Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10041 til 10060 af 154034
-
a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapit...
Forumindlægsøger hjælp til disse to opgaver: a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 % -
Metode i bio/eng - isbjørnen uddør?
ForumindlægHey Min synopsis handler om hvorvidt isbjørnen vil uddø i fremtiden, da det overordnede emne er fremtdien -forudsigelser. Det er et meget nyt emne, så ingen virkelige undersøgelser eller forsøg elle lign er udført endnu. Jeg tænker bare.. hvilke metoder har jeg lige brugt? Jeg har brugt den hum... -
vandforbrug
Forumindlægjeg jeg har 4 spørg smål jeg ved ikke hvordan man regner det på den første spørgsmål jeg prøvet at brgende v og d men det ku jeg ikke det gik gelt og i den anden jeg ved ikke hvordan jeg skal tegne koordinatsystemet på geogebra. i den trjde jeg forstår den ikke og det er det samme med 4 så jeg... -
Beregning til erstatningsmodstand og ellære hælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har siddet fast i en fysik opgave der er vedhæftet. Håber der nogle der kan fortælle mig hvilken formel der skal bruges, og hvorfor? og hvordan jeg løser opgaven. Tak på forhånd, se b.la. vedhæftet. -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s... -
Civilingeniør: Medicin og teknologi
ForumindlægHejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ... -
HJÆÆLP ER PÅ RØVEN !!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", hvor jeg herefter vil... -
Hjælp til engelsk tekst
ForumindlægJeg er i gang med en engelsk tekst, hvor jeg skal skrive om Bill Gates. Jeg mener selv, jeh g er færdig, og vil egenlig bare høre, om nogen vil læse den igennem for eventuelle fejl i form af f.eks. komma, stavefejl etc.? På forhånd mange tak. Teksten kommer her; Who is Bill Gates? Bill Gates... -
Et mærkeligt problem, (dividere)
ForumindlægNår jeg regner får jeg 182 / 9 til 2,22222 Men rent faktisk er det 20,222.. Kan godt se at 22,222 er HELT forkert, og logisk ville det andet være rigtigt. Men hvorfor kommer der et nul istedet for komma? Har aldrig hørt om at man skal sætte 0 ind til sådan et tilfælde. Kan også klare mig uden fo... -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en indledning i DHO. Vores overemne som alle skal koncentrere sig om er 1864. Mine tre ting jeg skal skrive om er redegør kort for krigens baggrund og undersøg krigens forløb. Analyser og fortolk filmen "1864" og diskuter hvorfor erindringen om krigen stadig... -
Hjælp til skift af gymnasium
ForumindlægJeg går i 1. G på gefion gymnasium. Jeg har fyma(fysik på a og matematik på a). Jeg kunne godt tænke mig at skifte til det fri og have biotek i stedet. Jeg er bare ikke sikker på om det overhovedet kan lade sig gøre da jeg jo ikke har haft biologi, plus det jo er midt i skoleåret. -
Fysik a) Man kan skelne en diamant fra den langt billigere Cubic Zirkonia-sten bl.a. ved at se på stenens brydningsindeks. Brydningsindekset for Cubic Zirkon...
ForumindlægHar fået brydningsforholdet til at være 2,45, men kan ikke finde ud af hvordan man skal finde brydningsindeksset for stenen -
En funktion f er givet ved f(x)=x2 a) Bestem førstekoordinaten til hvert af røringspunkterne for de to tangenter til grafen for f, der går igennem punktet ...
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x2 a) Bestem førstekoordinaten til hvert af røringspunkterne for de to tangenter til grafen for f, der går igennem punktet P(1,-3) -
Eksamenssæt 2007
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der blev student sidste år 2007, og var op i skriftlige engelsk...?? -
eksameopgave
ForumindlægHej alle! Nogle der har skriftlig VØ eksame aflevering fra september 2006? Tak på forhånd. Thomas. -
hjælp til metoder/kilder - kolera.
Forumindlæghej. jeg er igang med min AT synopsis om kolera, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i metode afsnittet, når jeg har fagene biologi og historie. i historie ville jeg godt finde en kilde/beretning fra en person som fortæller om den periode, men kan intet finde på nettet og... -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet.
