Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 10641 til 10660 af 40685
-
9.klasses eksamens opgave (8.klasse, som har opgaven som lektie)
ForumindlægHej jeg har en 9.klasses eksamens opgave for. Selvom jeg kun går i 8.klasse. Anyway. Jeg skal skrive en artikel ud fra et billede og et billede tekst. Jeg har vedhæftet billedet. Ønsker svar hurtigst muligt, da jeg snart skal aflevere opgaven. Billedet er med i det vedhæftede dokument. På ... -
Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.
ForumindlægJeg har fået et chokerende brev om at jeg har snydt til eksamen ved at gå nettet. Der står ikke andet relevant information til deres påstand, der er heller ikke beviser vedhæftet. Det handler om matematik a skriftlig eksamen. Det er jo lovligt at gå på nettet men man må bare ikke bruge nettet ... -
Hvad sker der hvis jeg dumper historie A eksamen?
ForumindlægHej! Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:) Jeg regner derfor heller ikke med at klare det god... -
Uretfærdig Censor til Fysik B mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, jeg skriver herinmde fordi jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal håndtere en uretfærdig censor.. Jeg har lige været oppe i min eksamen i fysik B. Eksamen bestod af to dele, et projekt vi havde 5 uger til og et emne vi trak 24 timer før eksamen. Mit projekt omhandlede kondensator, denn... -
Må man medbringe sin computer til kemi-eksamen?
ForumindlægJa, spørgsmålet lyder: Må jeg tage min computer med til eksamen på c-niveau på gymnasiet? Må jeg tage den med ind til forberedelsen, og må jeg have min disposition derpå til selve eksaminationen? -
Mundtlig eksamen - Los tres trajes
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i morgen i spansk og her til morgen trukket mit/min spørgsmål/tekst og jeg har trukket eventyret Los tres trajes. Er der nogen der sådan kan fortælle lidt over hvad de vigtgste pointer i historien er? Jeg har læst den og tror jeg har forstået det meste af d... -
Den kolde krig - og murens fald. Historie eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige trukket mit historie eksamens bilag. Det omhandler den kolde krig, murens fald og Breznjev-doktrinen. Nogle ideer til problemstilling? Eller emner der kan tages fat i? -
Tysk mundtlig eksamen 10. klasse obligatorisk?
ForumindlægHej. Jeg ville bare lige høre, om den tysk mundtlige eksamen i 10. klasse er obligatorisk og om den kan meldes fra, hvis den ikke er. Mvh Simon :-) -
Spørgsmål som man burde kunne svare på.
ForumindlægHejsa Er der nogle, som har en masse spørgsmål, som man burde kunne svare på, inden man skal til eksamen i religion. Jeg ved, at nogle lærere udleverer ark. I så fald må I meget gerne skrive dem her - jeg vil meget gerne be- eller afkræftes i min (evt. manglende) formåen. Det drejer sig om: Kr... -
Fysik C - eksamen - Energi, varmelære og nyttevirkning
ForumindlægJeg skal op i eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp. Jeg arbejder på det, men kan godt bruge en hjælpende hånd. Nogle som kan skrive noget ind, som jeg kan bruge til at sige i morgen? :-) Stikord (ikke udtømmende, blot inspiration): Energiforhold ved temperatur og faseændring. E... -
individuel eksamen - Idræt C - oen (det hele eller i kun forløbspakke?)
ForumindlægHej Jeg skal til individuel idræt c eksamen, hvor jeg skal op mundtligt i de 25 minutter pga. en sygdom. Jeg har talt med min idrætslærer, der siger, at jeg skal kunne alt i pensummet, da x kan finde på at stille spg til hist og her/der? Jeg kan dog læse mig frem til at man kun er op i "d... -
din mening om min skriftlige eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg vil rigtig gerne have at nogle af jer læser min opgave og derefter vurderer den. I skal bare være helt ærlige. Jeg skriver en kronik omkring programmet Sandhedens Time med tema og overskrift "grænseoverskridende underholdning". -
Fysik eksamen 9. Klasse - mangler lidt hjælp.
ForumindlægHej! I denne tråd vil jeg komme til at stille nogle spørgsmål i løbet af dagen, og håber I vil besvare dem så godt I kan. Først: Når jeg laver en elektrolyse af køkkensalt (NaCl), hvad er formålet så? Er det ar vise, at jeg bryder gitteret? Cl- søger over til +, hvor der så vi... -
Haster hjælp skal til eksamen i morgen har problemer med nogle spørsmål
Forumindlægbevis sinus relationen og cosinus relationen... forstår ikke beviset i min bog. gør rede for andengradspolynomiets graf og beviset for rødderne ved hjælp af diskriminanten. gør rede for fordoblings- og halveringskonstant for eksponentielle funktioner F(x)=b*a i x, samt for anvendelsen af ekspon... -
eksames spørgsmål - Hvordan gør jeg det bedre?
ForumindlægDet er så jeg vil gerne have hjælp til de sidste 4 spørgsmål som jeg søger lidt efter "råd" til eller om man har tips til at kunne gør det bedre eller om jeg evt skal lave noget om. Jeg vil som udgangspunkt forklar kort hvad jeg er inde på i de enkelte punkter. Dog er der to af spørgs... -
Emne til Skr. Eksamen Torsdag d. 20-05-08
ForumindlægNår, så er der ikke længe til det går løs for sidste gang.. men tænkte om vi ikke kunne få nogen bud på hvilket emne dette års eksamen kommer til at handle om? -
Eksam hjælp!Kvantemodellen for lys og Bohrs atommodel.
Forumindlæg1) Kvantemodellen for lys og Bohrs atommodel. Du skal her komme ind på partikelmodellen for lys, fotoner, fotonenergi, det elektromagnetiske spektrum og Bohrs model for brintatomet. Er der nogle der kan hjælpe lidt.. Er helt på bar bund! -
Læs og giv karakter. Eksamens aflevering.
ForumindlægLitteratur og debat Litteraturen skal ikke begrænses for muligheder og når litteratur debatteres så skal den ikke spændes op for hvad den skal og ikke skal kunne. Kunsten i at læse og forstå andre menneskers holdninger til litteratur som debatform, kan ofte være interessant. Da man møder mange f... -
Stephen King - EKSAMEN IMORGEN! HASTER!!! VIGTIGT!
ForumindlægHey alle, jeg skal op til engelsk på HF imorgen, og har bl.a. emnet FEAR! Vi har om Stephen King og jeg har i hans værk "Night Shift" undret mig over følg. citat: "People ask me, Why do you choose to write about such gruesome subjects (horror:fear)? I usually answer this with anot... -
analyse af hyrdinden og skorstensfejeren eksamen hurtigt hjælp!!
Forumindlæghej, jeg skal til mudtlig dansk her på fredag, har skrevet en del i analyse delen, men mit problem er bare at i min synopsis, ville min lære godt have at jeg skulle skrive følelser og holdninger som et punkt. men jeg ved ikke hvad jeg skal fortælle ud fra det punkt, håber virkelig at der er nog...
