Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10401 til 10420 af 57177
-
Hjælp til grammatik i en engelsk sætning
ForumindlægOpgaven lyder sådan: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun 'en fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjen nedenunder Her er sætningen: The Queen of England has always insisted on that she do... -
Engelsk - oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte denne her tekst til dansk? Selv hvis du oversætter bare en sætning, så er det stor hjælp. :) The Danes are seen as epitome of good order and good sense. They are not very exciteable or romantic, they have neat painted houses set in neat countryside and wear... -
Hjælp til Zulu
ForumindlægJeg har haft en bog til religion der hedder "de døde lever" af Kirstine Munk. Jeg skal op til sygeeksamen her i august så jeg ville ovenud taknemmelig hvis der var nogen der havde nogle noter eller andet liggende..håber nogle kan hjælpemvh Mikkel -
ordstilling oversættelse
Forumindlæger der en der lige er et lille geni til engelsk og lige kan hjælpe mig : 1) Er solen gået ned? Det har jeg virkelig ikke lagt mærke til. Is the sun gon dawn? That have I really not (lagt mærke til) -
To digte: Michael Strunge - stinkende lig og Kirsten Hammann - Jeg går andre steder hen
ForumindlægHej.. :)Jeg ville høre om der var nogle der ligger inde med enten en opgave/sammenligning af de to digte eller noter der til....??Skal nemlig skrive en stil om dem, men sidder lige lidt fast.. så har brug for lidt inspiration..Håber at høre fra nogen... På forhånd tak :) -
Hjælp-Ødipus fortolker søges
ForumindlægjEG HAR VIRKELIG BRUG FOR EN DECIDERET FORTOLKER. Her menes, at for hver strofe/vers i ødipus, skal forklaes, og fortolkes forstår den ikke... Nogle der evt. har grundige og gode noter????? Gerne maile [email protected] -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Hvorfor ryger Nille?
ForumindlægHej, Nogen der har lavet casen "Hvorfor ryger Nille?" Kunne godt tænke mig at få fingre i nogle noter/guldkorn hvis nogen skulle ligge inde med nogle :) På forhånd tak for hjælpen -
Rettelse af stil...
ForumindlægHej! Er der nogen der vil rette min stil ?Dansk version:Teksten “You can’t go again” er en artikel fra avisen Time, den 24. december 2001. Artiklen er skrevet af Tariq Ramadan.Det gennemgående tema er diskussionen omkring muslimer og integration i Europa. I artiklen konkluder Ramadan at mange mus... -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd... -
Rettelser til tekst
ForumindlægNogen der vil rette denne engelske tekst, der skal bruges til oplæg i morgen - det behøver ikke helt rette sig efter den danske version, men meningen skal være den samme. Altså der skal kun rettes, hvis det lyder bedre, er mere sporgligt varriende eller hvis der er grammatiske fejl. Dansk: Mita ... -
Hjælp ,s
ForumindlægJeg har lavet en oversættelse, fra dansk til engelsk. Er der nogen der gider og rette den, og tjekke for grammatik fejl osv. ? En historie om Gladstone; Robert Lincoln, søn af den store amerikanske statsmand, var ligesom sin fader kendt som en meget veltaltende mand. Da han engang kom til Lon... -
Kort engelsk rettelse
ForumindlægHej er der ikke nogen der har lyst til at kigge dette her igennem for fejl? På forhånd tak!1. “Same knife, same cuts, same killer”2. Anyone who uses a knife.3. The letter about the ears.4. Robert lees describes that the killer has got two faces and one of the faces is a monster face and the other... -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
Engelsk referat af "Angels and Demons"
ForumindlægHej mennesker, jeg har et referat, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp til ift. grammatik og sådan. Jeg er ikke så god til engelsk, så kunne godt tænke mig en, som gad kigge efter fejl og evt. rette teksten. Det er et referat af bogen "Angels and Demons" af Dan Brown. Summary... -
Partikel i en endelig potentialbrønd
ForumindlægHej Er der nogle der ligger inde med nogle gode noter, hjemmesider eller lignende, som omhandler en partikel i en endelig potentialbrønd? Gerne på dansk. Der findes en hel del på engelsk som jeg har læst. -
Analyse af "Sat ud"
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig? skal op i dansk eksamen, jeg skal snakke om billedet "Sat ud. nogen der har nogle noter, eller forslag? det ville være super, hvis nogen gad hjælpe mig :) -
Når man læser
ForumindlægHej Hvilke spørgsmål kan man stille sig selv, når man læser en tekst bl.a. dansk/historie? For at forstå det bedre, så man også kan lave nogle noter. På forhånd tak! -
Opjustering af gennemsnit
ForumindlægHej,jeg afslutter min HF i år, og har taget et ekstra højniveaufag udover dansk, jeg har taget engelsk.Er der nogen der ved om det kan passe at man kan gange sit gennemsnit op med 1.03 hvis man har to højniveaufag på sit HF-bevis?På forhånd tak for svar,Dennis Lund -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ...
