Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10561 til 10580 af 14598
-
gode bøger
Forumindlæger der nogen der har et godt forslag til nogle gode romaner, novelle-samlinger, digtsamlinger etc.Jeg skal i løbet af mit Hf studie have læst 6 værker mere, jeg ved bare ikke hvad jeg skal finde på. Indtil videre har jeg læst nogle af Michael Strunges digtsamlinger og "Den lille prins".... -
Hvorfor til sviner folk hinanden???
ForumindlægHvorfor hakker i på hinanden??? Spørg bare.... I virker alle sammen negative... Studieportalen er jo ikke et sted hvor man kan svine folk til men et sted hvor man kan spørge sig til råd/hjælp osv... Hvorfor så blive ved med at nakke folk ned og til svine hinanden...For mit vedkommende giver det i... -
Stil
ForumindlægØhh...er der nogen særlig grænse for hvor lang en stil må være????På forhånd tak... -
Engelsk: 1.g. rettelse...
ForumindlægHey, er der en der har tid til at kigge lidt engelsk igennem? på forhånd tak.1. Exposition: In the beginning of the story we are introduced to the characters of an indian famiy, which contains of the father, the mother and their to daugthers. We get a description of the circumstances and the envi... -
Funktion/ligning..hjæælp!
ForumindlægHey, jeg er ikke lige den skrappeste til ligninger så vil bli' kanont glad for lidt hjælp... mvh opgave: f(x)=1353*x^-2x=afstanden til solen målt i AE1 AE = jordens afstand til solen1,52 AE = mars'afstandf(x) er intensiteten målt i W/m2beregn solstålingens insitet. Skal jeg tegne en graf ... -
Utilfredshed!
ForumindlægBeklager den upræcise overskrift og kategorien, som nok ikke er passende, men da det haster, og da jeg er sur og har brug for jeres hjælp, håber jeg I er forstående! Jeg var så uheldig i går at få en "kontrolafgift" i toget. Da jeg står på Hellerup st. får jeg at vide at mit månedskor... -
chokoladekage
Forumindlægheyjeg ved at det ik har noget med lektier at gøre, men er der nogen derude der kender en total god chokoladekageopskrift??? Jeg har en pludselig løst til chokoladekage:)smid en opskrift eller en hjemmeside med opskrifte herind hvis I har mulighed for det! -
Rettelse af lille engelsk oversættelse.. (Shopping)
ForumindlægHejsa.. Er der ikke nogen, der lige gider at se på på denne oversættelse;Takker på Forhånd"Vi lever i en tid, hvor indkøb er blevet en fritidsbeskæftigelse. Moderne forbrugere er mere krævende end nogensinde, ikke mindst fordi de i forvejen har alt, hvad de har brug for. Det indebærer, at bu... -
grænseværdier
Forumindlægx_> hej Jeg har om grænseværdi, som jeg bare ikke kan finde ud af. Men jeg har gjort et forsøg. opg. 1 lyder: Bestem lim F(x) ved at lave en tabel over funktionsværdierne når, F(x) = 4-2√x+1/ x-3 x -> 3 Jeg har 3 ind på x`s plads og så regnede det ud og det giver 0. Er det rigtigt? fo... -
årsprøve karakter
Forumindlæghvor meget tæller årsprøve karakteren?jeg er virkelig helt nede, for har klaret mig såååååå dårligt til årsprøven :'( jeg gik helt sort, fik kun skrevet mewget meget lidt....får lyst til at droppe ud af gymnasiet :'( -
Fri på fredag?
ForumindlægHar gymnasieelever fri på fredag (kongeligt bryllup), eller er det kun folkeskoleelever? -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej :)Ved godt at jeg nok er ldit sent ude, men jeg skal op til eksamen i morgen (2g) og vil høre om der er nogle som ligger inde med nogle notater eller andet til disse tekster:Emma Lazarus: The new colossusBobbie Ann Mason: ShilohEwan MacColl: Green IslandBord Fáilte: IrelandBernard MacLaverty... -
Eksamensangst
ForumindlægVille lige høre, om nogen skulle sidde inde med gode råd, om hvordan man kan få nogenlunde kontrol over sig selv, når man sidder i forberedelseslokalet og skælver, fordi man ved, at man snart skal ind og vise, hvad man duer til...? Uh...er der andre end mig, der har det sådan?! Det er hammer-irri... -
stress....:0(
ForumindlægDavsJeg ved nu ik helt hvordan jeg skal start. Jeg har det af h...... til. Jeg er så stresset at jeg overhovedet ikke kan læse til eksamen.. jeg har siddet og prøvet på og læs.. men jeg tænker over så mange ting: "hvad hvis jeg dumper", "jeg har meget og nå", " jeg har tr... -
Moms opgaver
ForumindlægHej alle hjælper, heriblandt pmn. Hvis jeg har en vare med en pris på 369,00 kr. uden moms og jeg skal finde varens pris med moms (25 %). Er følgende så rigtigt: pny = 369,00 · (1 + 0,25) -
hjælp til demokrati begreber.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på disse begreber. Regering Folketinget Repræsentativt demokrati Direkte demokrati Demokrati -
Funktion
ForumindlægJeg ved at:g(x)= x-1 ogf(g(x))= (2/3)*3^x Kan jeg få et vink om hvordan jeg udfra de oplyste forskrifter kan bestemme f(x) -
Integrations regler.
ForumindlægHej hej.Jeg sidder og skal integrerer en brøk, og kan ikke huske hvad regler der er for det, hvis der da er nogle? Hvad skal man huske på når man integrere sådan en fætter? Til dem som ikke helt er med, så ville jeg lige vide om det er ligesom når man diff. en brøk.MVH. Mads -
forståelsesspørgsmål til en korantekst.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ikke vil hjælpe med forståelse af følgende korantekst, da jeg har lidt svært ved det, og skal fremlægge det i morgen.O i mennesker, frygt jeres Herre, som har skabt jer af et levende væsen, og deraf skabte Han dets modpart (ægtefælle), og Han udbredte over jorden ... -
lektieguru
ForumindlægHvad skal der til for at blive lektieguru? Jeg har besvaret over 2600 spørgsmål og brugt ti timer hver dag på lektier, og jeg er stadig kun professor? Oven i købet på pension, så man kunne endda sige professor emeritus.
