Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9781 til 9800 af 25374
-
EU-valget
ForumindlægHmm er de forskellige debatører herinde tilfreds med valget?Personligt er jeg ganske tilfreds eftersom Anders Samuelsen blev valgt idn for liste B (Radikale).Lige nu ser Anders Fogh skuffet ud, hvilket vist også er forståeligt. -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Bedøm mit referat.
ForumindlægHej, alle. Nogen der vil bedømme min referat fra 1-10. Det er ret klamt at der er nogen der har kopieret mit referat, og sagt at det er deres. Jeg har beviser på det er mit. Anden verdenskrig 1940. Paul og Rosie var på flugt sammen med Clarke, fordi at nogle tyske agenter jagtede dem. Clarke, h... -
Hjælp til SRP tilbydes.
ForumindlægHej alle unge mennesker. Jeg har stor erfaring med at vejlede i SRP (øvrig lektiehjælp for den sags skyld) og tænkte, jeg ville lave et opslag herinde, for at se om nogen kunne bruge min vejledning. Jeg har en bachelor i dansk og medievidenskab fra KU om et halvt år. Jeg har haft ret forskelliga... -
Referat
ForumindlægHvad kan jeg gøre bedre på referat jeg har skrevet til fandens til helbred? Historien handler om en meget rig familie, som består af en far, en mor, en dreng og en hund. Der var en dårlig ting i hver person i familien, f.eks. faren som havde været postbud og været med i et postbud porno blad som... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
Middelaldervåben - Katapulter mm.
ForumindlægJeg har været så kløgtig at vælge, i et tværfagligt forløb mellem fysik og historie, at skrive om middelalderen. Den røde tråd i opgaven er "Krig", så jeg skriver naturligvis om de krigsmaskiner de brugte i middelalderen. Katapult, Blide , Ballista/Armbrøst, slynge mm. MEN, hvad er d... -
Odysséen: 1,5,6,8,10,22
ForumindlægNogen som har nogle gode perspektiveringer til disse sange...? Jeg kender historien sådan nogenlunde, men har ikke hjerne til at perspektivere dem til noget jeg ellers har læst... Såsom: Platon - Staten, Symposion, Hulelignelsen Sofokles - Ødipus Lysias' Taler Herodot - Kon Kroisos Har et... -
Gaza-krigen 2008/2009! VIGTIGT
ForumindlægHej alle, jeg skal være færdig med min historie opgave i morgen så ville være rart med hurtige svar :) Jeg skal finde ud af hvorfor konflikten mellem gaza og israel blev genoptaget igen d. 27 december 2008, altså hva der gik forud for konflikten. Skal kun fortælle om konflikten i 2008/2009. Har l... -
SRP - Hjælp til metode
ForumindlægJame hej. Jeg har været inde og se "SRP-skabelonen" hvori der står at der skal være et metodeafsnit... jeg tænker at det skal handle noget om - mit eget tilfælde - hvorfor historie og Engelsk er en skide god kombo for at svare på min problemformulering.... nu sidder jeg bare og tænker h... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave i historie A og samfundsfag B om Sydafrika. Det sidste spørgsmål i opgaven lyder: "Diskuter om Sydafrikas fremtidige skæbne er lagt i hænderne på politisk, økonomisk eller civilsamfundets udvikling" Jeg kan ikke helt gennemskue hvor læreren vil ... -
HJÆLP! Dansk - et dukkehjem
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig igang med en dansk/historie-opgave. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og så om der var nogen der kunne komme med nogle gode råd. Jeg skal desværre skrive ca. 6 sider og hvis det hjælper har jeg valgt at skrive om det naturalis... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Palæstina konflikten
ForumindlægHej alle Jeg er godt nok forvirret over palæstina problemet.. håber nogle kan hjælpe mig med at få bedre styr på det. Så vidt jeg har forstået det, så var det østeuropæiske jødere, med Herzl som formand (zionister), der ønskede frigørelse og selvstændighed og derfor også et land for dem selv. Der... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej! jeg skal til at vælge emne og fag til SRP og jeg har besluttet mig for vælge fagene Biologi A (min studieretningsfag) og Historie A. Jeg har virkelig brug for hjælpe til nogle gode emner og emner hvor jeg måske kan skrive lidt mere til biologidelen. Jeg har selv prøvet at undersøge nogle ... -
SRP Mainstream
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal senest vælge SRP-emne i morgen og i den forbindelse har jeg overvejet Jordskredsvalget i fagene historie og samfundsfag. Problemet er, at jeg har hørt en del som har tænkt sig at skrive om disse emner, hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Vil ens lærer og cen... -
Mellemkrigstiden- Tyskland med særlig fokus på nazisme
ForumindlægJeg har meget svært ved det her emne som er blevet opgivet i vores pensum. Jeg ved ikke helt hvad der menes med denne periode??? er det mellem 2 Verdenskrig og 1 Verdenskrig? Hvornår starter denne periode helt præcis? Faglige mål : Når der står at man skal andvende en analystisk /metodisk ... -
Danmarks Industrialisering og fra fattighjælp til velfærd EKSAMEN: HJÆLP
ForumindlægHej folkens Jeg skal op i historie eksamen imorgen og jeg sidder her og er ved at gøre klar men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Mine bilag indeholde: Danmarks folketal fra 1769-2009 Program for det socialdemokraterne fra 1888 En tale af K.K. Steinckers En kronik af Jens Otto Kra...
