Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10381 til 10400 af 25374
-
Noter på gym. ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i den dejlige situation at jeg lige er begyndt på Handelsgymnasiet, og i den forbindelse er det med at tage noter og holde orden i sine ting, virkelig begyndt at blive vigtigt for mig! Nogle notater tager jeg på computeren og andre noterer jeg ned på papir og gemmer i ... -
Poseidons nag
ForumindlægOdysseen 1. sang. I denne bliver det fortalt, at Poseidon bærer nag til Odysseus. Poseidon ligger derfor alverdens forhindringer i vejen for Odysseus' hjemrejse. Men hvad bærer Poseidon egentlig så meget nag over? -
Hjælp til portrætskrivning
ForumindlægHej alle sammen. Som nogle af jer nok vil bemærke er dette mit andnet indlæg omhandlende samme emne, nemlig portrætskriv. Da jeg ikke fik respons på de tidligere indlæg, var jeg nød til at skrive endnu engang! Det drejer som sagt om portrætskrivning, noget som jeg ikke har stiftet bekendtskab m... -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
Kryptologi - Engima og RSA.
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til 2 vejledningsrunde og jeg har et problem. Jeg vil gerne skrive om Enigma og RSA, men min vejleder sagde at jeg skulle vælge en af dem, da man ikke kan knytte dem til hinanden. Ved i hvorfor man ikke kan knytte Engima og RSA til hinanden? Tak. :-) ... -
DHO om borgerkrigene slesvig.
ForumindlægJeg sidder og skal igang med min kildeanalyse.. Meen jeg er itvivl om hvordan jeg skal gøre. Nogen der har en analysemodel eller noget lign.? Evt. forslag til hvordan man skriver en god opgave.. her er arbejdspørgsmålene :) Analysere kilderne med henblik på at svare følgende spørgsmål: ... -
Hvordan blev jorden dannet
Forumindlæghvordan blev jorden dannet -
naturvidenskabelig metode
ForumindlægJeg er ved at lave en synopsis om OL. hvorfor man opfandt det i oldtiden, hvilke discipliner der var mm. Den metode jeg bruger.. er den naturvidenskabelig, eller hvad ?? er meget i tvivl -
2.g eksamen før jul
Forumindlæghej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på. -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. Jeg skal snart skrive studieretningsopgave i dansk. Min dansklære har foreslået jan sondergaard, men efter at have læst om ham, har jeg mistet interessen.. Så ville høre om der er nogen der har et godt forslag til hvem jeg skal skrive om? Det skal helst ikke være novellesamlinger tilbage f... -
SRP: Kulturrevolutionens konsekvenser
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SRP om den kinesiske kulturrevolution. Jeg skal svare på hvilke konsekvenser den havde på kort og på lang sigt - jeg kan dog ikke rigtigt finde andet om dens påvirkning på økonomien senere hen. Er der nogle der ved noget? På forhånd tak! -
Boganmeldelse
ForumindlægJeg skal skrive en boganmeldelse på Peter Høeg's "Måske egnede" . Er der nogen, der kan give mig en god "model" på en boganmeldelse? -så jeg kan se, hvilke ting man skal komme ind på. (og har prøvet at læse en boganmeldelse herinde fra) På forhånd tak (: -
Den amerikanske borgerkrig
Forumindlæghej Jeg sidder og skriver opgave, og er pludselig helt i tvivl. Da krigen bryder ud, er det Unionen (altså nordstaterne) overfor de konfødererede stater. Men hvad så med de resterende sydstater der ikke var under den konfødererede stat, hvor og hvad kæmper de for? -
Archimedes Spiral
ForumindlægHej.. Sidder og skriver studieretningsopgave, og er gået i stå ved Archimedes spiral, da bogen "bogen om pi", ikke har en gennemgang af beviset. Nogen der kan hjælpe, eller evt. ved hvor en god gennemgang af beviset kan findes? På forhånd tak. -
Forstår det ikke...
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte sangen men kan ikke forstå meningen med det... nogen der vil hjælpe? Ich weiss, dass auf der Strasse hier kein einziger Baum mehr stand, Ruinen in den Himmel ragten, schwarz und leergebrannt. Und über Bombenkrater ging ein Wind von Staub und Russ. Ich stolperte in S... -
forskelle mellem ideografiske og nomologiske videnskaber.
ForumindlægSom overskriften siger, hvad er egentlig forskellen mellem de to? -
Novellen: Roll of Thunder, Hear my Cry (På dansk kaldet: "stærke bånd")
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en analyse af denne roman, og jeg kan simpelthen ikke se nogen mening med navnet i forhold til handlingen. Roll of thunder betyder larmen af torden, og hear my cry, ja det giver sig selv, men hele bogen handler om en afro amerikansk familie som bliver hånet pga. ra... -
HJÆLP
ForumindlægJeg er ved at skulle analysere Den dag Leif mente, han voksede væk fra Tenna af Jens Blendstrup. Og jeg er helt væk.. Nogen der kan hjælpe mig med pointer, eller hvordan jeg lige skal gribe den an?? Alt hjælp takkes! -
Mdt. eksamen i AT
ForumindlægHvornår afholdes den mdt. eksamen i AT? Og kan det passe at der kun vil være to lærere til stede, en af vejlederne og en censor udefra? -
Passende antal tekster?
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ...
