Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10821 til 10840 af 23765
-
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Hvilke bøger bruger de på HTX?
ForumindlægHej. Er der nogle som ved hvilke bøger der bliver brugt det første år på HTX i Nykøbing Falster? -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke... -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
Økosystem
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål? Jeg er ikke så god til biologi.Hvilke specielle forhold der er karakteristiske for en å og sammenlignet med en sø.Hvilke forandringer sker der i en å ved en forurening med organisk stof. -
enthalpi
ForumindlægJeg har følgende reaktion:CH3COOH + OH- -> CH3COO- + H2ONu skal jeg så beregne enthalpitilvæksten for reaktionen. Jeg skal beregne den teoretiske enthalpiændring. Dvs. efter data fra tabeller og ikke fra bøger. jeg har beregnet det, men svaret undrer mig, så derfor vil jeg gerne have en til at... -
SENSATION
ForumindlægOK, here's the deal:Jeg skal bruge en historieopgave nu her til den store opgave. Emne er fuldstændig lige meget - det kan være negeropstand eller hvad ved jeg. Gerne karakteren 10 og opefter. På forhånd tak...Please hurry, need it fast -
Hjælp til noget kemi NU
ForumindlægHej jeg har problemer med følgende opgaver:Målinger fra opgaven:Masse af salicylsyre = 10,0 gMasse af acetylsalicylsyre = 14,84 ga) Beregner stofmængden af acetylsalicylsyre (produktet) b) Beregner stofmængden af salicylsyrec) "Beregn udbytteprocenten" => nogle som kender formlen?på ... -
Til HTX'erne - (2. år)
ForumindlægHej med jer...Er der andre der har været oppe i teknologi i dag? Jeg vil lige høre hvordan det er gået jer..Jeg fik selv 11 - Vi fik drejet samtalen hen på præcis det vi ville snakke om - Verdensklasse..-----Vi fik desuden skr. mat karakterer i dag. Med et noget blandet resultat. Vi havde 5 * 03 ... -
Teknologi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en beskrivelse af evaluering og afprøving af teknologiprojekter... Skal lave en fremlæggelse om det, men er på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal sige...HJÆLP!!! -
AT emne - trafficing
ForumindlægHey mennesker :) Jeg har valgt fagene Engelsk (A) og Samfundsfag (c) i AT, og ønsker at skrive om Trafficing. Det bliver nok med fokus på en engelsk kilde / tekst. Er der nogle der har nogle gode idéer eller forslag til en kilde, som jeg kan tage udgangspunkt i? Er lidt på bar bund, så bare fyr l... -
Opgave 1.13 - salt???
ForumindlægHej, Det døde hav er en mættet saltsø med et saltindhold i overfladen på 22,7 masse% - 17,5 masse%. En elev har fra sin ferie hjembragt en prøve med vand fra det døde hav, og ønsker at bestemme saltingholdet i prøven ved en titrering. det kan konstateres at der ikke er bundfald i flasken. Det ant... -
OSO(obligatorisk selvvalgt opgave)
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp!\nKan i være søde og komme med nogle idéer til OSO.\nMåske skulle jeg lave en hjemmeside?\nHvordan laver jeg overhovedet sådan en.\nmåske en folder og en masse andre ting.\nMen hvad skal det handle om?\n\n -
Oversættelse 7 linjer fra engelsk til dansk..HASTER!!
ForumindlægHej alle... Jeg har fået til opgave at oversætte syv linjer fra engelsk til dansk, men teksten er lidt svær for mig... Håber i kan hjælpe mig... Jeg har vedlægt teksten som word dokument.... -
STX ELLER HTX?!??!
ForumindlægHej. Jeg er en 15-årig pige, der snart skal vælge en ungdomsuddannelse. Min drøm er at blive ingeniør fra DTU, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX! Jeg vil gerne vælge linjen Bioteknologi som man kan få på begge gymnasier. Jeg er både god til de sproglige fag og naturvidenskabelige... -
vindmøller
Forumindlæg1)Hvad sker der med elproduktionen, når vindhastigheden stiger fra ca. 5 m/s til ca. 10 m/s og fra 10 m/s til ca. 20 m/s ? 2)Ved hvilke vindhastigheder bør møller udnytte vindenergien bedst? 3) Hvorfor bygge havvindmølleparker, der er kostbare at anlægge? tænk også dag/nat. 4 H... -
I hvilket omfang har finanskrisen ramt Danmark
ForumindlægI hvilket omfang har finanskrisen ramt Danmark ? eller Hvordan har krisen ramt Danmark? .. Nogen der kan henvise mig til en god side eller noget? -
Osmose - Hvorfor???
ForumindlægHvorfor får man rynker på fingerspidserne efter man har været i bad? Jeg skal give et eks. på Osmose i hverdagen, og jeg mener dette kunne være et godt eksempel. Jeg har fundet nogle forklaringer på nettet, men alt sammen er på engelsk. Håber der evt. er nogle der kan hjælpe mig her i forummet. :) -
Overførsel af lyd via laser
ForumindlægHey fellow students :-) Jeg sidder og er igang med min SRP, der omhandler laser. Jeg vil derfor udføre forsøget "Overførsel af lyd via laser", som kan ses her: http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=36 Og mit spørgsmål til jer, er så om i havde nogle idéer til noget ...
