Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10421 til 10440 af 95433
-
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
Eksperiment: Stående bølger på en snor
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har i undervisningen lavet et klassisk eksperiment med stående bølger på en snor. Her har vi haft en tonegenerator koblet til en vibrator med en snor fastgjort i den ene ende og snoren hængende udover en trisse med varierende lod på i den anden ende. Dog har vi virkelig s... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
SSO - parabler
Forumindlæghej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:) -
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Varmefylde
ForumindlægJeg skal finde en væskens varmefylde. Væskens masse er 0,65 kg. Væsken er hældt i en termokande og opvarmes med en dyppekoger. Der er målt sammenhørende værdier af temperaturstigningen og den tilførte energi: 1. opmåling: tilført energi: 16 kj temperaturstigning: 10 grader C 2. opmåling: tilført ... -
Fedtstoffer
Forumindlægjeg sidder og skal op til biologieksamen. jeg er i gang med at skrive notater og jeg tænkte på, om en eller anden gad forklare lidt om mættede og umættede fedtstoffer, glycerol, osv. jeg forstår det bare slet ikkepå forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
økonomi haster hvad skal man læse til
Forumindlæghej har lige fundet ud af, at vi skal læse til økonomi pensum. og skal til eksam på tirsdag og har ik læst på noget af den. derfor spørger jeg jer hvad, skal man var god til og hvad skal man læse om i økonomi til eksamen? håber for snarts svar tak -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
Bio. + old.
ForumindlægHej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:) -
Hvordan vægtes karakterene?
ForumindlægHej Jeg er i tvivl mht. karakteres vægt efter den nye 7. trin skala på HF. Jeg kan læse mig frem til det her. A-niveau fag vægtes 2 B-niveau fag vægtes 1,5 C-niveau fag vægtes 1 Naturvidenskabelige faggruppe vægtes 1,5 Kultur- og samfundsfagsfaggruppe vægtes 2,0 Stor skriftlig opga... -
Biofysiker
ForumindlægJeg har længe kigget på denne uddannelse, og finder den spændende, men tænkte på, om der eventuelt er nogle som har kommentarer til denne? -
Mulige valgfag (nye reform)
ForumindlægVi skal i 2g efter ferien, og vi er lidt i tvivl om vores valgfag.Vores studieretning er matematik A, fysik B og kemi B.Indtil videre har vi kun haft mat og fysik af vores studieretningsfag, men vi regner med at få kemi her efter ferien.Men så blev vi lidt i tvivl. Hvad hvis vi gerne vil have kem... -
hjælp mig..
Forumindlægmåske der er nogen som kan finde eller har besvarelsen af fysik højt niveau, august 2005? -
fysiktutor
ForumindlægHej, jeg søger en fysiktutor som kan hjælpe mig med fysik på a niveau. -
LOmmeregner!!!
Forumindlæghvilken lommeregner bruger man på htx når man har matematik og fysik på A-niveau...
