Fysik

Uretfærdig Censor til Fysik B mundtlig eksamen

16. december 2016 af mikro23dk (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa, jeg skriver herinmde fordi jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal håndtere en uretfærdig censor..

Jeg har lige været oppe i min eksamen i fysik B. Eksamen bestod af to dele, et projekt vi havde 5 uger til og et emne vi trak 24 timer før eksamen.

Mit projekt omhandlede kondensator, denne rapport har jeg selv skaffet alle oplysninger om og vidste intet om emnet inden start. emnet jeg trak 24 timer før var fysik i hjemmet - herunder måtte jeg selv vælge hvad jeg ville fokusere på, og jeg valgte at fortælle om specifik vamrekapacitet og faseovergange (is - cand - damp) Jeg har altid ligget i den høje ende i fysik, og har aldrig fået under 10. Min lærer sagde også til mig, da jeg afleverede min rapport, at den var rigtig god. 

Da jeg så er til eksamen syntes jeg selv det går godt, jeg får fremlagt mine ting om begge emner uden alt for meget besvær (jeg lider af eksamensangst)... Censor stillede kun to spørgsmål som have meget lille relevans... 

jeg går ud fra eksamen med en god fornemmelse, men da jeg kommer ind, fortæller min lærer mig at de har givet mig 4. jeg er fuldstændig rundt på gulvet og spørger Censor hvad der manglede, hvor jeg skulle gå mere i dybden, elelr hvad jeg gjorde forkert, men på dette kunne han ikke svare mig.

Efter jeg er gået bliver jeg hevet ind igen efter få minutter, de har givet mig 7 i stedet, men igen vil censor ikke svare hvad jeg mangler for en bedre karakter. Med en følelse af at blive uretfærdig bedømt må jeg dog forlade lokalet.. Efterfølgende har min lærer fortalt mig at han selv vurderede mig fagligt til et 10 tal, han sagde at Censor heller ikke kunne give ham en fornuftig forklaring på den lave karakter. For at gøre det hele værre fortalte han mig at Censor havde været ved at stoppe eksamen ved flere af mine andre klassekammerater, fordi min lærer ville tilkendegive sin mening om hvad karakter eleverne skulle have, og han ved disse også ville give en uretfærdig lav karekter. 

Jeg syntes det er uretfærdig at min lære ikke skulle have lov til i det mindste at sige sin menning ved eksamen, og jeg syntes bestemt ikke det er i orden at jeg ikke kan få en eneste fornuftig forklaring på min karekter.

Hvad skal jeg gøre? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2016 af PeterValberg

Du skal selvfølgelig klage, - du kan læse mere
om proceduren herfor på undervisningsministeriets
hjemmeside < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Skriv et svar til: Uretfærdig Censor til Fysik B mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.