Matematik

Har ikke fulgt med i matematik siden 9. klasse....

08. januar 2018 af madstic - Niveau: B-niveau

Hej folkens

Jeg ville bare lige høre hvad i ville anbefale at jeg gjorde angående min matematik undervisning, jeg er en dreng og går i 2g, som havde det alt for nemt med matematik i folkeskolen, færdighedsregning var mit shit og mit snit der lå på 11, da 9 klasse så kom og vi skulle lære maple, fulgte jeg desværre ikke rigtigt med. nu sidder jeg her i 2g og ved absolut intet om maple, hver gang vi får en matematik aflevering for, betaler jeg enten en anden for at lave den eller også aflevere jeg slet ikke noget, det er et problem og grunden til at jeg fik 00 skriftligt, desværre siger jeg ikke meget i timerne da jeg også er fortabt når min lærer forklare ved tavlen, så jeg får også 00 der. Jeg ville bare lige høre hvad i ville anbefale jeg skulle gøre for at få mine karaktere op, hvilke tips har i til en dreng som står i en synkende båd. ved ikke om det kan betale sig at få en privat mentor da, jeg næsten har 3 år matematik at samle op, på sølle 6 måneder. Hvis jeg nu skulle trække det i eksamen. 

Er det egentlig muligt at få huen selvom jeg får 00 (overall) i matematik?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2018 af Anders521

At få en privat mentor i matematik kan være en løsning. Er situationen sådan at du mangler basal forståelse og færdigheder i faget?


Svar #2
08. januar 2018 af madstic

@Anders521, altså som sagt så fik jeg 10 og 12 gennem hele folkeskolen, er solid til hovedregning men når det kommer til maple er jeg helt tabt. Lige pt har vi om differentialregning og jeg er helt blank hver gang vi skal lave en opgave.


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. januar 2018 af Mathias7878

Man kan ikke rigtigt bruge, at man er god til hovedregning på gymnasiet i matematik. Det fandt jeg hurtigt ud af :-)
- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. januar 2018 af Anders521

#2

Matematikken i folkeskolen er ikke det samme som matematikken i gymnasiet. Hvis dette var tilfældet, havde du nok fortsat med få høje karakterer. Med fag menes der matematikken i gymnasiet. At skaffe sig en privat-underviser kan godt være en løsning med henblik på at bestå faget.


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. januar 2018 af Mathias7878

Men ja, det er muligt for at dig at få studenterhuen, selvom du har fået 00 i matematik, dvs. dumpet faget. Man skal "blot" have 02 eller derover i sit overall-gennemsnit.

- - -

 

 


Skriv et svar til: Har ikke fulgt med i matematik siden 9. klasse....

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.