Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9921 til 9940 af 127115
-
Resistans og effekt - Vindmølle
ForumindlægHej I forbindelse med min AT-eksamen, hvor jeg arbejder med emnet vindmøller, har jeg lavet et forsøg med en vindmølles nyttevirkning. I den forbindelse har jeg et spørgsmål angående resistans og effekt. I det kredsløb, hvor vindmøllen energikilde, måles strømmen I gennem systemet og spændings... -
Tangent
ForumindlægHar brugt for lidt hjælp til følgende opgave...En cirkel har centrum i C(-1,2) og går gennem punktet P(0,4)Hvordan bestemmer man en lining for cirklens tangent gennem punktet P? -
SU
ForumindlægHvornår holder man op med at få SU.Det er sidste skoledag 16.maj. Får jeg så ikke SU i maj eller juni måned? -
Årskarakter i 3.g
ForumindlægHey :) Har et spørgsmål ang. den skriftlige årskarakter, der gives i 3.g. Min lærer giver årskarakteren således, at den er gennemsnittet af terminsprøven og den sidste opgave, der afleveres efter terminsprøven. Terminsprøven tæller to gange i dette snit. Det vil sige, at alt det man har knoklet... -
Normalkraft - Mangler forklaring?
ForumindlægHej Jeg sidder i fuld gang med SRP som mange andre 3.g på nuværende tidspunkt. Jeg har bare svært ved at udtrykke normalkraft på ord. Jeg forstår til dels hvad normalkraft egentlig er, men da jeg er lidt i tvivl vil jeg helst være helt sikker. Derfor spørger jeg jer kloge hoveder. Normalk... -
Tysk rapport
ForumindlægEr der nogle der har lavet en god tysk rapport, som det er muligt at få lov til at kigge i, til en 1. års Handelsgym elev til gennemgang på klassen? - vores tysk lærer vil have vi skal sætte os ind i hvad det kræves af os næste gang, og i den forbindelse ville det være fint at kunne se i en, for ... -
trekantsberegning
ForumindlægNogen der kan hjælpe lidt med denne her opgave: I en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er halvanden gang så lang som siden AB a) bestem trekantens vinkler Det oplyses, at længden af højden af B er 5 b) Bestem længden af siderne og trekantens areal i a er der h... -
Spørgsmål ang. karakter
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål ang. karater jeg går i 3. g og nu og vi har lige fået vores første standpunlts karakter i år. desværre har jeg fået under 2 i snit og mit spørgsmål er om jeg kan risikiere at blive smidt ud pga af det ? Det er første gang jeg har fået så lave karakter har aldrig fået en a... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
tandlægestuderende og rygsmerter??
ForumindlægHej jeg er på mit andet semester i odontologi, men mærker allerede smerte i ryg (som følge af sidestilling når jeg læser, men også efter jeg har været på klinikken). Jeg ved ikke om jeg skal skifte uddannelse, bare fortsætte. Faget er spændende nok, men tror ikke at min krop holder til de 20-30... -
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
Giver man censor hånden?
ForumindlægHej alle!Er kommet helt i tvivl; giver man lærer og censor hånden, eller siger man bare pænt "hej"?? -
Essay - hjælp med at komme videre
ForumindlægHey guys. Jeg er begyndt med at skrive essay, men er lidt stuck. Jeg vil lige vide, om det jeg har skrevet indtil videre (jeg er ikke færdig; mangler at skrive en ½ side mere) er fint nok, og hvad jeg mangler at få med. Rettelser, ideer og foreslag er også meget velkomne. Her kommer det... -
Har ikke fulgt med i matematik siden 9. klasse....
ForumindlægHej folkens Jeg ville bare lige høre hvad i ville anbefale at jeg gjorde angående min matematik undervisning, jeg er en dreng og går i 2g, som havde det alt for nemt med matematik i folkeskolen, færdighedsregning var mit shit og mit snit der lå på 11, da 9 klasse så kom og vi skulle lære maple, ... -
Magnet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave en magnet -
Mekanik
ForumindlægHej. Håber der er en der kan hjælpe med denne opgave: En partikel med masse m udfører en cirkelbevægelse på et glat skråplan. Skråplanet danner vinklen v med vandret. Partiklen er via en snor forbundet med et søm i centrum .Radius i cirkelbevægelsen er R . I cirkelbevægelsen er der to punkter... -
1800-tallet. Industrialisme, nationalisme, demokratisme, imperialisme.
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med 24-timers historieeksamen og har trukket emnet "1800-tallet. Industrialisme, nationalisme, demokratisme, imperialisme". Jeg har en masse forskellige kilder, der bl.a. omhandler Jyske lov, Kongeloven, stænderforsamling, trykkefriheden, Frederik 5., forskellige... -
Ateisme - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg godt kunne tænke mig at inddrage ateisme og synet herpå... Det jeg er interesseret i er derfor følgende: - Hvad er din holdning til Ateisme? - Er ateisme en form for religion eller snarere en anti-religion? - Har vi overhovedet brug for religion? Til si... -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej...Jeg sidder og kæmper med en opgave, men kan ikke finde ud af de sidste af de 3 spørgsmål. Spørgsmålet lyder:Linien x-3y=2 er i punktet (8,2) tangent til grafen for funktionen f, der har forskriften:f(x)=a/x+bBestem a og b i forskriften for f.Hvordan gør jeg? jeg har selv prøvet at lave den ... -
3.g om igen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål der virkelig tager alt mit fokus.! Jeg har et snit på 8,5 men det er ikke nok til mit drømmeuddannelse. Så dum som jeg var brugte jeg hele året på alt andet end lektier og skole. Har overhovedet ikke taget mig sammen det sidste år så mit snit røg lidt ned. Er det en god i...
