ikke hvad det er, vil i ikke nok hjælpe? Tak <3 -Rosemarie -
KEMI - eksamensspørgsmål - HJÆLP SØGES!
ForumindlægHvordan fastsætter man om et molekyle er polært eller upolært, når molekylet både indeholder polære bindinger og upolære bindinger? Venligst Sara -
Organisk kemi spektroskopi
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave -
Let kemi - carboxylsyre - elektronegativtet
ForumindlægHej, hvilken syre er stærkest dichlor-ethansyre eller chlor-ethansyre? -
hurtig spørgsmål til kemi
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med dette/ svare på det? Hvis man har et stof hvor der indgår en amin vil det/kan det gøre et stof basisk, men hvis der også er hydroxygrupper i stoffet vil det så også gøre stoffet basisk når der er ledigt elektronpar omkring O, f.eks i phenol og i hydroxygruppen... -
Fysik/kemi... Hjæp pleeas..
Forumindlægheeeij,.. Er her nogen som kan hjælpe miq med anvendelse af salt i gødning ??? -
HASTER: Ligevægt i kemi (1 spørgsmål)
ForumindlægHej :) Jeg er lige gået lidt i stå i en opgave om ligevægt. Y=[Fe]*[CO2]/[Fe]*[CO] Som man kan se er der ligevægt i den ovenstående reaktionen. Hvad sker der med mængden af CO2, hvis man tilfører CO? Stiger eller falder den? Eller sker der ikke noget med den? Tak på forhånd :) -
Kemi beregninger pls hjælp!
Forumindlægopgaven lyder. Vis ved beregninger,at oxygen udgør ca.89% af vands masse (anvend atommasserne for hydrogen og oxygen). Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beregne det her -
hurtig kemi spørgsmål
ForumindlægOkay, jeg har et spørgsmål angående navngivning af ioner. Jeg har KMnO4 som hedder kaliumpermanganat, men jeg forstår ikke hvorfor der er et per og at i kaliumpermanganat. Burde den ikke hedde Kaliummanganoxid? Og hvad hedder K2MnO4 tak
