Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10741 til 10760 af 63055
-
a) Hvor lang tid tager det at bremse fra 100 km/h til 50 km/h i sekunder.
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave i fysik, hvor jeg ikke ved hvilken formel der skal bruges. Nogen der kan hjælpe. Jeg kender x0 og x, og det er det eneste som jeg ved(se opgaven vvedhfætet) -
Lytteøvelser
ForumindlægNogen der ved, hvor på nettet, man kan finde lytteøvelser som kan downloades??? (9-10 klasses niveau) -
HJÆLP HASTES !!
ForumindlægHej! Jeg skal supplere fysik her d 8 jul - 5 august. Jeg modtog et brev hvor der stod jeg var blevet optaget d 12 juni. Inde på minsu.dk står der at man senest skal søge SU sidste dag i måneden. Vil det sige at jeg senest kan søge her d. 30 juni? Har søgt forkert uddannelsessted ved en fejl. S... -
disposition: El-lære
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig, og jeg ved ikke rigtig hvad der er relevant at tage med i emnet "El-lære" jeg har lavet en disposition men ved ikke rigtig om jeg skal have andet med og hvad jeg kan perspektivere med. jeg vil gerne hører om nogen af jer synes der mangler noget ... -
Oversættelse.
ForumindlægHej.Er der en eller flere, der har lyst til at kigge denne oversættelse igennem? Der er fokus på mådesudsagnsordene - brugen af disse i forskellige sammenhænge - så hold derfor øje med den danske tekst undervejs. På forhånd tak.Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te... -
hjaelp til forklaring - projektion
ForumindlægBruger foelgnede noter til repitition. Ville hoere hvorfor det fremgaar af figuren (s. 32). At vektor b projiceret paa a= tvektora -
I have a dream
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere talen I have a Dream af Martin Luther King i min SRO. Er der en sød sjæl her inde, som har analyseret den, eller har nogle noter liggende? KNUS!! :D -
Psykologi
Forumindlæghejer der nogle de ligge inde med nogle noter til en case? så jeg måsk kunne være så heldig at trække en af dem til eksamen, jeg er nemlig ret skod til psykologi og det ville derfor være en kæmpe hjælp! -
romantik og romantisme
Forumindlæghej er romantik og romantisme det samme? for i nogen af min noter er der 2 forskellige perioder romantik= 1770-1850 romantisme=1820 - 1850 tager jeg fejl, er det 2 forskellige ting tak -
Eksamen I Oldtidskundskab
ForumindlægHeja.. Jeg skal op i old-eksamen den 2.Juni.. Regner nok med at få et 11 tal :-D .. MEN,, der er et problem, en forhindring på min vej til mit 11-tal: Billedanalyse. Dem af jer der har kender det vist godt, jeg behøver vist kun at sige: Det arkaiske smil.. Problemet er så at jeg ikke rigtig er in... -
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Rettelse - få sætninger
ForumindlægNogen der vil rette fra dansk til engelsk Dansk: 1. Vi har fået nye møbler. Er de ikke smukke? 2. Vores nabo havde givet os mange gode råd, før vi købte dem. 3. Vi kunne måske have lavet dem selv, hvis vi havde haft det rigtige værktøj. 4. Ja, det er en interessant nyhed. 5. Havde I alle de p... -
rette synopsis
Forumindlægjeg skriver i fysik og religion er der nogen som gider at rette min synopsis -
Big-Bang modellen og de fire søjler
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare Big-Bang fysikken, urstoffets sammensætning og baggrundsstrålingen? -
Mundtlig matematik c HF...selve eksamen
ForumindlægHej sidder og læser på mine eksamensspørgsmål, og tænker på en ting. Er helt med på jeg ikke må læse op af noter inde til eksamen, men må jeg have noterne med ind som jeg kan støtte mig til, i forhold til selve de taleksempler jeg skal bruge ved fremstillingen, eks. ligninger eller andre? Ell... -
Impulsbevarelse i det skrå stød - forsøg
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om impulsbevarelse i det skrå stød. Jeg har lidt besvær med resultatbehandlingen og ville virkelig påskønne lidt hjæp. Forsøgsvejledningen kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/inspiration/fysvejl/mekanik/skraast1.html Det, der volder mig problemer er spør... -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Kuglens radius og centrum
ForumindlægEn kugle er givet ved følgende ligning: ((x2+y2+z2) /9) -9 = 0 Hvordan bestemmer jeg centrum og radius for denne kugle? -
formelsamling
ForumindlægVed ikke om det her indlæg er helt malplaceret her, så bær over med mig :-) Jeg leder efter en god formelsamling fra 1 - 10 klasse som jeg ville give i julegave til min datter der går i 6 klasse, er der nogen der har et godt bud?
