Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10381 til 10400 af 20688
-
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ... -
Konkurrencer i Matematik i gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der søger udfordringer i undervisningen ift. matematikken og nogle andre fag, så jeg ville bare gerne høre jer, om der findes nogen matematikkonkurrencer enten på gymnasieplan eller på højere plan, og i så fald, hvilke? Jeg er velvidende om Georg Mohr, som jeg stø... -
Ammoniak
ForumindlægAmmoniak er en gasart. Beregn vor meget 1,2 mol ammoniak fylder ved 1,013 bar og 25°C? Og I en tank er der 3 mol N_2 og 3 mol H_2 afgør om der er ækvivalente mængder? og forklar begrebet ækvivalente mængder betyder, og brug gerne et eksempel -
Statskundskab / Politik og Adm.
ForumindlægJeg interesserer mig en del for politik og samfundsmæssige forhold og overvejer derfor enten at læse politik og adm. på AAU eller statskundskab på enten AU eller i Odense. Jeg har imidlertid svært ved at gennemskue hvad forskellen på de 2 uddannelser er. Jeg er klar over at den væsentligste f... -
Beregning af kræft vektore
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave som omhandler vektore, og jeg kan bare ikke komme i gang med det. Her er opgaverne: http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-opgave.html Og en vejledning til opgave 1c http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-vejledning.html Den opgave som jeg har problemer med er 1c, ha... -
projektion på plan?
ForumindlægEn linje m er givet ved parameterfremstillingen: Og jeg skal bestemme en parameterfremstillingfor linje m's projektion på xy-planen men er i tvivl om hvordan man gør det?? -
Den danske velfærdsstat og dens problemer
ForumindlægHej, jeg står og har 24 timers forberedelse i historie, og har trukket "den danske velfærdsstat og dens problemer" .. Hvor der om emnet står: Emnet diskuterer årsagerne til skabelsen af den danske velfærdsstat, undersøger dens karakter og forholder sig til nogle reaktioner på udviklinge... -
Ikke helt tilfreds med SRP karakter
ForumindlægHej Jeg har i dag fået min karakter for min SRP, et 4'tal og er faktisk ret skuffet. Vi har ikke fået nogen kommentar omkring karakteren, men jeg har tænkt mig at snakke med min lære om hvorfor jeg har fået denne karakter. Inden jeg snakker med min lærer, kunne det være virkelig rart hvis de... -
er det første rigtigt og hjælp til sidste ??
ForumindlægEn virksomhed er løbende blevet automatiseret, men virksomheden har alligevel på det seneste manglet kapacitet i produktionen. Produktionschefen har derfor undersøgt mulighederne for at øge kapaciteten ved yderligere automatisering. Virksomhedens mest efterspurgte produkter er foliotastaturer... -
Ang. brugerundersøgelse og ideer til en flyvende fjernbetjening
ForumindlægHej Folks, Har i nogen gode ideer til, hvordan man kan gøre en ekstra del til en fjernebetjening kendt? Altså i dette projekt vil vi lave en flyvende fjernbetjening, men vi ved ikke om det vil sælge. Nogle gode ideer til hvordan vi kunne lave dette produkt ang. pris og udseende, som ville få fol... -
test af produkt (eksamen)
ForumindlægSkal måske op til kommunikation/it eksamen her til sommer. Derfor har jeg været igang med at lave en folder + plakat til mit projekt. I projektet indgår at jeg skal have andres mening om produkterne, så derfor søger jeg nogle der har tid til i dag at se og kommentere på folderen. Skal dog bruge ... -
Adoption og naturvidenskabelige metoder
ForumindlægHej. Jeg har valgt at bruge fagene dansk og naturgeografi i mit 3g. AT projekt (Rejser) I dansk vil jeg lave en medieanalyse af programmet *Sporløs* og en tekstanalyse af en personlig beretning om at blive adopteret. I naturgeografi vil jeg skrive om Kina og Colombia, jeg er bare virkelig ikke ... -
Vandraket
ForumindlægEr der nogen der har noget brugbart teori om vandraketten??Vi er en tre stykker der er i gang med et projekt om vandraketten, og vi har lige fundet ud af at den teori vi baserede forsøgene udfra er forkert.Vi har lavet forsøg hvor vi har målt højden på rakettens bane og vi har målt thrustkraften ... -
Ideer til Design og produktudvikling
ForumindlægHejsa. Jeg i 3g skal skrive et projekt om design og produktudvikling. Jeg skal udarbejde et forslag til design og/eller produktudvikling af en brugsgenstand, et værksted eller en maskin. Produktet skal have sin oprindelse indenfor jern, hvor det fremstillede produkt kan være hele apparat eller en... -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Hjææælp
ForumindlægHej allesammen. Er der en der vil hjælpe mig med min matematik projekt. Mitselvvalgt matematik projekt er følgende: Rejsen til egypten Priser på rejsen til Egypten: (Procentsammenligninger) Vurderinger i forhold til grupperabat og tidspunkter mv: Penge på rejsen: Valuta: opstil funktionsforskrif... -
Hjælp til valg af syntese i procesteknik
ForumindlægHej folkens. Jeg står sammen med en kammerat foran eksamensprojektet i procesteknik (kemi/biologi). Vi har fået et eksamensoplæg, der er så åbent at det nærmest er umuligt at finde på noget at lave. Da vi er to til projektet vil vi gerne beskæftige os med en syntese af et eller andet stof, ... -
Billedkunst
ForumindlægHej. JEg skal lave et projekt i billedkunst og kunne godt bruge noget gode ideer til inspiration. projektet lyder:* Alt på et bræt, hvad er alt for dig? og hvordan vil du behandle emnet helt frit, husk vi har ydringsfrihed.* Korset. Lav et kors, hvordan og hvilke materialer er helt frit.Er... -
Eksamen - Hvordan foregår det helt præcist
ForumindlægJeg skal op og forsvare mit projekt omkring børn her om et par dage, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an. Jeg er jo derinde i 30min, og hvad forventer de der sker på den tid? Skal man stå og snakke i hele den tid, eller skal man fremlægge sit projekt i 10min og r... -
Emner til teknologi
ForumindlægHej, mennesker fra studieportalen. Jeg går på mit andet år på HTX Christiansbjerg i Århus og skal til at starte på teknologi projektet. Vi har fået vores projektoplæg som omhandler arbejdsmiljø. Vi skal enten opfinde vores eget prdukt eller lave en viderudvikling af et andet. Underemnerne...
