Søgning på: tysk analyse. Resultater: 10521 til 10540 af 38621
-
GIV KARAKTERE FOR EN TYSK STIL
ForumindlægHej folkens:-) Har lige afleveret en tysk stil igår, så ville høre om jeg har mange fejl og om hvad i tror jeg får af karakterer. Her er min læres krav til opgaven: - mellem 200-300 ord - Halvanden linjes afstand -- Selve handlingen skal handle om, hvor man er på vej et sted, hvor der så er trafi... -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHeej.. Jeg min opgave lyder: skriv et julebrev til en ven i Tyskland og beskriv de danske juletraditioner... så det har jeg prøvet på, men jeg er ikke særlig god til tysk, så håber der er nogle der vil hjælpe med at rette den.. på forhånd tak . Brev til Tyskland Hej Natasha. Her i Danmark er v... -
Kort Tysk Stil - En Som Vil Rette?
ForumindlægHej, jeg skal aflevere denne tysk stil. Så derfor ville jeg spørge, om der er en venlig sjæl, som kunne tænke sig at rette den igennem? :) " Hier ist Bob Lumberg. Bob ist 56 Jahre alt. Bob ist bekannt unter der Name Schlagerkönig. Er hat Geburtstag am Februar 4. Bob ist eine Österreicher S... -
Studietur (tysk) Plz hjælp!
ForumindlægHej alle, jeg har fået en stil for i tysk, hvor jeg skal skrive en dagbog om min studietur. Håber at der er nogle derude, som er god til tysk, der kan hjælpe mig med at rette stilen :). Det ville være en meget stor hjælp. Præcis kl. 23.30 i aften, skal den afleveres. På forhånd tak:). ... -
Nogen der gider rette 3-4 linjer?? fra dansk til tysk
ForumindlægIm das Historie”Nachts schlafen die Ratten doch” beginnt ein Erzähler zu berichten um die Nachkriegszeit im Deutschland. Wir treffen einen neunjährigen Jungen, der seinen kleinen Bruder verloren hat. Jürgen passt auf seine Bruders grab auf. Der unter die Ruinen liegt. Plötzlich kommt ein fremde... -
Hjælp - Analyse af "muligheder" af naja marie aidt
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i dansk her på onsdag, og er lige nu igang med at analysere "muligheder" af naja marie aidt. Jeg har analyseret hele novellen, men mangler aktantmodellen til hovedperson André. Der hvor jeg er gået i stå er ved modstander i aktantmodellen. Har skrevet følgen... -
Rette min tysk stil (den er ikke så lang) HJÆLP! :-)
ForumindlægHey, er der nogle der vil rette min tysk stil? Jeg skal fremlægge i morgen, så vil være meget glad hvis nogle af jer ville hjælpe mig! :-D HER: Mündliche probe Hauptthema: Schule und zukunft Mein eigenes thema: Mein praktikum Wo – Stadt und Firma Ich war in ein Praktikum auf no... -
Kildekritisk analyse af "foreningen for seksual oplysning" 1924
ForumindlægJeg vil undersøge hvordan kilden har været med til at hjælpe kvinderne under mellemkrigstiden i forhold til den stramme seksualmoral der var for kvinderne og jeg vil undersøge hvordan den har været med til at ændre seksualmoral. Jeg skal have besvaret disse spørgsmål i forbindelse med min dho: ... -
Tysk.. har et par sætninger vedrørende den skriftlige eksamen i tysk, som jeg er i tvivl om.
ForumindlægHejsa.Hvordan kan man se om et verbum er løst sammensat...??Og hvornår kan man se om der skal es eller bare s på i genitiv.Ved godt at der tilføjes e eller es i neutrum og maskulium. men akn bare ikke finde ud af hvornår det er s eller es -
"En læreplads" af Kim Fupz Aakeson; Analyse
ForumindlægHejsa allesammen, jeg vil gerne høre om der nogle der har en analyse af novellen "En læreplads" gemt et eller andet sted, som jeg kan bruge til at søge inspiration hos, når jeg selv skal i gang med at analysere den til min eksamen på torsdag. Jeg har nogle problemer med perspektivering... -
2 strofer som jeg ikke forstår på tysk.
ForumindlægDie strebten nach hohen Dingen, -
HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, elle... -
Simpelt hurtigt spørgsmål vedrørende ordstilling på tysk
ForumindlægHej:-) Kan det passe at ordstillingen på tysk er altid den samme som på dansk i hovedsætninger, og at det dermed kun ændrer sig i ledsætninger? Eller er det også muligt at ordstillingen på tysk og dansk er forskellige i hovedsætninger? Jeg håber der er en der lige hurtigt vil bruge 2 min, på at... -
Gode kilder til at lære de tyske grammatik regler?
ForumindlægJa som titlen siger leder jeg efter nogle gode kilder, hvor man kan lære de tyske grammatik regler, det er fuldstændigt ligemeget om det er en engelsk, eller dansk side. Jeg klarer mig ret godt i tysk, derfor vil jeg sørge for at jeg har alt på plads. -
Analyse, tema og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægHej :D Jeg skal op til den danske mundtlige prøve her på onsdag og jeg mangler at lave en personkarakteristik af Hans og Grete, en analyse af Hans og Grete og temaet for eventyret. Men jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan man skal lave det. Temaet ved jeg i hvert fald ikke hvad kan være, er de... -
Blut und Ehre, tysk film
ForumindlægKan nogen der har set filmen Blut und Ehre huske om Hartmuts far bliver angivet af hans søn Hartmut efter at han har hjlupet hans gamle ven.mvh Niels -
HURTIG RETTER TIL EN OVERSÆTTELSE FRA DANSK TIL TYSK =)
Forumindlæger der en der li vil rette denne oversættelse igennem. En der har nemt ved det, og ikke skal bruge langtid på det =) Maaaaaange tak.. Nazisternes magt byggede på overvågning og stikkeri. Ingen kunne vide sig sikker. Overalt var der stikkere. Heller ikke i nærværelse af naboer og sine egne børn ... -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægEr der nogen der gider hjælpe mig med at rette min tysk stil: Ein fiktiver Essay!In den USA hat man eine Debatte über der Rechte Homosexuellen. Die Frage ist, ob sie heiraten in eine Kirche dürfen. Da diese Frage von Diskrimination handelt, habe ich gewählt einen fiktiven Essay in der Debatte zu ... -
Rettelse af en Tysk oversættelse
ForumindlægHej alle! Nu ligger landet lidt sådan at jeg skal aflevere min sidste Tysk aflevering. Jeg vil virklig gerne prøve at få en så god karakter som muligt, så jeg tænkte på om der var nogen der ville kigge opgave igennem for fejl? Der er sikkert mange, og hvis i ikke orker det er det også fint, me... -
Tysk Referat - Rettelser ?
ForumindlægHejsa. Håbede på om der var nogen der gad se mit halvfærdige referat igennem? Bare lige efter de værste fejl(der er indsat nogle danske ord, skal i ikke tage jer af). PS. er ikke specielt god til tysk =) Der Film, Der Tunnel, ist ein Einblick in wenn der berücktet Berlinmauer wurde gebauten. ...
