Matematik

Matematik A

19. december 2022 af Arthur123 - Niveau: A-niveau
Hej allesammen,

Jeg går i 2.G på HHX og har valgt matematik på A-niveau. Jeg har ikke specielt svært ved det på B-niveau, men jeg er virkelig nervøs for hvad A-niveau bringer, fordi at faget alligevel er ret krævende. Jeg ved ikke hvad jeg vil i fremtiden, derfor tænkte jeg at det ville holde flest muligheder åbne. Jeg håber at I måske har nogle kommentarer, som kunne give ro på.

Mvh Arthur

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2022 af mari9p73

it byggemester

læge 

fodboldspillere 

lærer 


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. december 2022 af MentorMath

#0

Hej Arthur 

Jeg ville ikke være nervøs for A-niveauet, idet du skriver, at du ikke har specielt svært ved det på B-niveau.

Som du skriver er faget krævende - og det sætter også et vis pres på mange, at det blandt mange gymnasiestuderende er anerkendt som et af de sværeste fag i gymnasiet - men det er ikke et fag du behøver at være nervøs for.

På A kommer man igennem nogle nye emner, men niveuaet er efter min mening ikke så meget højere end niveauet fra B. Dog bygger det ovenpå B-niveauet. 

Så det er et godt råd, at have godt styr på B-niveauet inden man starter på A. Det vil også gøre, at A-niveauet slet ikke vil føles ligeså krævende, idet man ikke skal bruge tid på at læse op på tingene fra B-nivauet.

Et andet godt råd er, at øve en masse algebra. Det vil øge overblikket og give en stor fordel på A.


Skriv et svar til: Matematik A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.