Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 1001 til 1020 af 57177
-
Dansk mundtlig afgangsprøve
Forumindlæghej alle er der nogen der ved om det er ok at have noter og sin analyse med til det valgte prøveoplæg til eksamen?? det haster please hjælp! -
Fejl i noter
ForumindlægIndlæg om 'Religions noter' som er tilføjet er DARKSEER.Helt præcist hvilken lærer har I haft? :)Der er visse ting han/hun IKKE har sat sig særlig godt ind i:1) Rasulallah betyder ikke Allahs slave/tjener, men Allahs sendebud.2) I dine noter lyder det som om der SKAL være klageråb ved beg... -
Dansk mundtlig eksamen - A
ForumindlægJeg skal op i dansk A STX og har tænkt over hvordn jeg læser op. Når man kommer ind til eksamen, for man så to tekser? en kendt og en ukendt, som skal analyseres. I tilfælde af dette, hvilken en og hvordan skal jeg analysere den/dem?? skal jeg kun analysere den ene (hvilken) og perspektivere til ... -
B-Prøven hjælpemidler mundtlig dansk??!
ForumindlægHej alle. Min lærer har ikke givet os særlig meget info om noget, så jeg har brug for et hurtigt svar: Jeg skal op i dansk prøveform B (hvor man forbereder sig hjemme), og vil gerne vide hvad jeg må medbringe ind til eksamen? Må jeg have computerskrevne noter eller kun min synopsis? Meget vigt... -
oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlæg“Roger, vågn op,” sagde en stemme tæt ved mit øre. ”Vågn op, jeg tror der er en tyv nedenunder.” Det var Lulus stemme. ”En tyv…?” Jeg åbnede øjnene og så på vækkeuret. Klokken var to. Ikke så sært at jeg var søvnig. En tyv? Vrøvl. Jeg lukkede øjnene, og efter et par minutter sagde jeg til Lulu,... -
Hjælp til opstilling af noter
ForumindlægLigesom mange andre står jeg og skal til en del eksamener i den kommende tid. Derfor ville jeg høre om nogen af jer ligger inde med et par gode råd om, hvordan man skal opstille sine noter, så man hurtigt kan danne sig et overblik i forberedelseslokalet. I er også velkomne til at linke til forske... -
Noter om elasticitet?
ForumindlægHej. Da jeg går i 3.g og skal skrive om Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, har jeg, ligesom mange andre, et problem da jeg er sproglig. Nå men har overvejet fransk og fysik om Eiffeltårnet, hvor jeg kan skrive om elasticitet. Jeg har kun fysik på c, så det er begræ... -
Hjælp til Samfundsøkonomi ! Noter
ForumindlægHejsa Allesammen. Jeg læser p.t på finansøkonom på IBA kolding, men har sindsygt svært ved samfundsøkonomi delen eftersom jeg har haft en del sygdom pga en operation,.. anyway, ville høre om der ikke var nogle herinde måske der lå inde med nogle gode noter til samfundsøkonomi/globaløkonomi da mi... -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
Dansk Skriftlig eksamen 3.g.
ForumindlægHeey ! Er der nogen som kan give mig en oversigt over alle genre til skriftlig dansk eksamen. Jeg har slet ikke styr på mine noter! Så det ville være guld vær! Nicolai -
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Dansk eksamen hjælp plz
ForumindlægDANSK EKSAMEN Jeg sidder og skal til eksamen i morgen og har i helt styr på nogle genrer, jeg ville blive så glad hvis nogen gad skrive en kort beskrivelse(som er rigtig) af de her efterfølgende genrer i dansk: Essay Kronik Litterær artikel tusind tak ;D PS. må gerne give beskrivelse af fler... -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
10.klasse / STX
ForumindlægHej. Mine lærer mener at, jeg er meget motiveret, aktiv og engageret i klassen og timerene. Men mit snit er ikke så godt, så de mener derimod at jeg skal tage at et år mere; Altså Tiende. Eller jeg kunne vente og se om mit snit kom op på 5,7,(Hvilket jeg for at vide på Fredag) for så ville jeg ha... -
5 sætninger fra dansk til engelsk
ForumindlægObjekt med infinitiv 1. Jeg vil gerne have, at folk siger sandheden - selv når den er ubehagelig. - I would like to have people saying the true - even then they are 2. FN ønskede, at de skulle trække sig tilbage fra de besatte områder. - FN request, that they want retire from they occupied are... -
Hvad er det danske modstykke til "for which"?
ForumindlægFor eksempel, det danske modstykke til "in which" er "hvori". -
Noter søges!
ForumindlægDa jeg efterhånden er begyndt at grue for den forestående eksamen i mundtlig engelsk, tænkte jeg at jeg hellere måtte søge lidt 'hjælp' herinde :-)Jeg mangler noter til følgende tekster...:The Secret Life Of Walter Mitty - by James ThurberThe Monkeys Paw - by W.W JacobsThe Vertical Ladder... -
Oversættelse (dansk-engelsk)
ForumindlægHejsa allesammen..jeg har en aflevering til i morgen, og jeg har et tekststykke jeg skal oversætte. det meste har jeg lavet, men der er nogle sætninger jeg har problemer med:1) De havde det sjovt når de gik ad de snoede veje2) De fleste tog godt imod dem3) ... utrolig kedeligt at vaske gulv, for ... -
Hjælp med oversættelse til Dansk fra Engelsk (Desperat!!)
ForumindlægHej allesammen. Jeg stiller mit spørgsmål på engelsk. Hello members of studieportalen.dk I am in dire need of your help. I am trying to apply to VIA College in Århus for Physical Therapy education. I can apply until March 15th. The only thing I need is a motivational letter written in Danish. ...
