Søgning på: historie noter hf. Resultater: 9781 til 9800 af 33009
-
engelsk rettelse??
ForumindlægNogle der vil være sød at kigge på teksten, og skrive hvad fejlene er? tak på forhånd A person I admire Many people inspire me, you can't stop admire another person. But who is the one, who takes care of me, advice me, shows me the right way, and just does many things for me. It's my... -
'Passive voice' ?
ForumindlægEr i gang med, at skrive SRP Abstract, og jeg kan simpelhen ikke finde en fejl i denne sætning, selvom word vil have den omkrevet: 'The relation between the velocity and the PRESSURE WAS meant to be found, but due the lack of equipment this was not possible.' Når jeg smider et comm... -
fejl?
ForumindlægThere are many bad translated ads, but some of the worst one, are fore example the one, where an airline had an advert translated into Arabic. But when a local manager asked a Saudi travel agent how he liked it, he said that it was good, and especially the part about the restaurant. The translato... -
Engelsk stil
ForumindlægHej håber at der er nogle som vil markere steder i teksten med fejl. Tak på forhånd I think to be healthy, shall you eat healthy food, like fish, meat, banana, etc. because there are a lot of protein and vitamin in these things, but if you don’t eat healthy food, can you be sick. I alwa... -
Hvad svare et College til i dansk forhold?
ForumindlægEr en College degree det samme som en gymnasial uddannelse i Danmark? Har hørt forskellige forklaringer på hvad et College svar til i danskeforhold. Tænker at et College og et gymnasium er det samme, i det de begge åbner op for en universitetes uddannelse, eller kan man slet ikke sammenligne de d... -
Hvad lærer man først på mat B?
ForumindlægSkal snart starte på matematik B, og vil gerne forberede mig... hvad er som regel de 3 første emner man lærer om? Mange tak :) -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
Tjek din censor ud!
ForumindlægHej med jer Skriv censorens navn, så kan andre der kender ham/hende skrive hvor streng eller ikke-streng han/hun er! Ja, jeg kan starte: EJ - Erik Kjeldsted Jensen - Sorø Akademis Skole Nogen der kender ham???!! -
gennemsnit gange 1,03 el. 1,08
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå det med at man skal gange sit gennemsnit med 1,03 eller 1,08 - altså skal man have 5 A-fag, for at gange ens gennemsnit eller hvordan fungerer det rigtigt.? På forhånd tak :) -
Valgfag?
ForumindlægHeeej :) Ved i om man kan have fransk som valgfag på gymnasiet ? -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Iliaden, Ødipus og Sokrates
ForumindlægHej. Jeg skal til old eksamen på torsdag, så jeg vil lige se om jeg kan få nogle ting afklaret.1. Er Agamemnon en halvgud, eller hvorfor er han hævet over de andre karakterer i historien? Og hvad er historien bag den stav, Hefaistos har smedet til ham (det kan være det hænger sammen)?2. Historien... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Eng. Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, der gider hjælpe mig med denne oversættelse til engelsk. På forhånd tak!Hvad betød hans kompagnons pludselige død i en bombet restaurant i Soho? Hvis Dick havde fulgte hans råd og var flyttet her ud (Ejendommen ved siden af havde været et godt køn), så ville han ikke have været... -
RELIGION: eksamen
ForumindlægHej,Håber I alle har fået en god start på eksamnerne.Jeg skal selv op i religion d. 2.6, og skal begynde at læse op i dag. Hvordan foreslår I, der selv har været op eller skal op, at man mest fornuftigt læser op? Selv forestiller jeg mig, at man får styr på de forskellige tekster (skriver lidt om... -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
slutningen i Ødipus
Forumindlæghvad betyder en trochæisk slutning?? og er der nogen der ved hvad anapæstisk betyder, det bruges om indledningen i en kommos?? -
Nogen der har været oppe i religion?
ForumindlægHeeey, vi 2 tøser der skal op i religion (c) på Torsdag, vi er rimelige nervøse om hvordan det foregår.. Har I nogle gode tips, eller links osv til os :-P Vi undrer os over fx hvordan spørgsmålene bliver formuleret, hvis i har nogle eksempler.. Og hvad ligger lærer+censor vægt på.. Begreber? ...
